כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כנתינתה מסיני: לייבל'ה מסכם חג שבועות

הנחש של מקלב, תחרות אב ובן בפריים טיים וקרטל החרדים של קופות החולים • וגם: אלו הוראות קיבל המחותן הבעלזאי?

כנתינתה מסיני: לייבל'ה מסכם חג שבועות


עם דמדומי יום רביעי, זעק הסמארטפון של לייבל'ה בצרידות כדרכו. מעבר לשפוף הגיע דיווח בהול "לא ייאמן, איך שאורי הכה את הנחש".

אורי לופוליאנסקי? הקשה לייבל'ה, הנחש מהסמל של יד שרה? או שמא השופט הקשוח רוזן?

"לא ולא", התאושש האלמוני בינתיים, "אורי מקלב".

"אהה", הסיק לייבל'ה מיד, "הנחשים האלה בוועדה לקידום מעמד האישה, נורא ואיום".

"אתה טועה פעמיים", חגג האלמוני ניצחון מוחלט, "לא ועדת קידום האישה אלא המה שמו של המדע והטכנולוגיה, ולא נחשים בכנסת אלא נחש אמיתי, בגודל טבעי".

מתברר שהניסיון של מקלב עדין הנפש מעיסוק יומיומי בנחשים הפוליטיים, סייע לו לרוצץ את ראשו של נחש בכניסה לביתו בשכונת רמות השלווה, סמוך ונראה לביתו של לייבל'ה. כן יאבדו כל אויביך ה'.



טוב לי תורת פיך
ככלל, קשה היה ללייבל'ה לשקוע שוב בהבלי עולם הזה, לאחר ליל שבועות מרומם במיוחד של שטייגען עילאי. מה גם שבצאת החג רפרש לייבל'ה שוב ושוב את קבוצות הווטסאפ, ורק לאחר חצי שעה נחה דעתו והאמין כי לא נפטר בחסדי ה' שום 'גדול'.

מי שכן נפטרו בזה אחר זה מהקבוצות, הם חסידי ויז'ניץ, ששמעו בנחרצות להוראתו הקדושה של הרבי שהזהיר שהווטסאפ "הורס משפחות". לייבל'ה משוכנע שהרבי ישנה את דעתו אם יתארח אצלו, ויראה את ה'שלום בית' שמשכין הווטסאפ בין לייבל'ה להינדל'ה. חוצמזה, לייבל'ה ישמח להראות לרבי מי 22 החסידים שנשארו בקבוצת ה'טלגרם' של ויז'ניץ, שמנתה עד לתחילת השבוע 200 איש.

מי שהצטרף באופן סמוי לחסידות ויז'ניץ, וביצע התנתקות מקבוצות ווטסאפ בעקבות עומס על מכשיר הבלק-ברי, הלא הוא הקבמ"ץ והמושך בחוטים בדימוס יוס"ח, שבעקבות עומס על מכשירו [וכדי שלא יקרה מה שקרה למכשיר הקודם] ביצע התנתקות מקבוצות שאינן לצורכי עבודה. לייבל'ה מקווה שיוס"ח יחדש מכשירו כקדם, למרות שלא מדובר בתקופת בחירות.

כדי להמשיך על עצמו את קדושת החג, התלווה לייבל'ה בהמשך השבוע למסעות הרבי מזלאטשוב בני ברק אצל גדולי ישראל. לייבל'ה לא הצליח להסתיר את התרגשותו לאחר שהרבי הגיע עד למרומי החופה בגור, לשמחת חסידיו המרובים שצפו במראות הקודש בטוויטר וגם באינסטגרם. לייבל'ה מצפה בקוצר רוח לחתונה הבעלזאית, ומי יודע? אולי הרבי אפילו יקבל ברכה, ולפחות יכובד ב'הנחת הכוס לרגלי החתן'...

ואפרופו ההכנות לקראת שמחת ההערשל'ה הבעלזאי בשבוע הבא, ‏לייבל'ה מגיש תיעוד בלעדי של הגבאי הראשי בחצר החסידות, הרב החסיד רבי שמעון וולף קליין, שנצפה עם המחותן - להלן אבי הכלה הגאון רבי מאיר דב (בערל) רכניצר, רבם של חסידי בעלזא בחיפה - וזה תוכן השיחה: "כשאתה רוקד בחתונה, אתה לא מרים ידיים יותר מכאן. בערל, דו קיקסט נישט. עד לגובה הזה. די באקימסט צווי שורות אויף די פארענצעס דאס איז פאר משפחה נישט פאר תלמידים".





עוד מהשפעות חג השבועות: מי מקוראי 'יתד' הנאמנים שמצא טעות או דבר שאין רוח חכמים נוחה הימנו בעיתון של אחר החג, מתבקש לא לתלות חס ושלום את הדבר בשגגה, אלא שהאיש והוועדה הרוחנית, יהודה יברוב, נצפה אל תוך הלילה בטיש נעילת החג בחצר צאנז בנתניה, וכנראה לא הספיק לעבור על כל העיתון. לייבל'ה חקר ומצא שיברוב שהה במלון 'גלי צאנז' בכל השבת והחג (לידיעת הקורא ש.ו. - לא מדובר בבארטר של יתד) ואף כובד לעמוד בטיש בצאנז מאחורי האדמו"ר.





ומי שיברוב עובר לו על הכתבות - יחיאל סבר השכן האהוב, נצפה בחג השבועות בבית שמש. אמנם הרב טוביאס משיכון ו' הבני ברקי לא ידע איך לומר את התיקון, אך סבר חשקה נפשו להגות בתורה עם גיסו בצלאל קאהן [שכבר הכין את עצמו לקבל את התורה בשלושת ימי הגבלה], והשניים נצפו צוללים בשטייגען בבית הכנסת חניכי הישיבות בבית שמש.

פינת התקשורת
עימות משפחתי בפריים טיים: בעוד איש התקשורת הותיק שמואל בן עטר מגיש תכנית ערב ברדיו קול ברמה, החל השבוע בנו הכוכב העולה יוסי בן עטר להתחרות בו בהגשת תכנית מקבילה ברדיו גלי ישראל באותה שעה.

בן עטר ג'וניור, בחר לשמור על המיתוג שליווה את תכנית הלילה 'יוסי של לילה', שהפכה ל'יוסי של ערב'. לייבל'ה האזין לתכנית הראשונה, אך כשל בניסיון להשיג כרטיס זוגי להופעה של שוואקי.

היומונים החרדים לא שכחו לפרגן וגם לחגוג את חזרתם של הח"כים החרדים לעמדות השפעה בשלל עמודי ברכות מפוארים. בהמודיע זה ליצמן, בהמבשר זה פרוש וביתד כמובן גפני. לייבל'ה התקשה להבין רק מודעה אחת, בה זייברט מברך את ליצמן ופרוש יחד על שובם לתפקיד, ו'שוכח' להזכיר את גפני ששב לכספים. לייבל'ה תוהה האם הערינג קשה לשכחה?

ומי שחזר מאוקראינה הלא הוא נתן משי, האיש והסקופים, נצפה ברביעי בבוקר חובש את ספסלי בית הכנסת איצקוביץ הישן ושוקע עמוק בשיעור תורה, וכמובן יש תמונה.





ואילו צלם הבית ג'וניור התחדש השבוע בעדשה לתפארת, בכדי שיוכל לתעד את הרבי מויז'ניץ בכותל וכמובן את שמחת בית בעלזא. לייבל'ה צפה בנפתלי לרר בכותל המערבי בעבודת הקודש עם צוות העוזרים מתעד 'מקילומטר' את הרבי מויז'ניץ.





ולאחר שנים, אליהו אליוביץ אומר ביי ביי לאתר רוטר. אליוביץ ממשיך במיזם רשת קבוצות העיתונאים 'רוטרניק' הפרוסה בכל רחבי הארץ והעולם, ומספקת עדכונים שוטפים בקבוצות ובתתי קבוצות. אנחנו ושלזינגר הג'ינג'י מאחלים בהצלחה.

מן הגורן ומן היקב
בתחילת השבוע חנכו מקבלי הג'ובים בש"ס והיועצים המקצועיים לענייני רבנים את משרד הדתות החדש, שכמובן נוקה וטוהר מכל רבב בן דהני. כמה סמלי שמי שצפה במחזה מהצד בצוותא עם לייבל'ה הוא הבובה האלחוטית שזכה לכינוי "השר אזולאי". לייבל'ה מעדיף אותו בתפקיד השוטר.





ואם תהיתם כיצד מנהלים נציגינו המוניציפאליים את מלחמת הספורטק בוועדת ההקצאות בספרא, לייבל'ה תיעד רגע מזוכך של מאבק לשם שמים והתלהטות הרוחות, והוא ממליץ בחום למבקרים מבחוץ בעלי לב רגיש להצטייד באטמי אזניים.





ועוד בעניין הספורטק: רגע אחרי פרסום מכתבה של ועדת השבת הכולל הוראה לנציגים החרדים להתנגד לתכנית, נצפה המ"מ הכל יכול יוסי דייטש בשיחה ערה עם היועצים החרדים של ברקת. לייבל'ה היטה אוזן בלתי רצויה כדרכו, והבין שלגירסת דייטש "ברקת לא אמר שיפטר אם נצביע נגד".





בצהרי שלישי הצטופף לייבל'ה במרתף אולפני הידברות, בשולחן אחד עם מגיש 'נייר עמדה' ותכנית הבוקר של קול חי וחבר הכנסת לעתיד דוד חכם, איש גלי ישראל יוסי בן עטר, היועץ האסטרטגי וחבר מועצת השומרון מוטי עובדיה וכמובן כבוד הרב זכאים. לייבל'ה זכה לטיפול שאפילו ב-CNN לא מקבלים, והעיקר שדבורה מרוצה.





יש מי שמנסים לנצל את התפטרותו של הממונה על ההגבלים העסקיים: אריות השיווק החרדים בקופות החולים נצפו על ידי לייבל'ה בתיאום עמדות. מדובר כמובן בשלישיית הכוכבים משה שלזינגר ממכבי, משה רוזנגרטן מהכללית ואפרים רוזנשטיין מלאומית.





האיש שכל 'רפואה ושמחה' עומדת על רגליו, ישראל מרדכי צישנסקי, לאחר שסיים לשנע את המוגבלים לבית המדרש של גור עקב העומס באמבולנס - נצפה בערב החג יחד עם המוז'יניק בעריכת קניות.





ויש מי שחוזר לטלפון הציבורי באין סמארטפון זמין: המוז'יניק לבית דייטש, שרצה לצאת בין הסדרים ולהתעדכן האם הניתוח הצליח, התבשר שאכן כן והשרוול התמקם בהצלחה. לייבל'ה עוקב בדריכות רבה, האם הדובי שקיבל האח הגדול אכן יתן את אותותיו והוא ישיל ממשקלו?



פינת המזל טוב:
חה"כ הרב ישראל אייכלר, יו"ר הוועדה לפניות הציבור בעתיד וחבר בוועדה למינוי דיינים וסגן יו"ר הכנסת לחצי קדנציה בהווה, התבשר השבוע כי לא תשכח מפי זרעו לא רק בבעלזא אלא גם במשפחתו, לאחר שבשעה טובה נולד נינו הראשון. היטלר הובס שוב ולייבל'ה מאחל מזל טוב ענק לשר ההסברה החרדי המייצג אותנו נאמנה בתקשורת.

שלמה יצחק הלוי רוזנשטיין, חבר מועצת עיריית ירושלים, איש חסידות ויז'ניץ ומראשי ארגון דרשו ומשרד התחבורה - השיא את בנו בשעה טובה ביום רביעי בערב במרכז האירועים סיטי טאואר, לשם הגיעו הח"כים, חברי המועצה ואפילו הנגיד הופשטטר הוטס לשמחה. גם ברגעי הסילודין לא שכח רוזנשטיין את הנושא הספורטקי הבוער, והוא נצפה מסתודד בקשב רב עם המ"מ דלעיל לבית דייטש.





ביום שלישי התכנסה צמרת עיריית חיפה יחד עם אנשי דגל התורה מכל רחבי הארץ לחגוג את שמחת הבר מצווה לבנו של יו"ר דגל התורה בחיפה מיכי אלפר. את עינו של לייבל'ה צדה תמונה מהכניסה לארוע - בה הונצחו ראש העיר יונה יהב משוחח בחביבות עם אנשי דגל התורה המקומי-בני ברקי מנחם שפירא ויהושע ראוכברגר (אח של...) יו"ר עמותת לב ח"ש.





שורת שמחות במשרדיו של פרקליט הצמרת עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, שיחגוג בעוד שבוע את שמחת נישואי בתו הגדולה רעות שתחי'. אוסדיטשר, שדלתות גדולי הרבנים פתוחות בפניו, נצפה השבוע במעונם של הרבנים אותם הזמין לשמחה, ובין השאר המקובל רבי בניהו שמואלי, שלמוישה קשר מיוחד עמו. שמחה נוספת במשרדו חגג עורך הדין יצחק מאיר וינד, שחבק בן שביעי בשעה טובה ובשבת הקרובה יערוך בברכפלד שלום זכר וברית. מה לעשות שלבוס יש שבת עליה לתורה והוא לא נוסע...





האמן, הפסל והצייר יואל וקסברגר הכניס ביום שלישי בערב את בנו הבכור זאב בעול תורה ומצוות במעמד רבנים, אדמו"רים ואישי ציבור, שהגיעו לברך את יואל בציפייה שיזכור אותם בעיצוב הבא של פלקט עם גדולי ישראל. שי מקורי חולק למשתתפים - ברכת המזון ואגרת הרמב"ן בליווי ציורים מרהיבים מתנת 'מלכות וקסברגר'. לייבל'ה הסתפק באחד.





ובאותו ערב חגג שוקי בריף איש 'הצלה' את שמחת נישואי בנו במרכז האירועים 'הדר דימול' ברמת גן, לשם הגיעו חבריו הרבים ובראשם תלמידי מיר ברכפלד והחברים מראש השנה המעשנים בחוץ כמנהג עונג יום טוב, שאף משגרים באמצעות לייבל'ה ברכת מזל טוב חמה ולבבית





ובערב חג השבועות חגג האיש ואלי ישי - חיים מרדכי (מוטי) פריד - את שמחת הבר מצווה לבנו הגדול בהשתתפות כל צמרת בעלזא, אלי ישי וכמובן דובר החסידות שמדברר בין היתר את הארגון סעד ומרפא המארגן שבתות לילדים מוגבלים, וכמו שאומרים הקוראים, חייבים כל שבוע אייטם על שייעל'ה, והשבוע, ערב שמחת החתונה, כאשר ידיו של הדובר עמוסות עבודה - אי אפשר שלא לשים תמונה של פריד והדובר. לייבל'ה מציע לבעלזא לשכור עוזרים מתנדבים לוינברגר, שיוכלו לענות על אלפי הפניות שזורמות מכל העולם.





ועוד בבעלזא: ברכת מזל טוב למזכיר בית האדמו"ר הרב משה רינגל לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעטו"מ.

בשני יצא לייבל'ה להשתתף בברית המדוברת שפורסמה לראשונה באתר הבית לילד שהוריו המתינו לו עשרות שנים. לייבל'ה התרגש מהכנסת האורחים של חסידי נדבורנה ובראשם האחים ברודערס שפריי, וכמובן הדובר ב. נפחא שכיבדו עד למאוד.





ובשלישי בלילה חגג האיש והעדה סאטמר ודער איד, יצחק וייס, את שמחת הבר מצווה לבנו בירושלים בהשתתפות צמרת החסידות. לייבל'ה משגר מזל טוב והעיקר שבעתיד חתן הבר מצווה לא יגור במקום שחיללו בו קברים.

ובצאנז חגגו אמש את חתונת בת הרב בר יוחאי שמעון, מנהל מרכזי התורה והחסד של החסידות. לייבל'ה מאחל מזל טוב.

פינת החידה השבועית:
לייבל'ה הבטיח לש.ו. והקול הרועם שהוא לא יוזכר השבוע בפינה, ומכיוון שכך לייבל'ה עומד בהבטחתו ולא מזכיר אותו. לעומת זאת, נתקל השבוע לייבל'ה בהודעה מוצפנת ששיגר אמרגן החתונות המשגשג ישראל הירשמן, ובה ציין כי "בימים האחרונים מופץ קליפ בהשתתפות מקהלת ידידים העולמית, להווי ידוע שהקליפ מופץ ללא ידיעתנו ובניגוד לרצון המפיקים והישיבה, נבקש ממכם להפסיק בהפצה, הפרסום מסב נזק לבעלי הקליפ, בתקווה להבנה...!"

והחידות כדלקמן: 1. כמה זמן שומר ר' שלום בער את הקליפ המדובר? 2. מי המדליף? 3. לאיזו מטרה הוא צולם?

בין הפותרים נכונה יוגרל דיסק משומש של 'רילקס 3'.

ועוד חידה מעולם המוזיקה החסידית: ‏מי הוא אמרגן החתונות והתזמורת המפורסם שנזרק מקבוצת ווטסאפ ישיבתית - לאחר שרשם דברי בלע כנגד מנהל הישיבה?

(נ.ב. אל תדאגו לאמרגן, שסידר לעצמו חזרה מלכותית לקבוצה)

בין הפותרים נכונה יוגרל משהו ב(ל)י נדר.
מקלב רכילות נחש דוד חכם הירשמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד