י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יצא נקי: נגנזה חקירת מזכיר הממשלה מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה החליט מחוסר ראיות לגנוז את תיק החקירה במעורבותו של מנדלבליט בפרשת הרפז

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט מחוסר ראיות לגנוז את תיק החקירה בעניינו של מזכיר הממשלה והפצ"ר לשעבר, אלוף (מיל.) אביחי מנדלבליט – במסגרת פרשת הרפז.

בשנת 2010 נחשף בתקשורת מסמך שחשף לכאורה תכנית אסטרטגית לקידומו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. זאת, תוך כדי פגיעה בשמו הטוב של הרמטכ"ל המכהן באותה העת רא"ל גבי אשכנזי ואלופים אחרים. יומיים לאחר מכן נפתחה חקירה, שהתמקדה בחשד לזיוף המסמך. פחות מחודש לאחר מכן הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד סגן אלוף (במיל') בועז הרפז בעבירות של זיוף וקשירת קשר לביצוע פשע. בהמשך, הרפז הודה בכך.

במסגרת החקירה, מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, ששימש בתקופה הרלוונטית כפרקליט הצבאי הראשי. חקירתו הייתה בעיקר על כך שיום לאחר שנפתחה חקירה במשטרה, ידע על כך שהמסמך מצוי בידי אשכנזי, אך עדכן את הרשויות רק למחרת. עוד נחקר על כך שהעביר מידע שקיבל מתוקף תפקידו, למעורבים בפרשה שלא היו זכאים למידע הזה.

עם סיום החקירה, בסוף שנת 2014, פרקליטי המדינה המליצו לגנוז את תיק החקירה בחשד לשיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים, בעקבות קשיים ראייתיים מסויימים להוכחת ביצועה של העבירה. היועץ המשפטי לממשלה אימץ את ההמלצה, וגנז את התיק.
מנדלבליט חקירה תיק הרפז וינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד