כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סגירת המעגל האמיתית של דרעי • טור אישי

לא הניצחון בבחירות, הכתרתו המחודשת כשר או ההישגים במשא ומתן, סגירת המעגל של דרעי קשורה דווקא ל'חיילים' שלו

סגירת המעגל האמיתית של דרעי • טור אישי


לאחר חודשים של בחירות מתישות ועמוסות כותרות, ספינים ודרמות מתגלגלות, סימן דרעי וי בליל הבחירות. אז עוד לא דיברו על סגירת מעגל, אז דיברו על ניצחון.

נגמרו הבחירות ודרעי ואנשיו ניגשו לשולחן המו"מ, גם שם קל לא היה. היו רגעים לא פשוטים ואף לא נעימים. כך למשל כשהאחות יהדות התורה חתמה לפניהם וקיבלה את שלל הכותרות והפרגונים.

ואז הגיע שלב החתימה, אז נחשפו לחלל האוויר שלל ההישגים שהצליחה ש"ס להביא. הכותרות שבו לפרגן ובש"ס חייכו. אבל עדיין לא דיברו על סגירת מעגל.

שלשום ביום ראשון, רגע כניסתו של יו"ר התנועה למשרד הכלכלה, החלו הכותרות להדהד – אריה דרעי סוגר מעגל – סגירת מעגל בש"ס. כותרת רודפת כותרת ודרעי נראה צועד מרוגש יחד עם אמו הקשישה לעבר המשרד החדש.

אבל חברי וידידי אנשי התקשורת, אתם טועים, כאן, עוד לא נרשמה סגירת המעגל של דרעי. זה עוד שלב ואפילו שלב משמעותי מאוד בדרכו הברורה של דרעי וביעד שהוא סימן לעצמו.

דרעי לא סגר מעגל שלשום, הוא סגר מעגל אתמול.

כשאריה דרעי מוביל את כל אנשיו, חלקם הולכים איתו שנים רבות באש ובמים. כשהוא מצליח להכניס אחד אחד בצורה מסודרת ולפי הספר לתפקיד אחר תפקיד. זו סגירת מעגל. זה הרגע שדרעי יכול לסמן וי אחד גדול. נאמניו שולטים במערכת.

שימו לב למינויים ב-24 שעות האחרונות: אבי אמסלם. מיכאל מלכיאלי. דודו עמר. מאיר פנחס. רוני בן חמו. אלו אנשים שמזוהים עם דרעי יותר מדרעי עצמו. אלו אנשים שבכל השנים האחרונות כשדרעי עצמו היה מיואש מחייו הפוליטיים, הם אלו שעמדו שם לצידו ונלחמו בשארית כוחותיהם למענו. כל שם הוא חייל מהלך על 2.

אבי אמסלם שימש כיד ימינו נהגו ואיש סודו למעלה מ-20 שנה. הוא נכנס איתו עד הברזלים שנעלו את שערי הכלא ובאותם ברזלים המתין לו כשיצא. מלכיאלי המשמש גם כחבר מועצה בירושלים נאמן לו כמו פלס. במערכת הבחירות הוא נכנס ראשון כל יום למטה ויצא מהאחרונים. דודו עמר כל מילה נוספת מיותרת, היא רק תזיק. אין נאמן לדרעי כדודו עמר. מאיר פנחס המשמש גם כיד ימינו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, עמד לימין דרעי בכל המהלכים של המועצת מאז פטירת מרן זצ"ל, ובן חמו מזוהה כחייל נאמן בשטח של דרעי שנים רבות. הוא זכור לכולם עוד לפני שניהל את היישוב תל ציון כמי שמדליק את השטח למען דרעי בימים הסוערים לפני 17 שנה.

ביום כזה כשדרעי פיזר את אנשיו ורישת אותם בזירות הרגישות ביותר בבית הפנים ש"סית, זה הרגע שהוא יכול להכריז – סגרתי מעגל.

הרגע הזה גם מחייב את דרעי. לא יהיה מושג כזה יותר: הפקידים לא נתנו, הפקידים בעייתיים, הם תקעו הכל. ברור לכולם מהיום שהפקידים במשרד הדתות הם שלך, השליטה שלך שם היא 100% אבסולוטית. ברצותך תקדם וברצותך לא תקדם. אבל כרגע כשאנשיך מרושתים שם ואת המעגל סגרת, קידום מהלכים ומינויי רבנים חייב להיות קרוב מתמיד.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי ומנכ"ל 'ביכלר אסטרטגיה ויחסי ציבור'
טור דובר דרעי שס אנשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד