י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גפני, אל תהיה צודק - תהיה חכם • טור

דווקא בגלל שחזרנו לעמדות הכוח וזה הזמן לתקן עוולות, עלינו לעשות זאת בשקט ולא לספק לתקשורת חומרי בעירה

גפני, אל תהיה צודק - תהיה חכם • טור


יש קואליציה! יש ממשלה בישראל! החרדים תופסים בה מקום מרכזי ואוחזים בגרגרתה. תמו ימי הרזון והלעומתיות של חבורת גמדי לפיד התופסים כיום את ספסלי האופוזיציה, לצידו של ליברמן שאינו ״חשוד״ באהבת יתר של חרדים ולומדי תורה.

שר הכלכלה-ועוד הרב אריה דרעי, שר הדתות הרב דוד אזולאי, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, יו״ר ועדת הכספים הרב משה גפני, סגן השר הרב מאיר פרוש. צלילים שמתנגנים טוב ונעימים באוזן. לא שהיה גרוע לשמוע את גפני, כהן, אייכלר, אשר ושות' מתנצחים מספסלי האופוזיציה עם נציגי השלטון המתעמר ודורס. להיות בעמדות שלטוניות רבות כוח, שבאפשרותם ניתן לעזור לציבור בוחריך המקופח תמידית, זו סיטואציה עדיפה בהרבה.

השבוע במשכן הכנסת נתקלנו ב״עולם הפוך״. חבר בכיר ומרכזי בקואליציה, אושיה מרכזית בשלטון צועק וצווח כאחרון האופוזיציונרים, ונוטש בזעם את אולם המליאה... יו״ר ועדת הכספים הרב משה גפני.

לא זו אף זו! בעיר אשדוד מוכת הקאסמים והגראדים. בעת שח״כ הרב פרוש מכהן כסגן שר החינוך. נקראו דווקא תלמידי החינוך החרדי, שנציגיהם שותפים בכירים בשלטון, לנטוש את ספסל הלימודים עד שיתייצב המצב הבטחוני וניתן יהיה לחזור ללמוד בקראוונים - ללא מרחבים מוגנים!

הווי אומר. ״אנחנו בקואליציה ומרגישים באופוזיציה״. חברים ואוחזים במוסרות-השלטון ועדיין אזרחים סוג ב׳. שותפים לממשלה ומקופחים. את זעקות והתנצחויות גפני במליאה ניתן לפטור בחיוך ולומר שהוא פולמוסן, ״אופוזיציונר בנשמה״. את תלמידי הקראוונים, בחום הנורא ששרר השבוע באשדוד ועוד יחזור בקיץ הקרוב, ללא קשר למצב הבטחוני והתחכמויות האויב מעזה, אי אפשר לפטור ב״חיוך״ או בבדיחה. זה ״רותח״ תרתי-משמע.

מדוע הדברים קשורים?

בקדנציה הקרובה חייבים אבל פשוט ״חייבים״ לתקן את העוולות והקיפוח התמידי מהם סובל ונפגע הציבור החרדי לאורך השנים. סיטואציה שכזו, שבה הקואליציה תלויה בנו ואם לא תהיה תלויה עד צאת נשמתה... לא מובטחת לנו לעולמים.

אולם בחכמה ובתבונה.

שמעתי את סגן השר ליצמן מסביר בראיון רדיו שאנו בסה״כ מנסים להחזיר את המצב לתקופה של לפני 2013! להחזיר דברים לקדמותם. טרום הפיגוע של ממשלת לפיד! מכובדי וידידי הרב ליצמן, טעות בידיך. גם אז היינו אזרחים סוג ב׳ וילדינו סוג ג׳ ופחות. גם לפני שלטון חבורת פירון-לפיד. נכדיך באשדוד למדו בקראוונים, מבנים יבילים בשפה המקצועית ולא במבנים קשיחים עם ממ"דים כנדרש ומתבקש.

אולם בחכמה ובתבונה.

מכובדיי וידידיי הרב גפני והרב מקלב ענו השבוע במליאת הכנסת לח״כ מיקי לוי מ״יש עתיד״ שמצטייר כ״זולל חרדים לתיאבון״, בעזות ובתקיפות. 'כמו שצריך' הפטרונות שלו ושל חבריו מ-גמדי לפיד נמאסה עליהם! ולא בכדי. לפיד ושות׳ רוצים להציל אותנו מעצמנו... ואנו רוצים להציל את עצמנו מפטרונות והתנשאות של מתוסכלים ושונאים, שעיתותיהם והאג׳נדה היחידה שלהם, סידור עבודה והבטחת קדנציה נוספת כבר בתחילת הקדנציה הנוכחית.

כשותפים בכירים בשלטון ובממשלה הנוכחית, כמי שמעוניינים להשאירם לנצח על ספסלי האופוזיציה ובתקווה שייעלמו לחלוטין מהמפה הפוליטית כמו קודמיהם, אנו משחקים לידיהם בתגובות מתלהמות.

הדיון במליאת הכנסת בהחלטת הממשלה החדשה לביטול התנאי המקפח של 2 הורים עובדים, כתנאי לסבסוד מעונות-יום לילדי נשים עובדות, כגזירת שר האוצר מיל יאיר לפיד נגד ״עולם התורה״ ונשים חרדיות עובדות, שבעליהן לומדים. היה משמים, עקר ומיותר. הדיון לא היה מאוזכר ומסוקר בתקשורת לולא התפרצות ח״כ הרב גפני.

עזיבתו בזעם את האולם הביאה את הדיון ל״חדשות ולתקשורת״. שם לא סיקרו את האבסורד הזועק! ששתי נשים העובדות באותו עסק, באותה משרה, באותה רמת שכר, באותן שעות. האחת תזכה לסבסוד ממשלתי נדיב כי ״גם״ בעלה משתכר! ואילו רעותה החרדית, שבעלה ״לומד תורה״ לא תזכה לסבסוד ממשלתי. אנטישמיות ושנאה בחסות החוק, במדינת-היהודים. פלפול מבית מדרשו של ״יהיר-לפיד״. ההוא שמשתתף בתיקון ליל שבועות ולאחרונה קובע מזוזות וחברו הרב שי-פירון ״צורר החרדים״, שניסה בכל מאודו ל״חנכם מחדש״. מזל שלא ניסו לקבוע להם ״תחום מושב״ והגבלות עיסוק, למי שמכיר את ההיסטוריה.

התקשורת כדרכה, סיקרה את ה״מהפך״ השלטוני. החרדים ״חזרו״ לחלוב את עטיניה הצמוקים של הכלכלה הישראלית. אנחנו משלמים והם הנהנים.

בפועל ובדיעבד, הרב גפני שירת את האג׳נדה והמטרות של ח״כ מיקי לוי וחבריו, לחזור לכותרות ולשלטון על גבם וכבודם של בוחרי גפני. הדיון במליאה היה אקדמי, הצהרתי, קלריקלי, מיותר וטיפשי. הממשלה קבעה והחליטה. רק השתתפות הרב גפני בדיון, נטישת המליאה וזעקותיו הצודקות, היא שהפנתה את אור הזרקורים.

כיו״ר דומיננטי של ועדת הכספים, ח״כ בולט ופולמוסן בחסד, טוב יעשה הרב גפני באם לא יתרום את יוקרתו האישית ומעמדו הציבורי הבכיר לקידום בדיעבד, של ״שונאי וזוללי חרדים לתיאבון״.

התקשורת המוטה בישראל, תמיד תדע ותמצא את הדרך לנגח את החרדים ולהציגם כ״עושקים״ ו״טפילים״. גם בעת שילדיהם הם הילדים שלומדים בקראוונים לא ממוגנים. ילדיהם הם שלא זוכים לסבסוד במעונות יום. הם המקופחים בתקציבי תרבות, ספורט, קייטנות-קיץ ועוד שלל תקציבים ממשלתיים שלא מגיעים כלל ועיקר למגזר.

בחכמה ובתבונה, בנחישות ובהחלטיות. אך במינימום כותרות.

לח"כים החרדים אולי יקשה 'להסתדר' ללא כותרות מחמיאות בעיתונים המפלגתיים ובשבועוני סוף השבוע. המטרה, חייבת לקדש הפעם את האמצעים.

זו קדנציה של ממשלה שברירית, אך ממשלה ״שולטת״ שיכולה לתקן עיוותים. ממשלה הומוגנית, ללא שמאל לעומתי, ללא ימין-ליברמן שחייב להחניף לקהל בוחריו הפוטנציאלי שאינו ״אוהד״ חרדים. ממשלה שאנו ציר מרכזי וחשוב בתוכה. ממשלה שתבחן בשינוי שיהיה או לא יהיה בשוק הדיור שהינו צורך מהותי בהתפתחות החיים החרדיים בישראל. ממשלה שחייבת לפטור אחת ולתמיד את הקיפוח המתמשך והנורא בבניית בתי ספר וגני ילדים למגזר החרדי בכל מקום שהוא.

המפלגות החרדיות ״יכולות״. הפעם זה ניתן.

חכם מה הוא אומר? הגלגל סובב לו. פעם למטה ופעם למעלה. ״החכמה״ כפולה:

1. להיות למעלה למקסימום זמן.
2. כשאתה כבר למעלה!!! תזכור לדאוג לעתיד, כי גלגל סובב לו. פעם למעלה אך גם למטה.

בכדי להיות ״למעלה, למקסימום זמן״ אנו חייבים לנהוג בחכמה ובתבונה. לא להדליק מדורות, לא להתריס. לא לחטוף ככל שביכולתנו ואח״כ להפסיד גם את הקרן. לא לספק תחמושת ונשק למי שיכולתו להישרד פוליטית, בנויה על ״הכה בחרדים והינצל״. המלחמה על דעת הקהל ועל איך שאנו נראים בדעת הקהל ״חשובה ומהותית״. חייבים להיות מוכנים ונכונים. לא כל מה שצודק חכם לומר. לא כל מה שצריך חייב להזעק בקולי קולות!

כיום, כשאנו על הגלגל ולמעלה, אנו חייבים לתקן ולהספיק. לא כספים ייחודיים, לא תקציבים מתריסים, לא הקצבות מגזריות. כספים למבנים, לחינוך, שילדינו יהיו שווי זכויות בארץ הזאת. את זה קשה יהיה לתקוף.

לא כיתות יחודיות לחרדים. מבני ציבור וחינוך בבסיס התקציב. כל שכונה נבנית עם מוסדותיה כחלק אורגני. בניה לפי הצורך והחובה כמו כל ילד ישראלי. תיקון מיידי של המצוקה והעוולה שמתמשכת במשך שנים רבות שבחלקן היינו שותפים בקואליציה.

לא עוד! ללא כותרות, מעט ראיונות, בלי זעקות והתרסות. אך פתרונות. לו יהי.
אופוזיציה חרדים מקופחים שלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד