י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הראש"ל: אם כולם היו לומדים לא היה צריך משטרה

הראש"ל הגר"י יוסף בחנוכת תחנת משטרה: "אם כל ילדי ישראל היו לומדים תורה, לא היה צריך שוטרים"

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן


"אם כולם היו לומדים תורה - לא היינו צריכים משטרה", כך אמר הראש"ל הגר"י יוסף.

תחנת משטרה ראשונה נחנכה בסמוך לבנין המחכמה ונקודת משטרה בהר ציון בסמוך לקבר דוד המלך, במעמד הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף, רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הארכיבישוף של ירושלים, הפטריארך היווני, ראש הכמורה הנוצרית, קציני המשטרה, ואישי צבור רבים.

הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף סיפר על פטירתו של דוד המלך, והעלה על נס את לימוד התורה המגינה מכל הצרות והיסורין. בדבריו אמר, כי אילו ילדי ישראל כולם היו לומדים בתלמודי תורה, ולומדים יראת שמים מה היא, כמעט ולא היה עבודה למשטרת ישראל.

"היו כמה שוטרים למשמרת", אמר, "וגם היה המפכ"ל, אבל לא היתה עבודה כמו שלצערינו יש היום, אם זה הפשיעה הגוברת, ואם זה שאר הדברים המצריכים פתיחת תחנת משטרה בהר ציון".

עוד הוסיף: "פתיחת תחנת משטרה רשמית של מדינת ישראל בהר ציון, מוכיחה קבל עם ועולם, שהמקום הזה, הר ציון שייך ליהודים, היה שייך להם וישאר שייך ליהודים בלי שום ערעור".

בנקודה יפעלו 10 שוטרים באופן קבע, אשר מרכז הקשב שלהם יוכוון לשטח הגזרה שהוגדר לנקודה, בו הם יבצעו פעילות אכיפה, מתן שירות וכמובן הידברות שוטפת עם האוכלוסיה במקום.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו "יחידת הכותל המערבי, יחידה מיוחדת במינה אשר מופקדת על אחד המקומות הרגישים בעולם ובמיוחד לעם היהודי. מקום אשר לו היסטוריה בת אלפי שנים והיה לסמל לדורות רבים של יהודים. אנו חונכים היום מבנה חדש ליחידת הכותל ונקודת משטרה בהר ציון ופרוסים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע בכל רחבי העיר העתיקה".

בהתייחסו לנקודת הר ציון הוסיף "אישרתי את הצעת מפקד מחוז ירושלים להקים במקום נקודת משטרה. הנקודה אותה אנו חונכים היום, מטרתה לחזק את יכולתנו לשמור על שלום הציבור וביטחונו במקום רגיש זה ולהעביר מסר שחוקי המדינה נאכפים באופן שוויוני וללא קיצורי דרך כלפי כל הצדדים".

צילום: יעקב כהן







צילום: חטיבת דובר המשטרה














הר ציון משטרה הגרי יוסף יוחנן דנינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד