י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לחץ: שרת החוץ האירופית בישראל

אתגר ראשון לממשלה החדשה: שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, תפגש עם ראש הממשלה וראש הרשות הפלסטינית

צילום: ויקיפדיה, פלאש90
צילום: ויקיפדיה, פלאש90


הלחץ הבינלאומי על הממשלה החדשה מתחיל: שרת החוץ האירופית תגיע היום (ד') לישראל במטרה להניע את תהליך השלום.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, מגיעה לביקור בישראל.

היא תשהה יומיים בישראל ותפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחר תפגוש את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה.

מדובר בביקור ראשון של אישיות בינלאומית בכירה בישראל לאחר כינון הממשלה החדשה.

לקראת הביקור גם אמרה שרת החוץ כי "הסטטוס קוו בין ישראל לפלסטינים אינו פתרון לטווח ארוך".

הלחץ הבינלאומי מגיע גם מהאו"ם כאשר שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקלואי מלדנוב, קורא לישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, ולעשות עוד צעדים כדי לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים.

לקראת הביקור פרסם מכון המחקר NGO Monitor דו״ח המנתח את מדיניות האיחוד האירופי כלפי ישראל המצביע לדעת על הטייה באיחוד עלפי ישראל.

לפי המכון, דו״ח בשם ״מדיניות השכנוּת" (ENP) של שירות החוץ האירופי, אשר פורסם במרץ 2014 ומתייחס ליחסי ישראל והאיחוד האירופי, מתבסס על טענות בלתי מבוססות של ארגונים לא-ממשלתיים פוליטיים, אשר בחלקם ממונים על ידי האיחוד עצמו.

לפי הדו"ח האיחוד האירופי מנחיל נורמות של זכויות אדם וסטנדרטים בינלאומיים שונים כלפי ישראל ביחס למדינות אחרות, ומתעלם מהתקפות טרור נגד ישראלים ומזכויות האדם של אזרחים ישראלים.

למשל הדו"ח נמנע מלהזכיר את האלימות נגד מטרות יהודיות, כולל הטבח בהר-נוף, למרות העליה החדה בהתקפות אלה בשנת 2014.

לעומת זאת עוסק הדו"ח בהרחבה בפעולות שנעשו על-ידי יחידים או קבוצות אשר מוגדרות על-ידי האיחוד כ״ישראלים קיצונים״ או ״קבוצות ימין קיצוני יהודיות״.

הדו״ח האירופי אינו מזכיר את ההפרות הבוטות של זכויות אדם והחוק הבינלאומי על-ידי חמאס, כולל שימוש במתקני האו״ם, מסגדים ובתי חולים כדי לאחסן נשק ולהגן על מחבלים. וישראל היא המדינה היחידה הזוכה לפרק המוקדש לאחריותה תחת החוק הבינלאומי, בניגוד למדינות שכנות נוספות הנמצאות בסכסוך מזוין או טריטוריאלי. סטייה זו מהמבנה המסורתי של דו״ח האיחוד מדגישה את הסטנדרטים הכפולים כלפי ישראל.

"מדהים לראות מסמך רשמי של האיחוד האירופי, האמור לשקף את ההתפתחויות בישראל ולסייע בעיצוב המדיניות האירופית, מוטה באופן בוטה כל כך״, מציין פרופסור ג׳ראלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor. ״הביקור של מוגריני הוא הזדמנות להתחיל ולתקן את הכשלים במדיניות האיחוד, שאם לא יתוקנו, יגרמו נזק משמעותי לאמינותו של האיחוד האירופי בכל הקשור לתהליך השלום״.
אירופה ישראל חול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד