ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מנהל לייקווד: "המכתב שהופץ בעיירה מזוייף"

הרה"ג אהרן קוטלר ל'בחדרי חרדים': "המכתב הופץ בבתי הכנסת של העיירה על ידי קנאים, שעשו מעשה חוצפה וזייפו אותו" • "אנחנו מתעדכנים בחדשות ב'בחדרי חרדים' ולכן חשוב שהדברים יפורסמו באתר"

מנהל לייקווד: "המכתב שהופץ בעיירה מזוייף"


המכתב שהופץ ברחבי לייקווד אתמול - זוייף, כך אומר היום (ד) מנהל ישיבת לייקווד, הרב אהרון קוטלר ל'בחדרי חרדים'.

הרה"ג רבי אהרון קוטלר, מנהל בית המדרש הגבוה לתורה בלייקווד, הסביר כי המכתב שפורסם אתמול, לפיו כביכול ראשי ישיבת לייקווד תומכים בהפרדה ותליית וילון באוטובוסים בעיירה, לא יצא מתחת ידיהם של ראשי הישיבה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר הרב קוטלר: "המכתב הזה זוייף חד משמעית. ראשי ישיבת לייקווד מעולם לא חתמו על מכתב כזה, הוא אכן מופץ בכל מקום ומחולק בבתי הכנסת של העיירה - אבל אין לנו קשר אליו.

"מה שקרה הוא", מסביר הרב אהרון, "שיש קו מלייקווד למונסי, ומלייקווד לברוקלין, ויש חוגים קיצוניים המעוניינים לקדם את ההפרדה ואת תליית הוילון בקו הזה, דבר שמקובל בחוגים חסידיים מסויימים אך לא כאן בלייקווד. ראשי הישיבה לא מתערבים בזה ולא רצו להתערב בזה. וכפי הנראה אחד מחוגי הקנאים עשה את מעשה החוצפה הזה וזייף את המכתב".

"היה כבר ניסיון זיוף כזה בעבר", מוסיף הרב קוטלר ומציין, "אז פרסמו מכתב דומה עם זיוף דומה וגרוע מאוד. הפעם גם מדובר בדיוף קלוקל שכל בר דעת רואה שהוא אינו אמיתי. מדובר בזלזול בכבוד ראשי הישיבה".

הרב קוטלרצילום: הרב קוטלר
הרב קוטלר

"המכתב", אומר הרב קוטלר, "מופץ בבתי הכנסת בלייקווד, לא בישיבה אצלינו. כאן בבית מדרש יש דרכים שהציבור יכול לדעת מה דעת ראשי הישיבה".

לשאלת 'בחדרי חרדים', ציין הרב קוטלר כי אין כל כוונה להוציא מכתב הכחשה רשמי, "לא ראוי להטריח את ראשי הישיבה על כל זיוף".

הרב קוטלר הינו אחיו של ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, והוא מוסיף חד משמעית ומציין בשם אחיו: "אחי ראש הישיבה פנה אלי וביקש שהפעם נפנה ונודיע שאין לנו כל קשר למכתב ומדובר בזיוף גמור.

"אנו מאוד מעריכים כאן את אתר 'בחדרי חרדים' כמקור מהימן של מידע מהארץ והעולם. אנו תמיד מתעדכנים בחדשות בו ולכן חשוב במיוחד שהדברים יפורסמו בבימה זו".

גם בשיחה שקיים 'בחדרי חרדים' עם בני ביתו של הגר"ח קנייבסקי הם ציינו כי "לא זכור לנו שהגר"ח חתם על מכתב כזה בשנה האחרונה".
לייקווד ברוקלין הפרדה קוטלר ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד