כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפלס: "גם אנחנו סבלנו מטרור טלפוני"

פרקליטם של נאשמי 'ההטרדות הטלפוניות' טוען: "גם אנשי הפלס הוטרדו ואף אויימו ברצח, אך התלונות לא טופלו"

צילום: יוסי רוזנבוים
צילום: יוסי רוזנבוים


כחודש לאחר שהוגש כתב אישום נגד אברהם טריגר ו-17 נאשמים נוספים, במה שהוגדר במשטרה כ'קו הטרור', עורך הדין אביגדור פלדמן שמייצג את טריגר טוען: "גם אנחנו הוטרדנו".

במכתב ששיגר עוה"ד בערב שבועות לראש מדור תביעות להב 433, הוא מלין על אכיפה סלקטיבית, "בעוד התלונות נגד הפלג היריב (יתד נאמן א.ש.) לא נלקחו ברצינות, לא טופלו, ולא מוצה הדין עמם, הרי שבעינינו של מרשי המשטרה והתביעה נקטה יד קשה ובאופן בהול ונמרץ הגישה כתבי אישום, כאשר בעוד החשודים נעצרו ונחקרו במשטרה כבר קיבלו הזמנה מראש להגיע לדיון הקראת כתב אישום בבית משפט.

עו"ד פלדמן טוען כי מאז הקמת עיתון הפלס לפני כשלוש שנים. אנשי יתד נאמן עשו כל שביכולתם ע"מ "לחסל" את עיתון הפלס "באמצעים של איומים, אלימות, הטרדות, סילוק ממוסדות לימוד, פיטורין ממקומות עבודה, העברת רשימות שחורות של מינויי וקוראי הפלס בכדי לעודד התנכלות לאלה, גניבת עיתוני הפלס מתיבות דואר ושכנוע חברות ומשרדי פרסום במשק שלא לפרס שום מודעה בעיתון הפלס – חרם מודעות".

לדבריו, הוגשו תלונות רבות במשטרה בגין הטרדות של אנשי יתד נאמן כלפי אנשי הפלס, "אך אלה למצער לא טופלו ולא הוגשו בגינן כתבי אישום".

לדבריו, מאז יולי 2014 סובלים מאות מאנשי הפלס מגל של הטרדות באמצעות הקמת מערכת ממוחשבת שמבצעת "התקשרויות וניתוקים ללא הפסקה, יומם ולילה, באופן אינטנסיבי, מדי דקה". חלק מההטרדות לכאורה בוצעו כלפי עובדי 'הפלס' או מנויים שלו, וחלק נעשו לגורמים אחרים, "תוך ניסיון התחזות כאילו מדובר במטרידים השייכים לאנשי 'הפלס'".

לדבריו, "המוטרדים הבחינו כי מדובר בטלפון מ"מספרים מזוהים" שמבצעים את "הצינתוק" באופן אינטנסיבי. אך כאשר התקשרו חזרה למספר הטלפון התברר שבעל הטלפון כלל וכלל לא חייג אליהם. הגורם האלמוני שעומד מאחורי מערך ההטרדות הטלפוניות ביצע את ההטרדות באמצעות אפליקציה שמאפשרת לו לקבוע איזה "מספר מזוהה" בדוי יופיע על הצג, כאשר התקשרויות מסוג זה נעשו לגורמים חרדיים שונים תוך הצגת מספר הטלפון של משרדי הפלס או בכירים בעיתון, כדי ליצור רושם שקרי כביכול הם מבצעים את ההטרדות".

לגבי כתב האישום של טריגר הוא מודה שאכן הקים את 'קו המאבק' שם קרא לציבור להתקשר לחברות ולהביע מחאה לגיטימית כנגד חרם המודעות של החברות במשק, המתעלמות מקיומו של עיתון הפלס.

אך לדבריו, כאן, "המשטרה והתביעה נקטה יד קשה ובאופן בהול ונמרץ הגישה כתבי אישום" כותב עורך הדין, "פעולתה הזריזה והמדהימה של המשטרה והתביעה מצביעה בהכרח שהמדינה קודם סימנה את המטרה ויהי מה – יוגשו כתבי אישום – ואז נקטה בפעולות הנדרשות לטעמה".

הוא מפרט שפעולת המשטרה והתביעה היו "נחרצת ועיוורת, נעדרת שיקול דעת", שליום הדיון הגיעו גם כאלה נחקרים שזומנו מראש, עוד ביום מעצרם כאמור לדיון, והתובעות הפכו והפכו בתיקים ולא מצאו כתבי אישום שהוכנו כנגד אלה". גם על המעצרים השנערכו במהלך הלילה הוא מלין, שזה היה "ללא כל צורך חקירתי של ממש.. עשרות אנשים ללא עבר פלילי שהוקמו ממיטותיהם והובאו אזוקים כפושעים מסוכנים, כשהם משוחררים מיד בבוקר לאחר חקירה קצרצרה בלא הארכת מעצר".

עו"ד אביגדור פלדמן מדגיש כי בניגוד לחקירות שנעשו בכתבי האישום שהוגשו, שם טוענים הנחקרים כי ביצעו פעולה לגיטימית, לצורך הבעת מחאה חוקית, כשהם מזהים עצמם בגלוי, "במקרה זה מדובר בפעולה הנושאת אופי של הטרדה זדונית לשמה, הטרדה לשם הטרדה, בצורה אנונימית. מערך התקשרויות המצלצל ומתנתק ללא הרף, יומם ולילה, בביתו של אדם, ללא כל תכלית ומטרה של ניהול שיחה כלשהי, מיועד אך ורק למטרות הטרדה לשמה". הוא מצרף 13 תלונות מפורטות שהוגשו ע"י אוהדי הפלס' ובהם גם ישעיהו ויין, שהגישו תלונות במהלך יולי 2014 בתחנות משטרה בירושלים, בית שמש, יו"ש ובמרכז, על הטרדה באמצעות מתקן בזק.

לדבריו, כבר עם הגשת התלונות נענו חלק מהמתלוננים ביחס מזלזל ונרמז להם כי אין סיכוי גדול שתיפתח חקירה בנושא.

לא מספיק? בכ"ב חשון תשע"ד הגיש עורך "הפלס" תלונה על שיחת טלפון מאיימת שקיבל לביתו לאחר הבחירות המוניציפאליות, שיחה שכללה איומים ברצח. "למרות שהובהרה למשטרת ישראל חומרת הדבר, במשך שבועות ארוכים השתהתה המשטרה מלטפל בתלונה, ולבסוף סגרה את התיק. לדבריו, רק לאחר פניות חוזרות ונשנות נפתח התיק מחדש, אך, למרות זאת, במשך תקופה ארוכה לא נרשמה בו התקדמות של ממש. לפני מספר חודשים הודיעו ממרחב מוריה למתלונן כי אותר מספר הטלפון ונמצא החשוד במעשה, וכי התיק הועבר לתחנה אחרת באיזור מגוריו של החשוד, אך מאז לא נודע מה עלה בגורל התיק.

תגובת המשטרה לדברים טרם נמסרה. היא תתפרסם לכשתתקבל.
פלדמן משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד