כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משני צידי המתרס • אחד על אחד עם גואל ועקנין

לאחר שכיהן ככתב פוליטי ב'קול חי', מצא את עצמו גואל ועקנין בצידו השני של המתרס, כדוברו של יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי • בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על רגעי השיא והשפל, הקריירה שעבר, ותכניות הרדיו להן הוא אוהב להאזין

משני צידי המתרס • אחד על אחד עם גואל ועקנין


גואל ועקנין, בן 36. נשוי + 4 ומתגורר ברמת בית שמש, כיהן עד לאחרונה ככתב הפוליטי של רדיו 'קול חי', ובשבוע שעבר החל לכהן כדוברו של יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי.

איך הגעת לעיסוק בתקשורת? ואיך למעבר לדוברות?

"בשנת 2007 התחלתי לעבוד במשרדו של היועץ האסטרטגי ואיש המחקר ישראל בכר שבאותם ימים עסק באסטרטגיה וניהול קמפיין החזרה של בנימין נתניהו לראשות הממשלה. באותם ימים המשרד נתן ייעוץ אסטרטגי ותכנון מסרים למתמודדים בפריימריז של המפלגות השונות וייעוץ למתמודדים ברשויות המקומיות במודיעין, קרית מלאכי, בית שמש, דימונה, אשקלון, קרית ביאליק ובעוד מקומות נוספים, כאשר במקביל עסקנו במיתוג מחדש לרשויות מקומיות ולחברות ציבוריות, חווית העבודה והניסיון שרכשתי היו שונים מאוד ממה שקורה בתחום הפוליטי מחד ומועילות מאוד ברמה המקצועית מאידך.

"ההגעה לרדיו זהו למעשה סיפור מורכב שהחל כשיחה סתמית במהלך פגישת עבודה עם העיתונאית שלהבת חסדיאל שזרקה את הרעיון, ומשם החל הדיון על מדיה בכלל ומדיה חרדית בפרט. זמן מה לאחר מכן הגיעה ההצעה מרדיו קול חי באמצעות חבר ושכן העונה לשם בצלאל קאהן, שבאותם ימים מונה למנהל החדשות ברדיו והשאר היסטוריה.

"המעבר לדוברות (לא הושלם) יצא באופן לא מתוכנן והכל קרה בהפתעה ובמהירות אבל אין ספק שמדובר בתפקיד מאתגר מאוד, ולו בגלל העובדה הפשוטה שהשר איתו אעבוד הוא מהמעניינים ביותר בתקשורת ונחשב לאחד מהאנשים המשפיעים ביותר בישראל, והמשרדים שנמצאים תחת אחריותו ובפרט משרד הכלכלה נוגעים לכלל אזרחי ישראל ברוב תחומי החיים".

מי המודל שלך? ומדוע?

"מטבע הדברים המודל הוא ישראל בכר שהוא המורה המקצועי שלי והסיבה מאוד פשוטה, דרכו למדתי את העבודה וממנו הבנתי מהי מקצועיות ויסודיות מבלי להשאיר פינות לא סגורות - החל משלב תכנון המסרים וכלה בירידה לפרטים הקטנים כשמגיעים לשלב הביצוע בשטח".

מה הספקת לעשות בקריירה?

"כפי שציינתי מקום העבודה הראשון שלי היה אצל ישראל בכר כאשר בשלב מסוים לקחתי פסק זמן מתחום התקשורת לטובת עניינים אחרים שלא קשורים בתקשורת וספיחיה אבל האהבה והמשיכה לתחום לא פגה לרגע, וזמן מה לאחר מכן מצאתי את עצמי בתחום התקשורת אבל בפוזיציה שונה ממה שהכרתי עד לאותו יום".

ציין ראיונות זכורים במיוחד.

"הראיון הזכור בעיקר זה הראיון הראשון שעשיתי עם אריה דרעי ביום כניסתי לתפקיד, זה היה ביום בו הוא חזר לש"ס כשהראיון מתקיים ברכבו הפרטי מתחת לבית מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

רגעי שיא ושפל.

"רגע שיא היה הרגע בו נכנסתי עם הבן שלי לראשונה בשערי הישיבה בה נכנס ללמוד בשנה האחרונה. זה החזיר אותי ברגע אחד ליום בו אני בעצמי נכנסתי לעולם הישיבות וגם נתן לי את הדוגמא החיה למילים "ועמלנו אלו הבנים".

רגע שפל היה הרגע בו אמרתי בשידור חי את המילים "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש - מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל איננו אתנו".

קשר מיוחד לאחד או יותר מגדולי ישראל.

"אני מגיע להתברך ולהתייעץ אצל כל גדולי ישראל בלי יוצא מן הכלל".


קוים אדומים.

"לעולם לא שידרתי וגם בעתיד (במידה ויתאפשר) לא אשדר ידיעה שלא בדקתי אותה לעומק ואיננה נכונה במלואה רק כדי לענות על אינטרס כזה או אחר של מישהו.

איזה עיתונים אתה קורא?

"בימיי ברדיו כמעט ולא היה לי זמן לקרוא עיתונים אבל ההעדפה האישית שלי במדיה הכללית זה עיתון הארץ ובמדיה החרדית וכשיש זמן - בעיקר בשבתות - אז אני קורא טורים מסויימים במגזין "בקהילה" ואת שאר הזמן אני מנצל לחברותא עם הבן".

האם יש עתיד לפרינט החרדי?

"הפרינט בכלל נמצא בבעיה מול הניו מדיה שמהירה יותר וזמינה בכל רגע. לפרינט החרדי יש יתרון אחד על מקבילו הכללי שהאינטרנט עדיין לא נמצא בכל בית ורבים שואבים את המידע שלהם באמצעות העיתונות הפנים מגזרית".

לאן אתה שואף להגיע?

"להגיע הביתה בשעה מוקדמת...-:) ובנימה רצינית, לחזור לכולל".

לאיזה שדרן אתה אוהב להאזין?

"אוהב לשמוע את התוכניות של חיים ולדר וישי לפידות".

ובכלל מי השדרנים הטובים בעיניך?

"לא חסרים שדרנים טובים אבל הבולטים בעיניי הם מנחם טוקר, אבי מימרן ואלעד כהן שבלי קשר לתוכן, כבר ברגע שהם מתחילים עם הפתיח של התוכנית אתה נהיה דרוך".

מילה [או יותר] על האינטרנט החרדי, אנשיו והשפעותיו.

"מהפכה תקשורתית. אפרופו אנשי האינטרנט, אני מכיר מעט מאוד מהעושים במלאכה אבל אין הרבה שנונים כמו חיים אילוז מככר השבת, אין הרבה חרוצים כמו הכתב הפוליטי שלכם אבי שיף ואין הרבה בעלי אומץ וחזון כמו מאיר גל ומוטי לביא".

שמות שאתה מסמן כדור העתיד של התקשורת החרדית.

"ממרום גילי" נראה לי מגוחך לומר מי דור העתיד כשאני בעצמי נחשב מהצעירים שבחבורה אבל לא אלמן ישראל וישנם רבים וטובים שיבלטו מאוד בעתיד.

סיפור מעניין/אנקדוטה שתפסה אותך.

"יש לי כמה חברים מאוד נחשבים בקהילה היהודית בצרפת וכשהבאתי אותם להתברך אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א זה היה מעניין לראות את ההלם שעל פניהם כשראו את התנאים בהם הוא חי ואת הפשטות הקיצונית שבולטת מכל פינה בבית בחזו"א 5".
גואל ועקנים דרעי דובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד