י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שרת המשפטים ליועה"מ: טפל במסע ההסתה נגד החיילים החרדים

עם כניסתה לתפקיד שרת המשפטים, פנתה איילת שקד ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כדי שינקוט בצעדים לעצירת קמפיין החרדקים • רעיית חייל חרדי פנתה לשר הבטחון ולרמטכ"ל, בבקשה להתערבותם בנושא

שרת המשפטים ליועה"מ: טפל במסע ההסתה נגד החיילים החרדים
פלאש90


שרת המשפטים הנכנסת ח"כ איילת שקד, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, כדי שינקוט בצעדים לבלימת ההסתה נגד החיילים החרדים.

שרת המשפטים פנתה הערב (ג'), ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כדי שיבדוק את תלונות החיילים החרדים ובני משפחותיהם, על הסתה נגדם ויפעל לנקוט צעדים ככל שידרש על מנת להפסיק את ההסתה.

רעייתו של אחד הקצינים ששמו דרגתו ותמונתו פורסמו בקמפיין נגד החיילים החרדים, פנתה בימים האחרונים במכתב לשרת המשפטים הנכנסת, בה מבקשת "למצות את הדין עם אותם המסיתים והפוגעים בחיילים החרדיים המשרתים בצה"ל".

במכתב לשרת המשפטים היא כותבת: "כפי שידוע לך, מזה זמן רב מתנהל קמפיין הסתה מרושע כנגד החיילים החרדיים המקריבים קורבן יקר מאוד על מנת לשרת את מדינת ישראל. בקמפיין מוצגים החיילים, כחזירים וכציידים החמושים בנשק המנסים לצוד ילדים חרדים תמימים ולהעבירם על דתם.

"קמפיינים אלו מובילים להסתה ולאלימות כלפי החיילים עצמם וגם נגד בני משפחותיהם המשלמים מחיר יקר ביותר בכך שחלקם אף מנודים מתוך הציבור החרדי".

אשתו של החייל מסבירה את חומרת העניין "די אם נציין שהציבור החרדי בארץ חי ומאורגן במסגרות קהילתיות סגורות, והוצאה "מחוץ למחנה" פוגעת פגיעה אנושה בכל אורח החיים של המשפחה וביכולתה לגדל ולחנך את ילדיה במסגרות אלו. אנו יודעים כי המחיר שהמשפחות משלמות הוא לא פרטי ובודד, אלא מחיר שעשרות משפחות חיילים חרדיים משלמות אותו".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', למרות המקרים הרבים של תקיפת חיילים חרדים, עד כה לא הוגשו כתבי אישום נגד מעורבים בתופעה. "פרקליטות המדינה פעלה ופועלת לתיקונו של חוק העונשין, באופן שיאפשר שימוש בעבירת ההסתה לאלימות במקרים מתאימים נוספים" נמסר ממשרד המשפטים ל'בחדרי חרדים'.

רעייתו של הקצין פנתה לשרת המשפטים הנכנסת, כמי ששימשה עד לאחרונה כיו"ר הועדה לשיוויון בנטל בנושא גיוס החרדים, וכתבה לה "נראה שאין גינוי או דרישה תקיפה נחרצת כלפי מערכת אכיפת החוק וכלפי מערכת המשפט, לנקוט בהליכים משפטיים ומשטרתיים כלפי יוזמי הקמפיינים וכלפי אותם הפוגעים, וזאת למרות שפעולות הסתה אלו חרגו מזמן מהגדרת "חופש הביטוי" והן מביאות לידי אלימות של ממש, פיזית ומילולית, הוצאת לשון הרע, ופגיעה בחיילים ובמשפחותיהם.

"אנו פונים אליך בקריאה נרגשת" מסיימת הגב' את המכתב, "כאחראית על פרקליטות המדינה לפעול ולדאוג שפרקליטות המדינה, וכל רשויות אכיפת החוק ימצו את הדין עם אותם המסיתים והפוגעים בחיילים החרדיים המשרתים בצה"ל".

מלשכתה של שרת המשפטים שקד, הגיבו לפניית 'בחדרי חרדים' ואמרו: "פנינו ליועמ"ש בכדי שיבדוק את התלונות וינקוט בצעדים, ככל שיידרש, על מנת לשמור על ביטחונם האישי של החיילים ומשפחותיהם".


תקיפת הקצין

פנייה גם לשר הבטחון
במקביל, גם נשלח מכתב לשר הביטחון יעלון, לרמטכ"ל גדי אייזנקוט ולראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי.

"למרות שזמן רב אני חרדה ושומרת את הדברים בליבי", כתבה רעיית אחד החיילים, "אולם 'הגיעו מים עד נפש', והחלטתי לפנות אליכם כמוצא אחרון".

כזכור, בעקבות אמירתו של סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ל'בחדרי חרדים' כי "עוזרים לכל מי שפונה לעזרה", פנו חיילים חרדים ללשכתו, וביקשו מח"כ "לחץ על המשטרה והפרקליטות לפעול בעניין".

הלילה, עצרה המשטרה צעיר בן 18 תושב שכונת מאה שערים, בחשד, למעורבות בתקיפת קצין דתי בגדוד החרדי בגבעתי שהגיע לבתי חיילים חרדים במצוקה בשכונה לפני כחודש.

שוטרי משטרת ירושלים הביאו את החשוד לבית משפט השלום בעיר, שם השופטת מרים קסלסי ציינה כי "קיימת ראיה קבילה למעורבותו של המשיב בעבירת החבלה לרכב, מה שמלמד על הימצאותו במקום בניגוד לגרסתו הראשונית". מעצרו הוארך עד ליום חמישי.

השופטת דחתה את הבקשה לאיסור פרסום שמו, וציינה כי לאופי העבירות המיוחסות לו יש אינטרס ציבורי ועניין לציבור לדעת. בנוסף לכך, זו אינה הסתבכותו הראשונה עם רשויות החוק, "איני מוצאת שזכותו לפרטיות בשלב זה גוברת על האינטרס הציבורי ועל כן דוחה את הבקשה". אולם, השופטת עיכבה עד מחר (רביעי) את הפרסום.
חרדקים שרת המשפטים חרדים צהל חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד