י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכנסת אישרה: גלעד ארדן הושבע כשר • אלקין יקבל את תיק ירושלים

הכנסת הצביעה בעד מינויו של גלעד ארדן לשר ביטחון פנים, ההסברה והאיסטרטגיה, ברוב של 58 מול 55 • ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם שר הקליטה זאב אלקין, כי יקבל גם את התיק לעניני ירושלים • ארדן: "אפעל לשינוי במשטרה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


המינוי של ארדן לשר בממשלת ישראל אושר הערב (א'), בכנסת ישראל. אלקין תמך במינוי ויקבל את התיק לעניני ירושלים.

מינויו של ארדן לשר אושר והוא יושבע הערב. הוא יקבל את משרדי ביטחון פנים, ההסברה והאסטרטגיה.

שר הקליטה זאב אלקין שזעם על המינוי ועל נטילת המשרד לענינים איסטרטגיים ממנו, דרש את המשרד לענייני ירושלים, כפיצוי. אלקין נפגש בעניין עם ראש הממשלה, וסוכם כי יקבל את התיק.

בהודעה שפרסם ארדן לאחר אישור מיוניו הוא כותב: "בכל משרד ממשלתי אפשר לעשות המון למען הציבור ובלבד שנותנים לך את היכולת לפעול ואת הגיבוי הנדרש לבצע מהלכים משמעותיים. אני לא חושב שהנושא העיקרי הוא הפוליטיקה, כיפופי הידיים וזוטות מן הסוג הזה. השאלות שצריכות להישאל הן על הנושאים והמהות: הביטחון האישי שלנו, מצבה הערכי של המשטרה וניסיונות החרם והדה לגיטימציה נגד ישראל המתפשטים בעולם. נדמה לי שכעת, משהובטחו לי הכלים המתאימים, יש לי היכולת לפעול ולהביא לשינוי.

"אני הולך לעבוד קשה, קשה מאוד, ומתחייב להביא הישגים. מגיע לכולנו ביטחון אישי ומשטרה מצויינת, ומגיע לישראל שלא יוציאו דיבתה בעולם ושיגנו עליה עוד רבים וטובים.

"לאחר דיונים מעמיקים, סיכמתי עם ראש הממשלה על תוספת תקציבית משמעותית למשרד לביטחון הפנים ועל קידום חקיקה שתחזק את המשרד כך שיתאפשר לי לעשות שינוי אמיתי במשטרה, להגביר את האכיפה ולטפל בחוליים הקיימים".

באשר למשרד לנושאים אסטרטגים והסברה: "כחבר קבינט אני מודע היטב לסכנה שאורבת לנו מאחורי פעילויות אנטי ישראליות הכוללות ניסיונות חרם ודה-לגיטימציה נגד ישראל (BDS). סיכמתי עם ראש הממשלה על הקצאת המשאבים הנדרשים, הן מבחינת כ"א והן מבחינה תקציבית. במסגרת תפקידי אתמודד בזירה הבינלאומית מול הפעולות נגד מדינת ישראל דוגמת הניסיונות לתקוף אותנו בביה"ד הבינלאומי בהאג, ניסיונות הפלסטינים להרחיק את ישראל מפיפ"א ועוד. אני מתכוון להתגייס לנושא הזה בעוצמה רבה".
ארדן אלקין כנסת השבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד