י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ההערכה: מסיקה צפוי להפליל ח"כ מכהן וח"כ לשעבר

ראש המועצה האזורית שומרון שהשעה את עצמו מתפקידו לאחר שנחשף כי גויס כעד מדינה בפרשת השחיתות של 'ישראל ביתנו', ימסור מידע חיוני נגד חברי כנסת בעבר ובהווה • יואל ניומן שחשף את השחיתויות: "לא שמח לאידו"

מסיקה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
מסיקה, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, צפוי למסור בתמורה לגיוסו כעד מדינה בפרשת "ישראל ביתנו" מידע חיוני על עבירות שביצעו לכאורה לפחות חבר כנסת אחד מכהן ואחד שכיהן בעבר.

בין היתר, ההערכה היא כי המשטרה תבדוק אם מסיקה מחזיק מידע כלשהו על ספיחים מהפרשה הגדולה, שבה עלו שמות של לפחות 4 חברי כנסת שלא מישראל ביתנו בנוגע לעבירות על טוהר המידות.

מסיקה אמור להעביר את כל מה שידוע לו במסגרת פרשת 243, שנגזרה מהפרשה המקורית, כולל חומרים הקשורים למנגנון שבאמצעותו פעלה לפי החשד השיטה.

בתוך כך מתייחס היום יואל נוימן, תושב ההתנחלות יצהר שבשומרון, שנחשב לחושף השחיתויות הגדולות במועצת יש"ע, להסכם שנחתם עם מסיקה, ובראיון לאתר וואלה חדשות הוא אומר כי הוא לא שמח לאידו של ראש המועצה גרשון מסיקה.

"באופן אישי, זה מצער. אני אוהב ומעריך את גרשון וצר לי על המצב שהוא נקלע אליו", אמר נוימן. "אני מקווה שהוא יתרום את תרומתו לתיקון המצב באמצעות עזרה בהליך המשפטי האזרחי של תביעת העושקים והגונבים מהחברה לפיתוח השומרון".

נוימן, שהיה מחושפי השחיתות בחברה לפיתוח השומרון, סולק מתפקידו בחברה אחרי שהגיש ב-2013 תביעה אזרחית בסך 28 מיליון שקלים, בין היתר נגד מסיקה, בגין מעילה ובגניבת כספים. עם זאת, הוא מדגיש כי המצב של מסיקה, שנמצא באמצע כהונתו השנייה כראש המועצה, מצער אותו.

במהלך כהונתו כחבר הנהלה בחברה, הוא נכח בישיבות ונחשף לדברים שנראו לו מנוגדים לחוק. למרות המסמכים שבהם הוא החזיק, תביעתו בוטלה בסוף 2014 והוא חויב לשלם 85 אלף שקלים בגין הוצאות משפט.
מסיקה פרשה ישראל ביתנו עדות אופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד