ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הסיפור שמזעזע את המדינה: בוייש בפייסבוק והתאבד

בכיר במינהל האוכלוסין אריאל רוניס, הואשם בגזענות על ידי גיורת שחורת עור, והתאבד

צילום: פייסבוק
צילום: פייסבוק


מנהל בכיר ברשות האוכלוסין, אריאל רוניס, התאבד היום (שבת) לאחר שהואשם על-ידי גיורת בגזענות ואפליה בפוסט שכתבה בפייסבוק.

לנואר יוריסטה, אמריקנית שחורת עור שהתגיירה העלתה פוסט לפייסבוק לפיו הושפלה בשל היותה שחורת עור. לדבריה הוא נהג בה בגזענות וסילק אותה מהלשכה.

הפוסט זכה לאלפי שיתופים, ועורר סערה רבה ברשת.

אוניס העלה בתגובה פוסט משלו וטען שלא היה ולא נברא, ושאותה אישה ניסתה להשתמש בצבע עורה בשביל לדלג על התור.

"לפני יומיים הגיעה גברת ללשכה על-מנת לקבל שירות כלשהו. באותה עת סייעתי לאנשים נוספים. היא ביקשה את השירות באופן מיידי ומיד החלה צועקת כי אי-קבלת מבוקשה זו גזענות", כתב.

רוניס שבעבר שירת בשב"כ סיפר על השירות שלו ועל כך שהוציא לאור ספר בשם "אני ואחי נגד בן דודי" שהסיפא שלו, היא ההתבוננות באדם באשר הוא אדם ואותה גברת האשימה אותו בגזענות".

"מרגע פרסום הפוסט נגדי", סיפר רוניס, "קיבלתי טלפון מפניות הציבור במשרד. לאחר כמה שעות הופיע פוסט מסוגנן היטב, מאמר במאמזון, ראיון אצל רפי רשף ופסטיבל תקשורתי שלם. לא עברו יומיים ולפוסט מעל 6,000 שיתופים, כל אחד מהם חץ מחודד שננעץ בבשרי. אני? גזען? כל פעילותי במשך כל שנות חיי נעלמה כלא הייתה ובמחי יד, או באבחת הבל פה של מי שנדרשה לעמוד בתור כמו כולם, פגה".

רוניס מחה על שאיש ממשתפי הפוסט לא עצר כדי לבדוק אם הדברים נכונים. "אני מבין שזו תהיה מנת חלקי מעתה ואילך. אני מנסה להיות שלם ומפויס ועל כן חשוב לי להדגיש כי איני כועס על אותה לי שעל-פי תמונותיה נראה שכבר הצליחה להתגבר על אותה "מכה קשה" שחוותה. אני איני מצליח", המשיך, וסיים: "היו שלום".

לאחר זמן קצר התאבד. שירות הביטחון הכללי פרסם הודעת אבל: "רוניס התגייס לשב"כ בשנת 1992 ובנובמבר 2010 פרש מהשירות לגמלאות, הוא הוערך כאיש מקצוע מן המעלה הראשונה, מחויב למשימה, דבק במטרה וראה בעבודתו שליחות. בשנת 1999 קיבל אריאל את אות העובד המצטיין. שירות הביטחון הכללי קיבל בתדהמה את הבשורה הקשה על מותו, ומביע צער על לכתו בטרם עת ומשתתף בצער המשפחה".
פייסבוק שבכ אפליה גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד