ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מרגש: תלמידי הקירוב קיבלו עול מלכות שמים

כמידי שנה, עלו תלמידי 'מדעים ויהדות' להתברך ולהתחזק במעונו של רבה של רמת השרון, הגר"י אדלשטיין • תמונות

מרגש: תלמידי הקירוב קיבלו עול מלכות שמים


בכל שנה בערב חג השבועות, חג מתן תורה, זוכים תלמידי הקירוב בבית הספר "מדעים ויהדות" בחדרה שעל ידי החינוך העצמאי ושובו, להיכנס למעונם של גדולי ישראל ולהתברך מפיהם לזכות למתיקות התורה. בשנים עברו זכו התלמידים הבוגרים להתברך בביתם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. התלמידים הוותיקים עוד זוכרים את ברכתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שחיבב עד למאוד את תלמידי הקירוב.

ערב חג מתן תורה תשע"ה, זכו קבוצה מובחרת של תלמידים להיכנס למעונו של רבה של רמת השרון הגר"י אדלשטיין. בפתח הדברים הציג מנהל בית הספר הרב בן ציון נורדמן את התלמידים ואת הצוות החינוכי, כשהוא מספר שאחד התלמידים שאל אותו טרם כניסתו של הרב, האם הרב למד את כל הספרים שישנם בחדר, לתשובתו ש"בוודאי" שאל התלמיד "אז מה נותר לרב עוד ללמוד?"

הגר"י פתח בדבריו כשהוא חוזר שוב ושוב על המילים "אשריכם אשריכם".

"שלשה שותפים באדם. אביו ואמו ואבינו שבשמים, אנחנו מתקרבים ליום חג השבועות. היה בעולם אירוע שהרגישו בכל העולם שירד הקב"ה על הר סיני. היו רעידות אדמה בכל העולם כולו. בזמן מתן תורה שהקב"ה ירד על הר סיני כולם עמדו ליד ההר. ומשה רבינו עלה על ההר ועם ישראל כולם שמעו את עשרת הדיברות.



בהמשך ציין הגר"י לגבי מצוות "כבד את אביך ואת אמך": "הקב"ה רצה שניתן כבוד ונתנהג בכבוד. כמובן שאם אבא אומר לחלל שבת לא צריך לשמוע בקולו. אבל ההורים שלכם צדיקים הרי ולא מפריעים לכם לשמור שבת. לא אוכלים נבלות וטרפות. ומי שכבר בגיל בר-מצוה מניח תפילין. אשריכם שזכיתם".

הגר"י גם הודה למנהל בית הספר הרב בן ציון נורדמן ולמחנך הכיתה תלמידו הרב אמיתי כהן ושיבח אותם על עבודת הקודש במסירות.

הרגע הדרמאטי בביקור המרגש, היה הרגע שבו קם הגר"י על הרגליים, וביקש מהתלמידים לקום אף הם למעמד "קבלת עול מלכות שמיים".

"עכשיו כולנו נכריז "נעשה ונשמע". ביקש הגר"י. "נאמר פסוק שמע ישראל בקול רם ונקבל מלכות שמיים". התלמידים קמו כולם, והחלו לומר "שמע ישראל" מילה במילה. היו אלו רגעים נעלים של מעמד הר סיני זעירא. לאחר מכן פצחו התלמידים בריקוד "ובאו כולם בברית יחד".

התלמידים יצאו מביתו של הגר"י אדלשטיין נפעמים ומחוזקים. את המעמד המיוחד סיכם הרב נורדמן ואמר כי "אין ספק כי המעמד המרטיט שחוו התלמידים ייחרת בלבם לדורות".

















מדעים ביהדות נורדמן הרב אלדשטיין חג השבועות קירוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד