כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חלק מכבודו: מלך בלגיה נועד עם ראשי הקהילה

המלך נועד לראשונה עם רבני וראשי הקהילות היהודיות במדינה • המלך: "דלתי פתוחה בפניכם בכל עת"

צילום: Joods Actueel
צילום: Joods Actueel


מלך בלגיה פיליפ ליאופולד לואי מארי, אירח אתמול (ד') למפגש מיוחד וארוחת צהרים רשמית בארמון המלוכה הבלגי, את רבני וראשי הקהילות היהודיות, בכדי לשמוע מהם את הנושאים שעל סדר היום בקרב יהודי בלגיה, ותחושת הביטחון האישית.

בראשית הפגישה בירך הרב אברהם גיגי ברכת "שחלק מכבודו לבשר ודם", והסביר למלך את משמעות הברכה בראי היהדות. מלך בלגיה אמר לחברי המשלחת כי ביקש להזמינם אליו בכדי להביע הזדהות עם יהודי בלגיה, ובעיקר בכדי לשמוע האם היהודים במדינה מבקשים לעזוב את גבולות המדינה מחשש לביטחונם.

חברי המשלחת אמרו למלך כי לפני הכל הם מודים ומעריכים על עצם קיום הפגישה שיש לה משקל רב ומהווה עמידה חד משמעית לצד יהודי המדינה. הם הביעו הערכה על המאמצים הרבים שעושים השלטונות לתת תחושת ביטחון ליהודי המדינה. וביקשו את עזרת המלך לסייע להם מול גורמים איסלמים קיצוניים ותקשורת עוינת.

מלך בלגיה אמר לחברי המשלחת כי רק לפני חודש וחצי נסע באופן מיוחד למחנה השמדה אושוויץ, ומביקור שם הוא מזדהה ומבין את תחושתם. הוא הבהיר כי דלתו פתוחה בכל עת בפני הקהילה ואוזניו קשובות לסייע להם ככל שיתבקש.

מדובר במפגש היסטורי שכן מעולם לא הוזמנו משלחת רשמית מהקהילה היהודית לארמון המלוכה, ויתירה מכך, זו הפעם הראשונה שמזון גלאט כשר נכנס לארמון, לאחר הוזמן במיוחד מאנטוורפן לטובת כל משתפי הפגישה והארוחה הרשמית.

במפגש המיוחד השתתפו רבנים רשמיים של הקהילות, הגאון הרב דוד משה ליברמן רב קהילת "שומרי הדת", הרב אברהם גיגי רבה הראשי של בריסל ר' רפאל ורנר נשיא ארגון הגג של יהודי בלגיה, ר' אליהו רינגר הנשיא הקודם של ארגון הגג של יהודי אירופה, ושני נציגי הקונסיסטואר בבלגיה.

הגאון הרב זעליק פולק דיין דקהילת "מחזיקי הדת" הוזמן אף הוא ע"י ארמון המלוכה, אך לא השתתף עקב שהותו בישראל לרגל יום היארצייט של אמו שחל באותו יום, ומכתב בשמו נשלח למלך טרם המפגש.

יצויין, כי בתחילת החודש הלועזי, זאבי פרויליך, עורך העיתון 'Joods Actueel', נפגש עם ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, ושוחח עמו על נושאים שונים בענייני היהודים המתגוררים בבלגיה.

במהלך השיחה, הבטיח ראש הממשלה כי ידאג לתקציב של מעל 4.5 מיליון אירו, זאת על מנת להגביר את האבטחה באיזורים היהודיים, וכן מיגון נגד ירי ופצצות בכל בתי הכנסת באנטוורפן, הכולל גם חלונות ודלתות משוריינים. "כל מקרה אנטישמיות שיתגלה נגד יהודים, מקרה קטן כגדול, העבריינים יענשו בחומרה רבה", הבטיח.

הרב דוד משה ליברמן, רב ואב"ד של קהילת 'שומרי הדת' באנטוורפן שבבלגיה, וממייסדי מרכז רבני אירופה שהשתתף בפגישה, אומר בראיון לבחדרי חרדים: "נפגשנו עם המלך אני וכמה נציגים מהקהילה היהודית. הפגישה הזו הייתה חד פעמית, ולא נראה שיהיו פגישות נוספות בהמשך.

"נפגשתי עם המלך בעבר מספר פעמים, אך זו פעם ראשונה שהתקיימה פגישה בפורום מורחב שכזה.
הפגישה הייתה ברוח טובה, והיא התנהלה בכבוד ובדרך ארץ. המלך הפגין הערכה רבה כלפי הנציגים היהודים, ואנו מצדינו השבנו לו באותו מטבע.

"בפגישה הועלו מספר נושאים הנוגעים לקהילה היהודית בבלגיה. המלך בעיקר הקשיב לנציגים, ולא הרבה לדבר".

צילום: Joods Actueel












מלך בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד