ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מדוע מעסיקים מבקשים עובדות חרדיות?

סקרי שביעות רצון של מעסיקים מצביעים על הנשים החרדיות כעובדות עם פריון עבודה גבוהה - אז מדוע הן מרוויחות פחות?

מדוע מעסיקים מבקשים עובדות חרדיות?


מדברים הרבה על תעסוקת המגזר החרדי, על תקציבי ענק שמשרד הכלכלה משקיע, על מהלכים פורצי דרך. רובם ככולם עוסקים באגף הגברי. אצל הנשים נדמה, שהכל טוב. הרי נשים חרדיות עקפו את הנשים הישראליות בשיעורי התעסוקה שלהן. אך מסתבר שיש צורך גדול גם בזירה הנשית, תעסוקת הנשים החרדיות אינה כה מושלמת כי שנראה. יש מי שמנסה להביא לשינוי, שאולי יקרב את המצב לאופטימיות המתבקשת. פנינו לציפי בורנשטיין מתוכנית מובילות - כדי להבין מעט יותר במה מדובר.

יש כאן בשורה – מהי?

כיום, נשים חרדיות מרוויחות מעט, הרבה פחות מנשים חילוניות ואפילו פחות מנשים ערביות(!) למציאות הזו, אין הצדקה. סקרי שביעות רצון של מעסיקים מצביעים על הנשים החרדיות כעובדות מסורות, הוגנות ועם פריון עבודה גבוהה. אז מדוע המצב כך? בעיקר כי אפשר. אפשר לשלם לאישה חרדית עד 30% פחות לאותה עבודה בדיוק. המציאות הזו היא זו שהביאה להקמת מובילות. אנחנו שואפות לנשי חרדיות שמשולבות באופן שיוויוני, פורה ומתגמל במשק הישראלי.

למה שאישה תירשם לתוכנית כזו?

כבר אמרו חז"ל "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים" לפעמים גם אנחנו ככה, במקומות העבודה שלנו. למרות הידיעה שהשמים הם הגבול, שבחוץ קיימות משרות נכונות ומתאימות יותר שיכולות להוציא מאיתנו את המיטב. אך קשה לנו לפעול אקטיבית ולעשות את הצעד. מובילות היא אמנם אינה חברת השמה, אך היא בהחלט פלטפורמה מתאימה המכוונת ומגויסת לקידום תעסוקתי אישי.
איך אתן עושות את זה?

בימים אלו נסגרת ההרשמה למחזור השני, נשים בעלות תואר אקדמאי בהצטיינות, נסיון תעסוקתי משמעותי ורצון להתקדם בהחלט מוזמנות להגיש מועמדות, השלב השני כולל השתתפות במרכזי הערכה בעזרתם תמוין ותיבחר נבחרת מובילות. משתתפות התוכנית תקבלנה מגוון כלים מקצועיים. מכינה קבוצתית למצוינות תעסוקתית, ליווי אישי מצוות התוכנית, צימוד למנטורית בכירה במגזר העסקי, ורשת קשרים שתעמוד לרשות כל משתתפת בדרך לעבודה המושלמת.

איך תוכנית קטנה תוכל להשפיע על שוק התעסוקה כולו?

שאלה מצוינת, מובילות אמנם מסייעת באופן ישיר למספר מצומצם של נשים חרדיות מצוינות אך תיאוריית השינוי שלה מתבססת על ההשפעה של נשים אלו ועל היותן מנהיגות תעסוקתיות. המשתתפות בתוכנית מצטרפות לרשת מובילות- ארגון הבוגרות של התוכנית, שיתן באמצעים שונים מענה לנשים נוספות ויסייע להן להתקדם.

בנוסף לכך התוכנית מקיימת עבודת משמעותית בקרב מעסיקים ישראלים ועושה הכל כדי לשנות את הדרך שבה הם מסתכלים על העובדת החרדית, במקום לראות בה עובדת זולה להבין את האיכויות הגלומות בה והבשורה שיש בקהל האיכותי הזה.

מי עומד מאחורי התוכנית?

מובילות היא שותפות של מספר גופים משמעותיים. את הפעילות מלווים ארגונים נוספים ורשת מעסיקים ידידים. מובילות מאמינה קודם כל באנשים, ביכולות שלהם, ברצון הכן לעשות עולם טוב יותר ובכח שנוצר כאשר הרבה אנשים טובים מנסים לעשות זאת יחד.
לפרטים נוספים או שאלות, [email protected]

עובדות תעסוקת חרדים משרד הכלכלה מובילות סטטיסטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד