כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מדוע המודיע מצנזרים "חלב אם"?

החידה היומית לילד: חלב טבעי שאינו חלבי. האם נכון לאתגר את ילדנו בשם הצניעות? כיצד משפיע הניסוח המתפתל על הקורא? כנסו והביעו דעתכם

מדוע המודיע מצנזרים "חלב אם"?

המרדף אחר מילים כמה שיותר "צנועות", מנסות להסביר את המושג בלי לגעת בו באמת, הופך להיות לעתים מביך, אולי אפילו משיג את המטרה ההפוכה.

עם כל ההתפתחות הטכנולוגית, התמונות והשיימינג שרצים בווצאפ, בפייסבוק, טוויטר וכו', הפכה תרבות הצריכה האישית להרבה יותר אגרסיבית, וכך גם הביקורת. טוב או רע? תלוי את מי שואלים וכיצד מסתכלים על הדבר.

במדור פטנט רשום של עיתון המודיע, לא ידעו כיצד לתת המלצה לשימוש ב... חלב אם. אז הם כתבו כך: לא חלב של 'תנובה' כמובן וגם לא חלב בהמה, מדובר על חלב טבעי שאינו חלבי.

נניח שאני מניחה את עיתון המודיע על השולחן מדי בוקר. נניח שהבכור שלי, שהוא ילד בן 10, סקרן מאוד ואוהב לקרוא חדשות, מעלעל לתומו בעיתון, ונתקל בפטנט רשום. הנה לו חידה: חלב, לא של תנובה, לא של בהמה, אלא חלב טבעי שאינו חלבי... הופ – מי יודע מה התשובה לחידה?

את עמדת המבקר הרוחני, המילים הללו לא עוברות, אבל האם כל ההתפתלות והניסיון לתחכום, אינם גורמים לאותו הרס ממנו ניסו כל כך להיזהר? כהרגלי, יצאתי לשאול אנשים מה דעתם. קצת מהקולות:





"יותר פשוט לכתוב חלב אם מאשר לעורר בעזרת ביטוי מסובך דיונים בכל קצווי האינטרנט וקבוצות הווצאפ".

"הרי כל ההתפתלות הזו היא כדי שהילדים לא ישאלו ח"ו. בצורה שבה זה כתוב, לדעתי, זה מעורר מיליון שאלות ולא הפוך. לפעמים צריך לכתוב את הדברים בפשטות כמו שהם וזה יעבור הכי חלק. הרי ידוע שהאמת זה השקר הטוב ביותר..."

"התפתלות מביכה".

"דעתי שבאמת מרוב לחץ מכמה משועממים שמחפשים תעסוקה, כתבו משהו שרק מעורר שאלות אצל ילדים".

"אולי זו בכלל פרסומת סמויה של טרה"?

"מעניין למה בנושא כזה מתפתלים, אבל לפרסם מודעות בריש גלי על השקעות מפוקפקות זה מותר".
"אם נמנעים מלדבר על הריון, הנקה או סרטן שד, זה לא מתבקש"?

"אני עובדת עם לקוחה מהתחום הזה וזה פשוט מטריף. אסור להזכיר את הנקה או הריון או חלב אם, ואז מתפלאים שיש כל כך הרבה שימוש במטרנה במגזר החרדי".

כמובן שהיו גם מתחכמים שהיו בטוחים שמדובר בחלב סויה/קוקוס ודומיהם... ואתם – מה דעתכם?
המודיע חלב צנזורה צניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד