י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בגור נערכים: איסור לתפוס מקומות, שידור חי לנשים ושיר חדש

לקראת חתונת נכד האדמו"ר הערב, מפיקים בחסידות לקחים מ'אסון המדרגות', ואוסרים על החסידים להידחף • נשות החסידות תוכלנה לצפות בשידור חי מהמעמד שיועבר על ידי כבלים לקומה התחתונה של בית המדרש הגדול • ויש גם ניגון

המסכים בעזרת הנשים לחתונת גור.
המסכים בעזרת הנשים לחתונת גור.


הערב (ג') יחגגו אלפי חסידי גור את שמחת נישואי נכד האדמו"ר מגור, בן לחתנו הגאון רבי אברהם חנוך זילברשטיין מבני ברק, עם בת הגאון רבי יעקב צבי לבקוביץ מדייני חסידות גור בבית שמש.

השמחה תחל כבר בשעות אחר הצהריים במעמד החופה בהשתתפות אלפים ברחבת הסמינר. סעודת החתונה תתקיים בהיכל בית המדרש הגדול גור ברחוב ירמיהו בירושלים.

בהמשך להפקת הלקחים מהלוויית הגר"ש וואזנר זצ"ל - מהפכת הסדר בגור החלה כבר בערב חג השבועות, כאשר לראשונה לא הותרה חניית רכבים בכל רחוב פלדמן ובשטח בית המדרש, ואמבולנס של ארגון "רפואה ושמחה" אסף מרחוב מלכי ישראל עד פתח בית המדרש את אלה המתקשים להתנייד.

כך גם לגבי החתונה, נמסרו הוראות ברורות בחצר החסידות שלא להידחף חס ושלום מחשש לסכנת נפשות.

בנוסף, פסק הלכה של הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס, רבם של חסידי גור באשדוד, נתלה בחסידות בשאלה שעסקה במקומות הישיבה.

במודעה שפורסמה נכתב בשם הגרש"ד גרוס: "היות ונשאלתי על עניין המקומות עפ"י ההלכה. נראה לעניות דעתי כי האירועים שמחולקים בהם מקומות ע"י כרטיסים או רשימות וכדו', אסור על פי דין תורה לשבת על מקום של אחר, ואפי' על מקצת מקום בין במקומות המיועדים לסעודה בין בכל שאר מקומות".

לראושנה בחתונה יהיה מעגל סגור של שידור שיועבר לנשים על ידי כבלים וחוטים - ללא לוויין או אינטרנט. עניין זה הודגש בכל בתי הספר והסמינרים של החסידות כי מדובר בשידור שיתקיים באמצעות כבלים.

נשות החסידות תתרכזנה בחתונה בקומה התחתונה של בית המדרש הגדול וכן באולם 'בית מלכה' הסמוך, כשבשבוע הבא נשות חסידות בעלזא תהיינה באותו מקום בשמחת החתונה בבעלזא.

לרגל השמחה יצא לאור השיר 'עוד ישמע' בלחנו של הרב צבי גולדקנופף
גור חסידים הפקת לקחים אירועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד