כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הסיפור שמרגש את מונטריאל: העסק שהחליט לשמור שבת

כך גילה בעל עסק במונטריאול ש"אין ברכה מחילול שבת"

השלט על החנות. צילום: באדיבות המצלם
השלט על החנות. צילום: באדיבות המצלם


הסיפור שמרגש את מונטריאול: בעל חנות שחיללה את השבת במרכז מונטריאטול היהודית החליט לסגור אותה לאחר שלדבריו גילה שאין בה ברכה כלכלית.

על דלת חנות בגדי אופנה 'לופט קוטור', במונטריאל קנדה נתלה בשבת האחרונה שלט שבודיע ללקוחות: "אנחנו סגורים בשבתות, אבל נשמח לשרת אתכם בימי ראשון".

סיפור נפלא עומד מאחורי סגירת החנות. הבעלים הם יהודים ולדבריהם הם שומרי שבת, אך החנות שלהם הממוקמת בשכונה חרדית, היתה פתוחה בשבתות. שכן הבעלים סבר שאינו עושה שום מלאכה אסורה, "גוייה ניהלה את החנות בשבתות, כך שאנחנו לא חיללנו את השבת", אמר אחד הבעלים לתושב המקום.

החנות נפתחה לפני כשנתיים, ולפני כשנה אברך תושב המקום עורר את בעל החנות, ואמר לו שלא רואים ברכה בכסף שמרוויחים בשבת. בעל העסק לא הטה אוזנו,ולא יכול היה לעמוד בנסיון.

"בשבוע שעבר, נכנסה אשה להחזיר בגד שנקנה אצלנו", סיפר השבוע בעל העסק, "כשבקשתי ממנה חשבונית, אמרה ששילמה במזומן ולא קיבלה חשבונית. התשובה היתה מוזרה, היות ובכל המכירות מוציאים קבלה. הלקוחה סיפרה כי רכשה את הבגד בשבת, והמוכרת הציעה לה הנחה אם תשלם במזומן".

בעל העסק סיפר כי בדק במצלמות האבטחה של החנות, ונוכח לדעת שהמוכרת לקחה את הכסף לעצמה "היא יודעת שאנחנו לא מגיעים לחנות בשבתות, ולכן הציעה לקונים לשלם במזומן, ולוקחת את הכסף לעצמה.

"זה מוכיח שאכן לא רואים סימן ברכה בשכר שבת, והחלטנו שמהיום החנות תהיה סגורה בשבת".
קנדה שבת בגד בעל עסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד