ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

התמונה המסורתית: שרי הממשלה בבית הנשיא

"ממשלה צרה צריכה וגם יכולה להיות ממשלה טובה כל עוד היא נאמנה ללכידותה הפנימית ולאינטרס הציבורי של כלל אזרחי ישראל"

התמונה המסורתית: שרי הממשלה בבית הנשיא
חיים צח, לע"מ


נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, וראש הממשלה בנימין נתניהו, עמדו במרכז התמונה המסורתית אשר צולמה היום, יום שלישי א' סיון, 19 במאי, במשכן הנשיא בירושלים לכבוד השבעת ממשלת ישראל ה34. בתחילת האירוע נשאו הנשיא וראש הממשלה הצהרות קצרות לאחריהן הרימו הנשיא יחד עם ראש הממשלה ושריה, כוסית חגיגית להצלחת הממשלה בדרכה החדשה.

נשיא המדינה פתח את דבריו בהתייחסות לאתגרים העומדים בפני הממשלה מראשית דרכה: "יש ממשלות שנותנים להן מאה ימי חסד. הממשלה הזו מתחילה את דרכה תוך שהיא נאלצת להתמודד עם אתגרים גדולים כבר מרגע הקמתה. האתגרים העומדים בפניה לא עמדו באותו אופן ובאותה עוצמה בפני ממשלות קודמות. כלפי חוץ, אתם נדרשים להתמודד עם לחץ בינלאומי באופן שדורש יכולת עמידות ויכולת קבלת החלטות מושכלת שלא תוביל את מדינת ישראל לבידוד ושתשמור על הקווים האדומים של המדיניות הישראלית. כלפי פנים, עומדת בפניכם המשימה המרכזית והמידית של הצגת תקציב מקיף שעונה לצרכי הביטחון של ישראל ולצרכים הכלכליים והחברתיים של אזרחי ישראל, מדיור ועד תעסוקה ורווחה".

הנשיא פנה אל השרים, התייחס לביקורת על גודלה של הממשלה ואמר: "על כתפיכם מונחת המשימה וחובת ההוכחה שיש בכוחכם לנהל את עניני המדינה על המורכבויות והרגישויות שלה ולטובת כלל האזרחים. קולות רבים נשמעו ביחס לגודלה של הממשלה שהושבעה ואף בהתייחס ללגיטימיות שלה, לכאורה. ואולם, בדמוקרטיה הישראלית ממשלה הנתמכת על ידי 61 חברי כנסת הינה דמוקרטית ולגיטימית כמו ממשלה הנתמכת על ידי 90 חברי כנסת. יש לזכור ולהזכיר כי מהלכים דרמטיים בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, ובתוכם הסכמי אוסלו, הכריעו על חודו של קול. אז כמו היום, יש לכבד את ההכרעה הדמוקרטית, על כולנו להכפיף את ראשינו בפניה. ממשלה צרה צריכה וגם יכולה להיות ממשלה טובה כל עוד היא נאמנה ללכידותה הפנימית ולאינטרס הציבורי של כלל אזרחי ישראל."

הנשיא סיים את דבריו בברכות לממשלה לעומד בראשה ושריה: "בשמי ובשם אזרחי ישראל, אני רוצה לאחל ברכת הדרך לראש הממשלה, לשרים החדשים ולכלל חברי הממשלה. יחד עם העם כולו, אני מלא תקווה להצלחתכם ונושא תפילה לצור ישראל, "שלח אורך ואמיתך לראשיה, שריה ויועציה, ותקנם בעצה טובה מלפניך". היו ברוכים."

מדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו באירוע: "גם בפעם הרביעית, כמו בפעם הראשונה, אני נרגש מאוד ואני מתכבד להציג בפניך היום את שרות ושרי ממשלת ישראל. הממשלה הזאת קמה בתקופה רוויית אתגרים והזדמנויות. האתגר הראשון שלנו הוא להבטיח את ביטחון ישראל מול האיומים הנצברים סביבנו. האסלאם הקיצוני מתדפק על כל גבולותינו, כמעט כולם- הפלגים והכוחות בהנהגת איראן ופלגים קיצוניים אחרים. במקביל, בסיוע ההסכם המוצע לה, איראן מתקדמת להשגת נשק גרעיני. יידעו כל אויבי ישראל שמול כל האיומים הללו יש לנו קווים אדומים.

"עד היום, אדוני הנשיא, הצלחנו להחריג את ישראל מטלטלות וזוועות שפוקדות את האזור. אנחנו נמשיך לשמור על ביטחון ישראל. האיומים באזור מייצרים גם הזדמנויות. למדינות רבות סביבנו יש אינטרסים משותפים איתנו, הן רואות איתנו עין בעין את הסכנות, הן רואות בישראל שותפה מרכזית להדיפתן. אנחנו נעשה כל מאמץ לתרגם את השותפות הזאת למהלכי יציבות ושלום, כולל הניסיון לייצר הסדר מדיני אחראי עם הפלסטינים, שישמור על האינטרסים החיוניים של ישראל.

"אנחנו נמשיך לטפח את בריתנו העמוקה עם הממשל האמריקני והעם האמריקני. גם ברגעי מחלוקת, הברית הזאת יותר חזקה מכל חילוקי דעות. אדוני הנשיא, רווחת אזרחי ישראל היא בראש סדר העדיפויות שלנו.

"אנחנו נפעל להוריד את יוקר המחייה ואת יוקר מחירי הדירות. כבר היום, בישיבת הממשלה שקיימנו עכשיו במוזיאון ישראל, קיבלנו החלטות כדי לקדם מטרות אלה. עם ישראל חזר לארץ ישראל והקים בה את מדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית, מדינה שומרת חוק שמכבדת כל אדם באשר הוא. כאן, בבירתנו הנצחית ירושלים, טבעו נביאי ישראל את ערכי הנצח של האנושות, אבל הם גם טבעו את ערכי הנצח של עמנו - אנחנו מחויבים להם מדור לדור. אני גאה להיות ראש ממשלת ישראל, ואני אעשה כל שביכולתי, יחד עם חבריי, השרים והשרות, לשמור על הפיקדון שקיבלנו מכם אזרחי ישראל, מדינת ישראל. אין יקר מפיקדון זה. "ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך עמו בשלום".,




נשיא צילום נתניהו ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד