י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לאחר הביקורת: הושעתה תוכנית ההפרדה ביו''ש

מוקדם יותר תקף השר לשעבר גדעון סער את התכנית: "החלטה שגויה. תגרום נזק להתיישבות"

תחנת אוטובוס ביו"ש. צילום: פלאש90
תחנת אוטובוס ביו"ש. צילום: פלאש90


בעקבות ביקורת שהשמיע שר הפנים לשעבר, גדעון סער, הושעתה ההפרדה באוטובוסים בין פלסטינים לישראל במעברי יהודה ושומרון.

היום (ד'), הייתה אמורה לצאת לדרך תוכנית להפרדה באוטובוסים ובמעברים בין פלסטינים למתיישבים. לאחר גל ביקורת, גם מהימין, כולל דברים שהשמיע גדעון סער שר הפנים לשעבר, סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון על השעייתה של התוכנית.

לפי התוכנית הניסיונית, פלסטינים שייכנסו לישראל יצטרכו לחזור לבתיהם לאחר תהליך זיהוי רק בארבעה מעברים: הל"ה, ריחן, אליהו ואייל. כך גם פלסטינים אינם מורשים לעלות על אוטובוסים משותפים עם ישראלים.

סער צייץ הבוקר בטוויטר כי "ההחלטה על ההפרדה באוטובוסים שגויה וגורמת נזק חמור להתיישבות ביהודה ושומרון ולתדמיתה של ישראל בעולם.

"היא לא יכולה להישאר על כנה. כיוון שברור שההחלטה הזאת תבוטל - כדאי לעשות זאת מהר כדי למזער את הנזק החמור לישראל ולהתיישבות".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג גם ביקר את התוכנית וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הפרדה בין פלסטינים ליהודים בתחבורה הציבורית היא השפלה מיותרת וכתם על פרצופם של המדינה ואזרחיה, שמן מיותר על מדורת השנאה לישראל בעולם.

"זו עוד טעות של ראש ממשלה שנותן יד ונכנע להחלטה אומללה שאין בינה ובין ביטחון המדינה דבר. מוטב היה להימנע בעת הזו מצעדים שגורמים לנזק מיותר לשמה ותדמיתה של מדינת ישראל בעת כל כך רגישה. ישראל זקוקה בעת הזו למנהיגות שקולת דעת ואחראית ולא לפזיזות וכניעה".

לעומת זאת, סגן השר אלי בן דהן כלל לא עודכן על ביטולה של ההחלטה, והצר על כך. בתשובה לשאילתה בנושא שהגיש ח"כ עפר שלח מיש עתיד, ענה בן דהן, כי הוא "מופתע מהשעיית המהלך. לא ידעתי, לא עדכנו אותי. רק הבוקר התחלתי להיות סגן שר, זה לא ראוי לשלוח אותי לתת תשובה בלי שאהיה מודע לכך".
סער התיישבות יוש הפרדה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד