י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לאחר 100 שנים: התגלה קבר הרבנית מקאמרנא

נמצאה מצבת קבורת אמה של מלכות, הרבנית חיה סאפרין ע"ה, אשת בעל ה'פרי חיים' מקאמרנא ואמו של ה'מעשה שלום' זיע"א

לאחר 100 שנים: התגלה קבר הרבנית מקאמרנא


לאחר חיפושים, התגלה באורח פלאי מצבת קברה של הרבנית הצדקנית מרת חיה סאפרין ע"ה 'הרבנית מקאמרנא', בבית החיים בעיר אונוגוואר בחלקת הרבנים הישנה.

זה כמה שנים, עוד כאשר בנה הרה"ק רבי שלום מקאמרנא בעל ה'מעשה שלום' היה בחיי חיותו, הוא יגע וטרח למצוא את מצבת ומקום קבורת אמו, אך העלה חרס בידו.

בימים האחרונים בשבוע שבו חל יומא דהילולא של בעלה רבי חיים יעקב מקאמרנא בעל ה'פרי חיים' החל בערב חג השבועות, נתגלה קברה על ידי נכדה האדמו"ר מקאמרנא, ובימים אלה עומדים ומשפצים להקים מחדש את מצבת קבורתה כראוי לאמה של מלכות.

לפני כשבוע ימים התגלה באורח פלאי כי אצל יהודי מניו יורק החפץ בעילום שם, יש תחת ידו את פנקס החברא קדישא של העיר אונגוואר, הנהלת מוסדות 'עטרת שלום' קאמרנא פנו ליהודי הנ"ל שיועיל בטובתו לשלוח עתק מפנקס החברא קדישא אולי ניתן יהיה למצוא מקום קבורת הרבנית אמה של מלכות ולהקים לה שם ושארית לה בישראל, ואכן כאשר הגיע העתק נמצא כתוב כפי שאמר בנה בעל המעשה שלום שמצבת קבורתה היא מתחת לאוהל הגאון רבי דוד פיגלס רבה של העיר, וכפי שנרשם בפנקס החברא קדישא נמצאת מצבת קבורתה בין האשה מרת שיינדיל שפירא לבין האשה מרת רבקה ריכר מצבה מספר 30, אך כאשר הגיעו אל מקום קבורתה ראו שהמצבה איננה.

אחר חיפוש ויגיעה, גילו את מצבת קבורתה מושכבת על הארץ שלמה, ועתה בהשתדלות נכדה האדמו"ר מקאמרנא, משפצים ומקימים מחדש את מצבת קבורתה לשם ולתפארת כראוי להרבנית אשר ממנה נמשכת שלשלת הקודש עד היום הזה.













קבר רבנית קאמרנא מצבה אונגוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד