כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פרשת הסחיטה: כתב אישום נגד אטדגי

פרטי פרשת הסחיטה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' מציירים תמונה עגומה • הפרקליטות תדרוש עונש מאסר בפועל

פרשת הסחיטה: כתב אישום נגד אטדגי


כתב אישום הוגש בצהריים (ה') נגד מוטי אטדגי וארז אדרי, לאחר שסחטו גברים חרדים ודרשו מהם תשלום של עשרות אלפי דולרים.

על פי כתב האישום, לנאשמים היתה היכרות עם קטין חרדי בן 15.5, שסיפר לאטדגי על קשריו עם ארבעה בגירים חרדים. השניים החליטו לסחוט את הבגירים החרדים, והקטין תושב אשדוד מסר להם את שמות הגברים. אטדגי צילם את הקטין במכשיר הנייד.

בפסח שני, נסעו שני הנאשמים והקטין לביתו של אברך תושב אשדוד. אטדגי נקש על דלת בית האברך ואמר לו שיש ביניהם "עניין לסדר", ואם ברצונו "לסגור את העניין" שירד למטה וישוחח עמו ביחידות, וזה השיב שהוא יורד תוך כמה דקות.

אטדגי חזר לג'יפ והורה לאדרי להרחיק את הקטין והשניים נותרו לבד. כשירד האברך, הראה לו אטדגי את תמונות הקטין שצילם, ואמר לו שיש לו תיעוד שהוא ביצע מעשים חמורים עם הקטין, ואם הוא לא רוצה שיפנה למשטרה - עליו להעביר לו בתוך שלושה ימים סך של 20,000$, לשם טיפול בקטין.

באותו מעמד אף אמר לו שהוא יודע שיש לו אישה וילדים והוא יודע היכן הוא גר, ולכן עדיף לו "לגמור את העניין כמה שיותר מהר". האברך המפוחד אמר לאטדגי כי אין ברשותו את הכסף אך אטדגי השיב שזה "לא בעיה שלו", ושידאג לכסף תוך שלושה ימים דרך גמח"ים או דרך הבנק.

במהלך הפגישה אמר אדרי לאברך מספר פעמים כי הם צריכים את הכסף דחוף, ואם ימסור את הכסף לידיהם הם מתחייבים בפניו שאיש לא ידע דבר. על מנת לשלם את דמי הסחיטה פנה האברך ל"בנק ירושלים" וביקש לקבל הלוואה בסך 50,000 ש"ח.

האברך שקיבל בכל יום טלפון מה קורה עם הכסף, התייעץ עם רבו שהורה לו לא לשלם את הכסף ולפנות לעזרת המשטרה. האברך התקשר לאטדגי והקליט אותו. בשיחה אמר האברך שהבנק אישר לו את ההלוואה והכסף יועבר לסוחט בשבוע הבא.

אטדגי נפל, והוקלט אומר ש"זה בעיה. צריך להעביר חלק מהכסף כבר השבוע מכיוון שהקטין נוסע מחר לחו"ל". השניים קבעו לדבר בהמשך. בשעות הלילה הגיש האברך תלונה במשטרה. מאז, הפסיק האברך לענות לשיחות של אטדגי.

לאחר מספר ימים, התקשר שוב אטדגי לאברך וביקש להיפגש עימו בדחיפות, שאל אותו אם "הוא רוצה לסיים את העניין בטוב" ואמר לו שאם עד מחר אין התקדמות "הוא כבר לא שייך לסיפור והקטין יתלונן במשטרה".

האברך אמר לו שהקטין כבר היה בביתו ודיבר עם אשתו ואמר לה שאם לא ישלמו לו, הוא ידאג לספר לאשתו את "הסיפור שהיה". בסיום השיחה ביקש הסוחט לקבל תשובה עד למחרת, ואמר שהודאתו בביצוע המעשים כנגד הקטין מוקלטת ואם לא ימסור תשובה, הוא כבר לא יהיה שייך "לסיפור הזה".

למחרת, בכ"ב אייר בשעה 10:00, הלך האברך ברחוב באשדוד לכיוון ביתו. אטדגי הגיע למקום ברכבו מסוג "טויוטה" וקרא לאברך מספר פעמים וביקש לשוחח עימו. האברך לא ענה והמשיך ללכת. אטדגי נסע עם הרכב ועלה על המדרכה לכיוון האברך המפוחד, שרץ לכיוון ביתו שברובע ז'. אטדגי המשיך לנסוע ברכב לכיוון בריחתו, הצליח להשיגו וצעק לעברו שישאיר אותו בכלא כל ימי חייו. האברך רשם את מספר לוחית הזיהוי של הרכב וזה נמלט מהמקום.

בהמשך היום, בשעה 12:30, לבקשת המשטרה נתקשר האברך לאטדגי ואמר לו שהתקשרו מהבנק ואמרו לו שחלק מהכסף נכנס לחשבון הבנק שלו. אטדגי אמר לו שהקטין רצה להתלונן נגדו במשטרה אבל הוא מנע זאת ממנו כדי שהאברך לא יסתבך, מכיוון שיש לו אישה וילדים. בסוף השיחה קבעו השניים להיפגש בשעה 13:15 ב"בנק הפועלים" שבמרכז ו' באשדוד לשם מסירת חלק מהכסף.

בשעה היעודה נפגשו השניים בבנק. האברך סיפר לו שדיבר עם הפקידה ושלא ניתן למשוך את הכסף בסניף זה אלא בבני ברק, והשניים קבעו לנסוע לבני ברק מאוחר יותר באותו יום. ביציאה מהבנק בדרכו לרכב, נעצר מוטי אטדגי על ידי השוטרים.

"הנאשמים, במעשיהם ביחד עם הקטין, איימו על האברך בעל פה ובהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופו, חירותו, רכושו, פרנסתו, שמו הטוב וצנעת הפרט שלו, איימו עליו לפרסם דבר הנוגע לו או לאדם אחר או הטילו עליו אימה בדרך אחרת, הכל כדי להניע אותו לעשות מעשה – לשלם להם כסף", נכתב בכתב האישום.

עונש מאסר בפועל
מתלונן נוסף כנגד אטדגי הוא חרדי לשעבר תושב לוד. אטדגי התקשר אליו, בנוכחות אדרי בט"ו אייר, הזדהה בשם "חיים", ואמר לו שהוא דודו של הקטין, והוא נמצא כרגע בתחנת המשטרה יחד עם אמו של הקטין, שמשפחתו של הקטין רוצה "להעיף" את הקטין לניו-יורק ולשם כך גייסו את רוב הכסף, אך חסר להם סך של 35,000 ש"ח שהם דורשים ממנו, וכל זאת על רקע הקשר עם הקטין. אטדגי הוסיף ואמר שעל פי דין תורה הוא מחויב בפיצוי לקטין.

המתלונן אמר לסוחט שהוא לא ידע את גילו של הקטין, אך אטדגי התעקש לפגוש אותו עוד באותו היום ואמר לו שיגיע למפגש יחד עם אחיו הגדול. המתלונן השני ואטדגי קבעו להיפגש מאוחר יותר באותו היום. המתלונן התקשר למדריך של הקטין וסיפר לו על שיחת הטלפון שהייתה לו. המדריך אמר לו שיברר את העניין ולאחר מספר שעות, הודיע לו שהוריו של הקטין לא מעורבים בסיפור וכי מדובר בסחיטה.

המתלונן התקשר חזרה למספר הטלפון של 'חיים' וארז אדרי ענה. לאחר שאמר לו שהוא יודע שמשפחת הקטין לא מעורבת בסיפור. ארז בתגובה אמר לו "מה אתה מתהפך עלי עכשיו כאילו, ואם זה לא קשור למשפחה אז אנחנו לא יכולים לפנות למשטרה? האיום נשאר איום".

ארז אדרי עדכן את אטדגי בפרטי השיחה וזה התקשר בנוכחות הנאשם השני פעמיים למתלונן. בשיחות הטלפון אמר המתלונן לאטדגי שהוא בתחנת המשטרה ובכוונתו להגיש נגדו תלונה על סחיטה. אטדגי השיב שהוא יוצא מהתמונה ושאמו של הקטין תעשה כרצונה.

במהלך השיחות אמר אטדגי למתלונן בין השאר: "אתה רוצה שיהיה בלאגן? אתה לא רוצה לשלם? אני אחראי על הילד הזה עכשיו, המשפחה שלו זרקה אותו", או בדומה לכך. "חכה, עוד מעט יהיה סיפור גדול ואתה תהיה עצור ויהיה לך בעיות". בהמשך אותו היום ולמחרת, ניסה אטדגי להתקשר למתלונן מספר פעמים, אך בשל חסימה שביצע למספרו של הסוחט, הוא לא הצליח להשיגו.

המתלונן השלישי הוא חרדי תושב ירושלים. בפסח שני בשעות הצהרים אטדגי והקטין ברכב לביתו בירושלים. הסוחט דפק על דלת הבית וביקש לשוחח עם הנסחט. בתו אמרה לו שאביה לא נמצא ומסרה לו את מספר הטלפון הנייד שלו.

בהמשך התקשר לאברך ואמר לו שהוא חוקר פרטי, האשים אותו ש"התעסק" עם ילד שעזר לו, ודרש ממנו פיצוי כספי כדי "לסגור את העניין בשקט", וכדי שלא יהיה "בלאגן". האברך ניתק את הטלפון. אטדגי חזר לביתו של המתלונן, ולאחר שהאישה לא פתחה את הדלת, בירר עם השכנים וגילה את כתובתה של חותנתו של האברך. הגיע לביתה, אמר לה שהוא חוקר פרטי, ונשלח לבקש מחתנה פיצוי בשל פגיעה שביצע בקטין שעבד עבורו. זאת השיבה שיתלונן במשטרה וסגרה את הדלת.

בהמשך התקשר אטדגי בשנית למתלונן, אמר לו שהוא מחכה לו ליד הבית, שהוא העסיק את הקטין בסוכות ו"התעסק איתו" ומשפחתו של הקטין דורשת פיצוי כספי, ולא - "יסתבך", יהיו לו בעיות, יעשו לו "בלאגן" ובושות. האברך טרק שוב את הטלפון. למחרת, התקשר לבית האברך ושוחח עם האישה.

במהלך השיחה אמר לה שהוא נשכר ע"י משפחת הקטין בכדי לאתר את בעלה שביצע בקטין "מעשים שלא עושים", ומשפחתו מעוניינת ל"סגור את זה לבד" תמורת פיצוי כספי. הוא אמר לאישה שיש לו עד מחר להיפגש עם המשפחה ולהודיע לה את תשובת בעלה, ולא – תפנה משפחת הקטין למשטרה. האשה אמרה שתעביר את הדברים לבעלה. במקביל, הבעל הגיש תלונה במשטרה.

המתלונן הרביעי הוא תושב אשדוד. בכ"א אייר נסע אטדגי והקטין ברכב לחנותו של האברך במרכז באשדוד. הקטין נכנס לקנות דבר מה בחנות ולבקש את מספר הטלפון של החנות כדי שיוכל להתקשר לבעל החנות ולסחוט אותו. הוא קנה מאשת האברך 4 כפיות וקיבל לבקשתו את מספר הטלפון של החנות אותו מסר לאטדגי.

בהמשך התקשר לאברך ואמר לו שעשה "מעשים אסורים" בקטין, שמשפחתו של הקטין מעוניינת להגיש תלונה במשטרה ובכדי למנוע זאת עליו לשלם למשפחה פיצוי כספי. האברך השיב שאינו יכול לדבר כרגע וביקש ליצור איתו קשר למחרת. למחרת, נעצר אטדגי ע"י המשטרה.

הפרקליטות הודיעה כי קיימת אפשרות כי תבקש מבית המשפט הנכבד להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל אם יורשע.
123 אטדגי אישום סוחט חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד