כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תלמיד הישיבה שלום מארי ז"ל, טבע למוות במאגר המים בבית זית

שלום מורי, תלמיד ישיבה בן 19, טבע במאגר המים בית זית הסמוך לירושלים • לאחר שעתיים של חיפושים הצליחו צוללני מד"א וכיבוי אש - בסיוע מסוק, לאתר את גופתו • הלווייתו - בשעה 13:30 מבית ההלוויות הספרדי בגבעת שאול

תלמיד הישיבה שלום מארי ז"ל, טבע למוות במאגר המים בבית זית


שלום מורי ז"ל, תלמיד ישיבה תושב שכונת רמת שלמה בירושלים, טבע הערב (ה'), במאגר המים בית זית באזור ירושלים. לאחר מאמצים אותרה גופתו כשהיא ללא רוח חיים. לפני כשנה, טבע במקום בן הישיבה יוני מלר ז"ל.

בשעה 18:00 לערך היום, נכנס בן ישיבה, בן 19, שנכנס למאגר המים בבית זית סמוך למושב בית זית בהרי ירושלים, ולא יצא.



חבריו הזעיקו את כוחות ההצלה, ולמקום הוזנקו צוותי החילוץ של כיבוי אש י-ם, יחידת הצוללים של ארגון זק"א, איחוד הצלה ומד"א. למקום הוזעק גם מסוק צבאי של יחידת 669, וגופתו זוהתה בתוך המים, לאחר הכוונה נוספת, משה פראמדיק מד"א פליקס לוטן בשיתוף כח כיבוי אש את הגופה מהמים.

דביר עדני מתנדב מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בקבוצת תלמידי ישיבה מבוהלים שסיפרו כי חברם שנכנס לשחות במי המאגר לא הצליח לצאת וטבע בבוץ, יחידת הצוללנים של זק"א וצוותי כיבוי פעלו ממושכות עד לחילוץ גופתו, ולמרבה הצער הוא נמשה מהמים ללא רוח חיים ומותו נקבע בזירה.

"לצערי גם בשנה שעברה הוזעקתי למקום למקרה דומה שהסתיים גם הוא במוות של צעיר שטבע. כולי תקווה שזה המקרה האחרון. ראוי להימנע מכניסה למאגר בפרט בתקופה זו שחלק מהמאגר הופך לביצה וזה סכנת נפשות".

מפקד היל"מ רשף משנה דורון עדיקה סיפר: "אנו, יחד עם פארמדיק מד"א המשמש כצוללן מתנדב, הצלחנו לאתר את הבחור בתוך האגם כשהוא ללא רוח חיים.

"חשוב לי לציין ולהזהיר שלצערנו פעמים רבות אנחנו נקראים לאירועים כאלו שמסתיימים בנפגעים בנפש ופצועים, וכל זאת בגלל חוסר זהירות בכניסה למקווי מים לא מאושרים וללא שירותי הצלה. אנחנו מבקשים מהציבור לא להתפתות גם בימים חמים ולא להיכנס למקומות לא מוכרזים שאין בהם שירותי הצלה. ההבדל בין מקומות מוכרזים ועם שירותי הצלה לפעמים זה ההבדל בין חיים למוות".

עדכון: הלווייתו של הבחור שלום מארי ז"ל, תתקיים היום (ו) בבית ההלוויות הספרדי בגבעת שאול, משם תצא לחלקת דרום בהר המנוחות בשעה 13:30. הספדים ייערכו בבית ההלוויות הספרדי שבהר המנוחות בכניסה מימין.

צילום: איחוד הצלה,















,
בית זית טביעה מים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד