י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

פרשת הסחיטה באיומים: כתבי אישום ל-2 חשודים

המשטרה הגישה הצהרת תובע בפרשת הסחיטה שנחשפה בבחדרי חרדים בשבוע שעבר • בפנים: פרטי האישום המלאים

אילוסטרציה: פלאש90
אילוסטרציה: פלאש90


פרשת הסחיטה החרדית באשדוד: שבוע לאחר מעצר החשודים, המשטרה הגישה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום מחר נגד 2 חשודים בסחיטה באיומים, מוטי אטדגי (32) וארז אדרי (33) תושבי אשדוד.

לאחר הפרסום הראשון ב'בחדרי חרדים' על פרשת סחיטה באיומים, של תושבי אשדוד ירושלים ולוד, "תשלם לי 20 אלף דולר או שאשמיץ אותך", בית משפט השלום האשקלון האריך שוב את מעצר החשודים בסחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

הסיפור החל לפני כשבועיים. אברך חסידי תושב אשדוד, קיבל שיחת טלפון מאדם בשם מוטי אטדגי (32) תושב העיר, בו דרש ממנו סכום של 20,000 דולר, תוך שהוא מסביר לו: "אם לא תשלם - לא יהיה לך טוב". הסחיטה באיומים באה על רקע טענתו שלאברך היה קשר פלילי עם קטין תושב העיר בן 15.5 - ואם לא ישלם, תוגש תלונה למשטרה בעניין.

האברך שטרם מלאו לו 25 שנים, לא נרתע, והחליט שלא לשתף פעולה עם הסוחט. כעבור מספר ימים, ע"פ החשד, הבחין אטדגי שנסע ברכבו ברחוב, באברך שהלך על המדרכה. הוא פנה אליו אך זה לא התייחס אליו. הסוחט לא ויתר, עלה עם הרכב על המדרכה והחל לרדוף אחריו. אך הנסחט הצליח להימלט.

בתוך כך, כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', באזור אחר בארץ, קיבל אברך נוסף, בשנות ה-30 לחייו, פנייה דומה מאטדגי, הנוגעת לאותו קטין. לאחר שסירב לשתף פעולה, הגיע הסוחט לבית האברך בעת שהלה שהה בחוץ, ומסר לרעייתו כי במידה והכסף לא יגיע אליו - יפרסם את החשדות על בעלה. אם לא די בזאת; משם אף המשיך לבית חמותו של האברך, וגם שם אמר כי יפרסם את הדברים ברבים ואף ידאג כי תוגש תלונה למשטרה.

האברך הצעיר מאשדוד לא ידע את נפשו, והחליט לפנות למשטרה על מנת להפסיק את הסחיטה באיומים. במשטרת אשדוד הוקם צוות חקירה בראשות רס"ב אשר בנאילוז אשר החל בביצוע פעולות חקירה מידיות ובאיסוף ראיות. במשטרה המליצו לו להודיע לאטדגי כי יש לו חלק מכסף והוא מעוניין להיפגש. המפגש שנערך ביום שני בשבוע שעבר, לא היה רק בין השניים, אלא היו שותפים לו בלשי משטרת לכיש - שעצרו את החשוד בסחיטה.

בחקירתו הודה אטדגי כי הציע לאברך לשלם 20,000 דולר כדי שהקטין לא יתלונן. פרקליטו של החשוד טען: "אני לא רואה במילים 'לא יהיה לך טוב' סחיטה באיומים. החשוד אומר לו שעדיף לו לסגור את זה בטוב, ואם הקטין יתלונן לא יהיה לו טוב". הוא אף התייחס לניסיון הדריסה וטען שזה "בכלל לא ריאלי, הוא עלה על מדרכה, אין עד ראיה אחד שתומך בעניין הזה".

בשבוע שעבר (רביעי) זומנו שני הנסחטים בשנית לתחנת משטרת לכיש למסור עדות מפורטת. עוד זומנו, רעייתו וחמותו של הנסחט שעל פי החשד אטדגי הגיע פיזית לביתן, ומסרו את גרסתן. יצוין, כי הנסחטים לא נעצרו וגם לא שוחררו בערבות או בתנאים מגבילים, כך שככל הנראה אין חשד ממשי שביצעו את מה שהסוחט מייחס להם.

כאמור, מעצרם של 2 החשודים בסחיטה באיומים הוארך היום כאשר לבית משפט השלום באשקלון הוגשה הצהרת תובע עם כוונת הפרקליטות להגיש כנגדם כתב אישום. מחר (חמישי) צפויה פרקליטות מחוז דרום להגיש כנגד החשודים כתב אישום בגין סחיטה באיומים וקשירת קשר לפשע ולבקש לעצור אותם עד תום ההליכים.

מפקד מרחב לכיש נצ"מ אלי כזרי שיבח את שוטריו על חקירה מהירה, מקצועית ונחושה וציין כי המשטרה תטפל בחומרה באירועים החמורים מסוג זה.

הנסחטים, החשודים בקשר עם הקטין, חלק מהם הודה בקיום קשר בהסכמה. הם טענו כי לא ידעו את גילו של הקטין וחשבו כי הוא בן 16. הם שוחררו בהתייעצות עם הפרקליטות.
סחיטה באיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד