י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אין מדחנים במאה שערים? השופט ביטל את הדו"ח

האזרח הקטן קבע תקדים - צבי רייכר חטף דו"ח לא מוצדק ובחר להתעקש ולתבוע, בסוף הוא רשם ניצחון

דו"ח, צילום: פלאש90
דו"ח, צילום: פלאש90


ברחוב עבודת ישראל בירושלים, כבר מספר שנים לא מותקנים מדחנים, בעקבות עקירתם במהלך הפגנות.

לפני כשנה קיבל תושב שכונת בית ישראל דו"ח חנייה על סך 100 ש"ח. הנהג ניגש לפקח ושאל אותו - "אמנם מדובר בכחול לבן, אך אין מקום לרכישת כרטיסים. איך אתה מצפה שאשלם על החנייה?", כך מספר הנהג צבי רייכר ל'בחדרי חרדים'.

"שלחתי בקשה לביטול הדו"ח, אך בעירייה דחו זאת בנימה שכבייכול אין עילה לביטול. לא התייאשתי ועתרתי לבית המשפט לעניינים מקומיים. לפני כחודשיים בדיון, התובע אמר לי מראש - 'אין לך סיכוי'.

"הדיון היה אמור להיות בשעה 12:00 לפני יומיים, בשעה 11:30 התקשר אלי התובע, והציע לי הסדר שיוותר לי 50 ש"ח, אך לא הסכמתי להתפשר".

"אני בא לשמש פה לאלפי תושבים"
בדיון שנערך בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, אמר אליהו אזולאי, הפקח, כי הוא זה שנתן את הדו"ח לאחר שהרכב חנה בכחול לבן ללא תשלום. הוא ציין, כי ברחוב אין מדחנים, אך יש הסכם על בעל חנות מכולת באותו הרחוב שמוכר כרטיסי גירוד, או פנגו ואיזי פארק. הוא ציין, כי באיזור זה הוסרו המדחנים במהלך ההפגנות. הוא אף הודה כי זה למעלה משנה אין שם מדחנים כלל.

לשאלה אין הוא יודע שמוכרים במכולת כרטיסי חנייה השיב כי התושבים סיפרו לו, אך הודה כי אינו יודע אם זה נמצא בהסדר עם העירייה.

צבי רייכר, שנתבע על דו"ח החנייה, שאל את הפקח "נניח שאני מגיע מחיפה לבקר באיזור, איך אני אמור לדעת איפה מוכרים כרטיסים?" וזה הודה כי אין שילוט היכן ניתן לרכוש כרטיסים, ואזרח שאינו מכיר את המקום לא יכול לדעת.

רייכר הביא תמונות שרבע שעה לפני כן חנה במקום אחר ושילם עם איזי פארק, אלא כשהגיע לאותה חנייה שם קיבל דו"ח, תם זמן החניה ב"איזי פארק".

"התובע השתמש בתקדים של העליון. אני משמש פה לתושבים שסובלים שהעליון קבע שאדם צריך להצטייד בכל מיני אמצעים, אך מנגד ראוי כי רשויות מקומיות לא רק יבטיחו את אמצעי התשלום בשטחם, אלא יביאו לתושבים את דרכי התשלום החלופיות.. כך שיקויים בהם 'בפני עיוור לא תתן מכשול'. מקווה, כי העירייה תאמץ את הסיפא של ההחלטה ולא רק את הרישא" אמר. עוד ציין רייכר, כי יש לו מכשיר טלפון כשר, ופנגו לא פעיל במכשירים אלו.

השופט פאול שטרק, החליט לזכות את צבי רייכר מטעמי הגנה על הצדק. הוא ציין כי בעקבות הוונדליזם אין מדחנים במקום, "אולם אין שלט אשר מפנה את הפוקד את המקום להחנות כי קיימת אפשרות לרכישת כרטיסי חנייה".

"נקבע ע"י כבוד השופט רובינשטיין כי על כל אזרח להצטייד באמצעי תשלום על מנת לשלם חנייה מסודרת". השופט התייחס לטענות הנתבע והדגיש "יחד עם זאת.. לפסק דינו קבע כי על העירייה מוטלת החובה גם להודיע לציבור הרחב המגיע למקום בו אין מדחן, כי קיימת אפשרות לתשלום חלופי".

"לא מדובר בתקדים המאפשר לכל אזרח המגיע למקום בו אין מדחן לעשות דין לעצמו, ובפרט כאשר מדובר באזרח המודע לקיומם של אמצעים חלופיים כמו איזי פארק, אלא מדובר במקרה ספציפי יחודי הקשור בנאשם זה".
דוח חנייה ירושלים חציה מדחן פקח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד