כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אם שכולה בפנייה למשרד התחבורה: "טפלו במידי בכביש 65"

טלי עזרא, אם שכולה ומתנדבת בעמותת אור ירוק קראה לטפל במפגעי הכביש כדי להציל את חייהם של עשרות בני אדם בשנה. אור ירוק: "על משרד התחבורה להתקין גדר הפרדה בין הנתיבים, להוסיף תאורה ולהרחיב את השוליים"

אם שכולה בפנייה למשרד התחבורה: "טפלו במידי בכביש 65"
שלמה מור


לאחרונה כתבה טלי עזרא, אם שכולה ומתנדבת בעמותת "אור ירוק" מכתב לשר התחבורה והבטיחות בדרכים. בשנת 2004 בנה של טלי, קינן וחברו נהרגו בתאונת דרכים קטלנית בכביש 65. ההלם הבלתי צפוי שפקד את טלי ומשפחתה עורר את רצונה לקדם את המודעות בסכנות שקיימות בכבישים מאיימים כמו כביש הדמים, כביש מספר 65.

במכתבה, פונה טלי לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, מתוך הרצון לנסות למנוע תאונות דרכים ונפגעים נוספים. באופן אישי, כותבת טלי ומדגישה: "לי כבר לא תוכל לעזור, אבל את מאות אלפי הנהגים הנוסעים מדי יום בכבישים האדומים אפשר להציל ולמנוע מהם להיפגע באופן חמור בתאונות דרכים".

בפנייתה, מבקשת טלי מהשר לפעול למען שיפור הדרך בכביש: "אם תטפלו במוקדי הסיכון בכבישים ובצמתים אפשר יהיה להציל עשרות בני אדם בשנה – ובמקרה שלי אם בכביש 65 הייתה גדר הפרדה ייתכן ומצבי היום היה שונה".

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון (2005-2014) אירעו בקטע הכביש שבין דברת וצומת גולני 285 תאונות דרכים שבמהלכן נהרגו 23 בני אדם, 90 בני אדם נפצעו קשה ו-860 בני אדם נפצעו קל. קטע הכביש איננו מטופל ומהווה סכנה לכל מי שנוסע בו.

לאחרונה קיימו תושבים המתגוררים ליד קטע הכביש 65 הפגנה בצומת כפר תבור בשיתוף עמותת אור ירוק, בדרישה לשפר את התשתית בקטע הכביש. התושבים מחו על כך שבקטע הכביש מתרחשות תאונות רבות וקטלניות, שגובות קורבנות רבים ומכניסות עוד ועוד משפחות למעגל השכול.

עמותת "אור ירוק": "לא ייתכן כי מספר ההרוגים בתאונות דרכים עולה בשלוש השנים האחרונות ומשרד התחבורה לא מטפל בכבישים האדומים שגובים את חייהם של עשרות מדי שנה. על משרד התחבורה לטפל באופן מיידי במפגעי הבטיחות של כביש 65 וכבישים אדומים נוספים, להתקין גדר הפרדה בין הנתיבים בכבישים בהם מסלול אחד לכל כיוון, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים, להוסיף תאורה מתאימה ולהרחיב את השוליים. כך ניתן יהיה להציל את חייהם של עשרות מדי שנה".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד