כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בעקבות הסתבכויות: קורס מוהלים לאנשי הצלה

בעקבות מקרי חירום שנגרמו מחוסר השגחה לאחר ברית המילה, ערך המוהל דוד צדוק סדנה מזורזת לטיפול במקרי הסתבכות

בעקבות הסתבכויות: קורס מוהלים לאנשי הצלה


אחרי לא מעט מקרים של הסתבכויות רפואיות של תינוקות שעברו ברית מילה, נערך לאחרונה קורס ראשוני שעסק בבעיות רפואיות של תינוקות שחוו סיבוך רפואי בעקבות חוסר טיפול הולם לאחר ברית המילה.

במהלך הקורס שערך המוהל דוד צדוק למתנדבי ארגון החירום איחוד הצלה, הסביר צדוק על מקרי הסיבוך הנפוצים בקרב תינוקות בני יומם בימים שלאחר טקס ברית המילה.

לדברי צדוק, המשמש כרב המושבים עמינדב, אבן ספיר ואורה, החיבור עם איחוד הצלה הגיע לאחר שורה של מקרים בהם נתקלו החובשים בתינוקות שהסתבכו בשורה של מקרים בעקבות חוסר טיפול נכון.

"כדור שלישי למוהלים ואחד שגדל במעין חדר טראומה של אבא מוהל, למדתי שעיקר הבעיות מתרכזות בשל אי הגעתם של המוהלים לטיפול בתינוקות לאחר ברית המילה או לחילופין במחסור בידע רפואי בסיסי הולם. הבעיות מתרכזות בעיקר סביב חבישה חזקה של אזור המילה, או לחילופין מוהלים שלא מגיעים לשחרר את החבישה.

"מצב זה יכול לגרום לעצירת הדם לעטרה ועשוי לגרום לנמק ולעצירת היכולת לעשיית שתן. במקרים אחרים התינוקות איבדו לא מעט דם ולא תמיד ניתן לזהות זאת. בהתחשב בעובדה ששליש כוס של דם תינוק שהולך לאיבוד יכניס את התינוק להלם, יש צורך לזהות זאת בזמן ולהבין היטב את הסיטואציה".

במהלך הקורס שנעשה בעזרת מצגת ושקופיות עבר צדוק על המקרים האפשריים אליהם מוזעקים החובשים והדגים להם בין היתר כיצד לחבוש את התינוק וכיצד להתמודד עם המקרים השונים ומתי יש לפנות את התינוקות לבית החולים.

בארגון איחוד הצלה הסבירו כי הרעיון נולד בעקבות הרצון להעמיק את ההבנה של החובשים במקרים הללו. "בסוף אנחנו לא רגילים לטפל בתינוקות בני יומם ובטח לא בבעיה באזור ספציפי שיכול להתפתח למקומות לא צפויים ודורש הבנה מיוחדת" הסביר אחד החובשים.

יש לציין כי אתמול פורסם כי תינוק בן שבוע לקה בדלקת קרום המוח, לאחר שהמוהל חבש את איזור ברית המילה, למרות המלצת הרופאים להשתמש במשחה, מה שגרם להתפשטות של זיהום צואתי מהאיזור אל זרם הדם ולמוח.
מוהל ברית קורס חובשים תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד