כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פניה לרמטכ"ל: טפל בליקויי הבטיחות בכבישים המובילים לבסיסי צה"ל

את המכתב שלח מנכ"ל העמותה לאחר שמתנדבי אור ירוק מצאו ליקויים מסוכנים בכבישים המובילים לבסיסי צה"ל ברחבי הארץ

פניה לרמטכ"ל: טפל בליקויי הבטיחות בכבישים המובילים לבסיסי צה"ל
אלישמע סנדמן


מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, שלח לאחרונה מכתב לרמטכ"ל גדי אייזנקוט ובו הוא מתריע על כך שישנם בסיסים צבאיים ברחבי הארץ שדרכי ההגעה אליהם מסכנות את חייהם של אלפי חיילים שפוקדים אותם מדי יום. מדובר במפגעי בטיחות חמורים שיש לתקנם מהר ככל שניתן בכדי לדאוג לבטיחותם של חיילי צה"ל שעוברים בדרכים אלו כהולכי רגל.

על פי המכתב, מתנדבי עמותת אור ירוק מצאו כי ישנם בסיסים בהם נאלצים חיילים המשתמשים בתחבורה הציבורית, להסתכן בחציית כבישים סואנים ללא הסדרי חצייה בטיחותיים והולמים.

בנוסף, נאלצים החיילים לחצות כבישים מסוכנים ללא מדרכה בטיחותית. אבואב ציין כי במשך מפגעי הבטיחות החמורים הללו מסכנים את חייהם של חיילי צה"ל יום יום מזה זמן רב ויש לסלול מדרכות והסדרים בטוחים למעבר להולכי רגל.

בין הבסיסים בהם נמצאו ליקויי בטיחות: בסיס גלילות בו אין מדרכה מתחנות האוטובוס בכביש 2 ועד לבסיס; בסיס נבטים בו בשתי הכניסות אליו מכביש 80 ומכביש 31 הצמתים מסוכנים להולכי רגל; חוות השומר בה בצומת אילניה על כביש 654 אין מעבר מסודר ובטיחותי להולכי רגל; בסיס אמנון ליפקין שחק בצומת בילו הסמוך אליו אין מעבר מסוד ובטיחותי להולכי רגל; בסיס צאלים בכביש 222 אין מעבר מסודר ובטיחותי להולכי רגל; בסיס הגנה אוירית משאבי שדה בכביש 40 אין מעבר מסודר ובטיחותי להולכי רגל; במחנה רמון בכביש 40 אין מעבר מסודר ובטיחותי להולכי רגל; בבסיס רמת דוד על כביש 73 אין מעבר מסודר ובטיחותי להולכי רגל; בג'וליס אין מעבר מוסדר להולכי רגל; במחנה נחל שורק בכביש 3 אין מעבר מוסדר להולכי רגל ועוד.

אבואב סיים את המכתב בבקשה לרמטכ"ל לפנות לגורמים המתאימים בכדי לטפל באופן מיידי בליקויי הבטיחות המעמידים את שלומם של אלפי חיילים בסיכון מיותר: "ידוע לי שהטיפול ברובם "נופל בין הכיסאות", כאשר כל רשות, בין שזו הרשות המקומית, בין שזה משרד התחבורה ובין שזה הצבא, מעבירה את האחריות על תיקון המפגעים אל רעותה הטובה ממנה. לפיכך, אני מבקש ממך להפעיל את מלוא כובד אחריותך וסמכותך, כדי להביא להשלמה את תיקון המפגעים הבטיחותיים, לפני האסונות ולא אחריהם".
אור ירוק תנועה תאונות פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד