כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פרשת ישראל ביתנו: קירשנבאום ו-11 נוספים יואשמו

וואלה מפרסם כי כתבי אישום בפרשה צפויים בקרוב, וכי אישום שרים מכהנים ירד מהפרק בשלב זה

מילה זו מילה. צילום: הררי, פלאש90
מילה זו מילה. צילום: הררי, פלאש90


המשטרה צפויה להמליץ על הגשת כתבי אישום נגד 12 חשודים בפרשת השחיתות בפוליטיקה, כך נחשף בשעה האחרונה בוואלה.

בין היתר, יואשמו סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, ראש מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, ואלכס ויז'ניצר, שעמד עד לאחרונה בראש חברת נת"ע, האחראית על בניית הרכבת הקלה בגוש דן.

במהלך גיבוש הראיות לצורך הגשת כתבי האישום גייסו במשטרה שבעה עדי מדינה, ובהם גרשון מסיקה, שהתפטר לאחרונה מראשות המועצה האזורית שומרון.

הגורם ציין ב'וואלה' כי החקירה קרובה לסיומה, וכי רק בעקבות גל המעצרים שהביאה פרשת 512, שבמסגרתו נעצרו יותר מ-60 עבריינים בחשד למעורבות בפשיעה המאורגנת בישראל, התעכבה הגשת כתבי האישום.

הגורם אמר כי עדותו של מסיקה חיזקה את ראיות המשטרה, אך הבהיר כי גם ללא עדותו היו מצליחים לגבש המלצות לכתבי אישום. מסיקה אמור למסור מידע גם בפרשה אחרת, שבה מעורבים לכאורה חבר כנסת מכהן וחבר כנסת לשעבר.

במשטרה שרטטו במהלך החקירה הארוכה "פירמידה" לכל אחת מ-15 תתי-הפרשות. לפי התמונה שהתקבלה במשטרה, קירשנבאום עמדה בראש כל פירמידה, כמי שעל פי החשד קיבלה כספים לחשבונות הבנק שלה. היא חשודה, בין היתר, בעבירות של מתן שוחד וקבלת שוחד. גודובסקי, לפי החשד, היה מי שפעל כ"מאעכר" יצר קשר עם גופים שונים, ובהם עמותות וחברת נת"ע, והעביר להם כספי ציבור. בהמשך קיבלו השניים לכאורה בחזרה לכיסם חלק מהכספים שהעבירו לגופים.
ליברמן אישום ישראל ביתנו פרשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד