י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נופש בבאזל: גן עדן לחובבי המוזיאונים והעיצוב

באזל היא עיר מעודנת וציורית, גדושה במונומנטים היסטוריים, מוזיאונים, מסעדות משובחות ושווקים פעילים • המלצות לבילוי וטיול בעיר שמספקת חוויה תרבותית שלמה

.
.






*** הכתבה נכתבה בשיתוף ארקיע

אי אפשר לנחות בבאזל, שוויץ בלי להתרגש. בשנת 1897 התקיים כאן הקונגרס הציוני העולמי הראשון ורבים בוודאי רואים בדמיונם את דמותו של הרצל, כשהוא עומד במרפסת של מלון שלושת המלכים המפואר בעיר, נשען בידיו על המעקה, עם מבט מהורהר לעבר נהר הריין. בבאזל נרקם החלום הציוני.

אם תגיעו היום בטיסה ישירה לבאזל תגלו עיר מעודנת וציורית השוכנת בין שוויץ גרמניה וצרפת, גדושה במונומנטים היסטוריים, מוזיאונים ופארקים, מסעדות משובחות ושווקים תוססים. 4 שעות ואתם שם, בעיר עליה כתב הרצל "בבאזל ייסדתי את מדינת היהודים".

שילוב בין עבר להווה

באזל היא עיר אירופאית רומנטית והמרכז ההיסטורי שלה הוא בין היפים בעולם. התחילו את הביקור בכיכר בארפוסר שמוקפת בבוטיקים ובתי קפה בהם מגישים קירשטורטר (טארט דובדבנים) ספוג בליקר ועוגות דבש מתוקות. ממקום מושבכם בוודאי תראו את בניין העירייה - מהבניינים הארכיטקטוניים המרשימים בעיר. לאחר הארוחה תוכלו לשרוף קלוריות בעלייה לצריחי הקתדרלה הגוטית המפורסמת של העיר, המעוטרת ויטראז'ים ופסלים - הנוף מלמעלה שווה את העלייה במדרגות. מכאן תבחינו היטב שהעיר משלבת בין עבר להווה.

מי שיתחקה אחרי באזל של פעם יגיע לשערי ספאלנטור - שריד מהחומה העתיקה שתחמה במאה ה-14 את העיר או לחלופין ימצא עצמו בגשר האמצע ששרד מהמאה ה-13. לאן שלא תפנו, תגלו מסעדות ראויות עם תפריט צהריים אותנטי של עגל בעשבי תיבול ותפוחי אדמה צלויים ובערבים - פונדו גבינות עשיר.

המוזיאונים של באזל מהווים חלק בלתי נפרד מהחוויה התרבותית שלה, יש בה יותר מ-40 מוזיאונים וגלריות. העיר היא בעצם גן עדן לחובבי העיצוב והאמנות. תמצאו בה ממוזיאונים שמוקדשים לאמנות מצרית ורומית ועד מוזיאון לאמנות מופת הכולל יצירות של מונה, ואן גוך ומאטיס. מוזיאון ויטרה ייקח אתכם לעולם העיצוב העכשווי דרך ריהוט, אובייקטים וגופי תאורה פרי מוחם הקודח של מעצבים נחשבים דוגמת צ'רלס וריי איימס.

היות והעיר השווייצרית נחשבת למרכז כנסים ותערוכות בתחום הפארמה, אך טבעי זה שיפעל כאן מוזיאון מרתק לאנטומיה. ואם הגעתם עם ילדים לבאזל אז אל תחמיצו את מוזיאון הדובים והצעצועים - זירה ססגונית של אלפי דובונים ומיניאטורות שיוצרים יחדיו אוסף מרהיב שעושה חשק לחזור לילדות.

יש בעיר עוד הרבה אתרים ועניין. מוזיאון טינגולי ומזרקת טינגולי הם בין הפייבוריטים אצל התיירים. ז'אן טינגולי, האמן השווייצרי, יצר מזרקה קינאטית מרשימה המושכת את המבקרים ובמוזיאון ייחודי המתעד את פועלו תקבלו הסבר על תנועת הדאדא אליה השתייך. תוך כדי תוכלו להפעיל את הפסלים שיצר הפזורים ברחבי המוזיאון. כמו כן, כדאי לבקר בגן החיות המקומי ולעשות שופינג בשוק Petersplatz, שמדי שבת מציע שפע של בגדי יד שנייה ופריטים עתיקים.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד