ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

דרעי מגיב: רבע מיליון איש רוצים אותי שר

בתגובה לעתירה נגד מינויו לתפקיד שר, השיב שר הכלכלה כי מדובר בבחירתם הדמוקרטית של מאות אלפי מצביעי ש"ס

דרעי השבוע במשרד הכלכלה. צילום:יונתן סינדל, פלאש90
דרעי השבוע במשרד הכלכלה. צילום:יונתן סינדל, פלאש90


יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיש היום (רביעי) לבג"ץ את תשובתו לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו לשר. התנועה ביקשה השבוע ביום ראשון להוציא צווי ביניים להשהיית כניסתם לתפקיד של השרים החדשים אריה דרעי ויואב גלנט עד לסיום הסאגה המשפטית בעניינם.

בעתירה שהגישה התנועה בתחילת החודש נגד רה"מ, ממשלת ישראל, הליכוד, ש"ס, היועמ"ש, הכנסת וח"כ דרעי, נאמר כי בעקבות הרשעתו של דרעי בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אינו ראוי לשמש כשר בממשלה. בנוסף הוגשה עתירה נגד מינויו של יואב גלנט לשר הבינוי בשל התנהלותו הבלתי תקינה ב"פרשת הקרקעות" משנת 2010, אשר בעקבותיה בוטל מינויו לתפקיד הרמטכ"ל.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בחוות דעת שהגיש קבע שהמינוי של דרעי תקין מבחינה משפטית, אם כי העיר שהוא "יתקשה להגן על כך, בשל העובדה שדרעי הורשע בעבירות פליליות". בנוגע למינוי גלנט לשר הבינוי הוא ציין כי אין בכך מניעה משפטית, אך "אין בכך כדי לומר שמינוי זה אינו מעורר קושי".

כאמור, אריה דרעי, שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל העביר היום באמצעות עורך דינו נבות תל צור תשובה לבג"ץ בגין העתירה. בתשובה כותב עו"ד תל צור כי לאחר חקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק יש לדחות את העתירה.

עו"ד תל צור אף טען כי מדובר בפגיעה אנושה ובלתי מידתית בזכות היסוד של אלפי מצביעי מפלגת ש"ס בבחירות האחרונות ומול העוצמה של 51,508 איש ואשה שצרפה העותרת מתוך ה"פייסבוק", נצבים בפני בית המשפט 241,613 איש ואשה שהצביעו בקלפי עבור ש"ס ועבור הרצון לראות את השר אריה דרעי מכהן כשר בממשלה.

עו"ד תל צור אף הדגיש כי התיק הציבורי לא הקים מלכתחילה מניעה משפטית כלשהי למינוי.,
דרעי שר בגץ עתירה מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד