י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בשורה: מרדכי יצחק סאמט ישוחרר לחתונת בנו

27 שנות מאסר - זה העונש שהוטל על סאמט, שהורשע בהונאות חמורות • השבוע הוא יזכה לצאת לראשונה

בשורה: מרדכי יצחק סאמט ישוחרר לחתונת בנו
האסיר ר' יצחק סאמט צילום: באדיבות המצלם


האסיר המפורסם מרדכי יצחק סאמט, חסיד 'תולדות אברהם יצחק' וסאטמר שנשפט לפני 14 שנה ל-27 שנות מאסר, ישוחרר ללילה אחד, בז' תמוז, לשמחת החתונה לבנו.

בתקופה האחרונה באו מים עד נפש - ומצבו של סאמט קשה מאוד. כבר שנים ארוכות שלא ראה את משפחתו ולא זכה אפילו לחופשה אחת מהכלא. לאחרונה אף מצב בריאותו התדרדר.

סאמט ניהל רשת מסועפת של זיופים והונאות שכללו הונאות ביטוח בנקים ואף את הדואר האמריקני. הבולשת הפדרלית פתחה בזמנו במעקב אחריו. לאחר חודשים ארוכים, כשהתבססו החומרים, פשטו הכוחות על קרית יואל, במבצע מעצרים שזעזע את הקהילה. סאמט נעצר ועמו 13 איש שהיו קשורים לרשת. כותרות העיתונים זעקו אז על הונאות ענק ו"תעשיית זיופים של קבוצת סאמט".

לאחר תקופה הוגש נגדו כתב אישום על עבירות הונאה והלבנת הון. בהסדר טיעון הוצע שסאמט יודה בחלק מהאישומים ויקבל עונש מאסר של שנים מספר בלבד. סאמט סירב לפי עצת רבו האדמו"ר מתו"א. הוא נשפט והורשע והוטלו 27 שנים בכלא.

בראיון השבוע לעורך 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים אומר סאמט בטלפון מתוככי הכלא: "שמונה ילדים חיתנתי ברוך ה'. ש-מ-ו-נ-ה. אבל אצל אף אחד מהם לא זכיתי להשתתף. אצל אף אחד. לא בווארט, לא בתנאים, לא בחתונה ולא בשבע ברכות".

הקול שלו כמעט נסדק. "חמישה מילדיי נכנסו לעול המצוות בלעדיי. לא יכולתי ללמוד עמם הלכות תפילין, לא הייתי לצידם בפעם הראשונה שהניחו את רצועות התפילין הקדושות. אבל מה אני יכול לעשות מלבד לכאוב?!.

"קודם כל, יש לי בשורה טובה: כפי שאמרתי, עד היום הזה חיתנתי שמונה ילדים ולא השתתפתי בחתונתם. עכשיו לראשונה קיבלתי בשורה משמחת: בעז"ה בחתונת בני ביום ז' בתמוז אזכה לצאת חופשי ולהשתתף בחתונה. אני נרגש מאוד ומקווה שעד אז כבר אהיה משוחרר לגמרי".
אסיר סאמט פדרלי הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד