ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מי דואג למערכת החשמל בקבר רחל אמנו?

מלחמת קרדיטים: בעוד ח"כ מוזס טוען כי הפיתרון בזכותו, במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים לא מוותרים

קבר רחל. צילום: פלאש 90
קבר רחל. צילום: פלאש 90


אמש (ד) התפרסמה הודעה לעיתונות מטעם יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם ישראל מוזס, בעניין העדר מיזוג אויר במתחם קבר רחל. בהודעה נאמר כי הצפתו את הנושא בפני מליאת הכנסת והמרכז למקומות הקדושים, נשאה פירות והביאה לפתרון מיידי של התקנת מערכת זמנית של מפוחי אויר.

בהודעה נכתב: "לפני כמה ימים העלה ח"כ מוזס בפני מליאת הכנסת את סוגיית המיזוג והתאורה בקבר רחל, לאחר ששריפה במקום כילתה את ארון החשמל ונזק רב נגרם למערכת החשמל כולה. תאורת חירום הותקנה מיידית, אך את מערכת המיזוג לא ניתן היה לחבר למערכת זמנית. ח"כ מוזס אמר כי זה סיפור חלמאי, וכי לא יתכן שבשל שריפה שארעה לפני חודשיים, אין מזגנים במקום חשוב כזה שאין בו חלונות ושאלפי יהודים פוקדים אותו מידי יום".

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים לא נותרו חייבים והוציא הודעה משלהם כי "המרכז ממשיך בפיתוח ושיפוץ המקומות הקדושים ברחבי הארץ בכלל ובקבר רחל בפרט. בשבוע האחרון שוקמה מערכת החשמל במתחם קבר רחל, לאחר שנפגעה כליל כתוצאה מבקבוק תבערה שהושלך לעבר חדר החשמל לפני כחודש בידי פורעים ערביים. השריפה כילתה את חדר החשמל ונזק רב נגרם למערכת החשמל כולה, נזק שנאמד בכ-200 אלף שקלים".

"במקביל לעבודת השיקום של מערכת החשמל התקנית, התקבלה התחזית על ימי שרב ועומס חום הצפוי לפקוד את אזורנו, מנכ"ל המרכז הרב יוסף שוינגר השיג תקציב מיוחד וחריג להקמת מערכת נוספת של מיזוג זמנית בכדי להקל על עומס החום. הרב שווינגר מציין כי המערכת הותקנה בסיוע הרב בן ציון קופרשטוק העושה ימים ולילות למען רווחת הציבור במקומות הקדושים", מקומו של חבר הכנסת מוזס - כמה מפתיע - נפקד מההודעה.

מערכת המיזוג כוללת מפוחי ענק לתועלת הציבור ולרווחתו בימי החום והשרב. ואכן, מאות המתפללים והמתפללות שהמשיכו להגיע גם בימים האחרונים להתפלל בסמוך לקברה של רחל אמנו ע"ה, הודו על תנאי המיזוג והתאורה שהותקנו במתחם והיוו מענה הולם למאות המתפללים והלומדים במקום.

יצוין, כי באחרונה הותקנו במתחם קבר רחל שני ארונות קודש חדשים ומפוארים. הרב שוינגר מגלה כי ארונות אלה הותקנו לקראת מעמד מרגש ביותר - הכנסת שני ספרי תורה – העתיקים ביותר בעולם, שנגאלו במבצע חשאי מאחד ממדינות ערב ובתום תיקונם ובדיקתם בידי סופר סת"ם מומחה יוכנסו אחר כבוד שני ספרי התורה בשבועות הקרובים במעמד מפואר ומרומם לארונות הקודש המפארים את מתחם קבר רחל.

בתוך כך, מנהל אתר קבר רחל ר' נחמן פיירמן מציין כי במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים נערכים לקראת השלב השני של השיפוצים באתר קבר רחל שיחל בתקופה הקרובה, זאת לאחר השלמת השלב הראשון בה שופץ המתחם לטובת אלפי המתפללים. שלב ב' של השיפוצים יכלול בין היתר שיפוץ וקירוי האזור החיצוני בכניסה למתחם קבר רחל, שיתן מענה גם לכהנים המבקשים להתפלל במקום ונאלצו לעמוד עד היום תחת לשמש הקופחת בימי הקיץ או תחת גשם שוטף בימי החורף.
מערכת החשמל מרכז שוינגר חום קבר רחל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד