כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרובוקציה? המשטרה 'הרסה' הפגנה נגד מעצר עריק

אברך שהגיע לתחנת המשטרה נעצר כעריק, ותוך דקות התפתחה הפגנה 'ספונטנית' • מתוכנן?

צילום ארכיון: חדשות 24
צילום ארכיון: חדשות 24


אתמול (ד') בלילה, הגיע אברך בן 21 לתחנת משטרת שפט, וביקש להוציא תעודת יושר. בבדיקה שערך השוטר במקום, גילה כי הוא עריק ודרוש לחקירה במשטרה הצבאית.

מחוץ לתחנת המשטרה התקהלו עשרות תלמידי ישיבה שהחלו למחות על מעצרו. ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי העריק הגיע לתחנת המשטרה, כשהוא מלווה מראש עם קבוצת אנשים, שהחלו להפגין דקות ספורות לאחר כניסתו לתחנה.

השוטרים שטיפלו בפנייתו ובמקביל בדקו את עניין עריקותו, בדקו כיצד לנהוג בו, אך הזמן הזה חבריו שהמתינו לו כבר החלו להפגין, וכן הפיצו את דבר מעצרו בקבוצות ה-Whatsapp, מה שנראה כפרובוקציה מתוכננת מראש.

לאחר בדיקה, הוחלט במשטרה לשחררו עם צו זימון לבקו"ם, ולא לעצור אותו עד להגעת שוטרי המשטרה הצבאית. דבר שלמעשה הרס את הפרובוקציה.

"הוא הגיע להוציא תעודת יושר לצורך עבודה שהוצעה לו", אומר אמד ממקורביו. "מדובר באברך נשוי ואב לילדה, שקיבל לעסוק כמלווה הסעות לילדים, ולצורך כך נדרש לתעודת יושר".

אברהם בוימל, מ'הועד להצלת עולם התורה' אומר ל'בחדרי חרדים' כי "הקמנו מערך שאנחנו מצליחים להביא מפגינים תוך דקות אחדות, ומיד לאחר שהאברך עידכן חברו שיידע את המוקד, הוקפצו למקום מפגינים. תוך כדי ביררנו, והבנו שלא מדובר במקרה קלאסי של מעצר תלמיד ישיבה, והורנו למפגינים להתפזר".
משטרה הפגנה עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד