כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ביהמ"ש גזר 6 חודשי עבודות שירות וקלון על יצחק רוכברגר

המשמעות היא הרחקתו של רוכברגר מהזירה הציבורית למשך שבע שנים וכי הוא לא יוכל לשוב ללשכת ראש העיר

ביהמ"ש גזר 6 חודשי עבודות שירות וקלון על יצחק רוכברגר
פלאש90


שופט בית משפט השלום בתל אביב, עידו דרויאן, הטיל היום (א') עונש של שישה חודשי עבודות שירות על יצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון לשעבר, שהורשע בביצוע עבירות של מירמה והפרת אמונים. כמו כן קבע השופט כי במעשיו של רוכברגר דבק קלון.

המשמעות היא הרחקתו של רוכברגר מהזירה הציבורית למשך שבע שנים וכי הוא לא יוכל לשוב ללשכת ראש העיר. כן הטיל השופט על רוכברגר קנס בסך 40 אלף שקל.

השופט ציין בגזר הדין כי התנהלותן של רשויות החקירה בעניינו של רוכברגר הייתה לקויה, כי החקירה המשטרתית נגד רוכברגר החלה בשיהוי רב כאשר המידע אודות התנהלותו היה בידי המשטרה כשנה וחצי לפני פתיחת החקירה. לדברי השופט, השיהוי הניכר הצדיק ההקלה בעונש. כן ציין השופט לטובתו של רוכברגר כי הוא הודה במעשים והחזיר את הכספים שלקח.

"במעשיו סטה הנאשם באופן רע וקשה מדרכי היושר, האמינות וההגינות שהם מהתכונות הבסיסיות הנדרשות מנבחר ציבור. זכאי הציבור כי בראשו ולשירותו יעמדו אנשים ראויים, ישרים, אמינים והגונים, בעלי סולם גבוה של מידות וערכים. ראש עירייה מנהל את חיי היומיום של התושבים ברמה המקומית, הוא אחראי לשירותים החיוניים של תושבי העיר ולניהול כספיהם לצרכיהם ולרווחתם. ראש העיר כפוף לשלטון המרכזי, ועליו לנהל את העיר בכפוף למדיניות הממשלתית ותוך התאמה לצרכי התושבים המקומיים. ככזה עליו לשמש דוגמא ומופת, ועליו להיות נקי מאשם בשחיתות, בחוסר ניקיון כפיים ובחוסר אמינות".

בחודש דצמבר האחרון הרשיע דרויאן את רוכברגר כי קיבל באופן לא חוקי 118 אלף שקל כהחזר הוצאות מ"קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות", ובכך עקף את חוק הרשויות המקומיות, שאוסר על ראש רשות לעסוק בכל עסק אחר בזמן כהונתו. בכתב האישום שבו הורשע רוכברגר נטען כי רוכברגר נהג להגיש לקרן קבלות וחשבוניות שאינן קשורות לפעילותו בה ובהן רכישת מצרכים ביתיים, הוצאות נסיעה לחו"ל של בתו ושיעורי אנגלית שלמדה תוך זיוף פרטים המופיעים בהן, כך שייחזו כהוצאות אשר בגינן התאפשר לו לקבל החזר מן הקרן. יצוין כי רוכברגר החזיר את הכספים לאחר שהתגלו מעשיו.

בהכרעת הדין כתב השופט דרויאן כי "לפי גרסתו-הוא, הנאשם גרם לקרן לרשום רישומים כוזבים בספריה ובדוחותיה, כדי לשרת את מטרתו-שלו - היכולת להערים ולעקוף את החוק האוסר עליו לקבל תגמול בנוסף לשכרו מהעירייה". לדברי ביהמ"ש, רוכברגרגרם לקרן להטעות את כל המעיין בדוחות שלה. "רוכברגר העדיף חד-משמעית את טובתו-שלו על-פני טובת הקרן, תוך שהוא השתמש במעמדו ובסמכויותיו בקרן כדי לפעול לקידום טובתו זו.

מעשים מסוג אלו, שגרמו להטיית משאבי הקרן לטובתו הפרטית של הנאשם ולפעולת הקרן בדרכי עקלקלות בניגוד לאינטרס שלה, אינם שורים עוד בתחום האפור, אלא הם פליליים", נפסק. "אין צורך להכביר מילים על חומרת הנזק שנגרם לקרן, כאשר מתגלה כי כספי עמיתים הוטו לצריכה פרטית ופזרנית של יושב הראש שלה, במסווה של החזר הוצאות". רוכברגר מיוצג בידי עו"ד ליאור אפשטיין.

נזכיר כי משפטיהם של שני ערים נוספים שהועמדו לדין בגין מעשי שחיתות הגיעו לאחרונה לישורת הסופית. ב-27 באפריל קיבל הרכב של 3 שופטי בית המשפט המחוזי בתל-אביב את ערעור המדינה על קולת עונשו של שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים לשעבר שהורשע על-ידי בית משפט השלום בעיר ב-3 עבירות של הפרת אמונים.

המחוזי קבע כי לחיאני ירצה מאסר בפועל של 8 חודשים, במקום 6 חודשי עבודות שירות שהטיל עליו בימ"ש השלום. זאת, בנוסף על קנס בסך 250 אלף שקל שהוטל על לחיאני, ועל הקלון שנקבע כי דבק במעשיו וירחיק אותו מהזירה הציבורית ל-7 שנים לפחות. לחיאני הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. ביום חמישי הקרוב, גזור בית המשפט המחוזי בתל אביב גם את עונשו של צבי בר, ראש עיריית רמת גן לשעבר, שהורשע בלקיחת שוחד בהיקף של כשני מיליון שקל.

חבר האופוזיציה במועצת העיר רמת השרון, עו"ד עידן למדן (מרצ), שהוביל את העתירה להדחתו של רוכברגר, התייחס הבוקר להכרעת הדין במשפטו של ואמר: "בית המשפט שם סוף לסאגה שנמשכת כבר קרוב לעשר שנים. רוכברגר, במהלך שנות כהונתו, השחית כל חלקה טובה של מינהל תקין, פעל בכוחניות ודורסנות נגד עובדי ונבחרי ציבור והנחיל נורמות פסולות ורקובות. זאת תחילתו של עידן חדש, שיאפשר לעיר לעשות ניקוי אורוות רציני, להשיב את שמה הטוב, ולנהל את ענייניה על דרך הישר".

למדן הוסיף: "אין בי ובחבריי לאופוזיציה ברמת השרון כל שמחה לאיד, להיפך - יש בנו עצב גדול על כך שלמחוזות אלה הגיע מי שאמור היה להיות כלב השמירה של הסדר הציבורי, ועל כך ששמה הטוב של העיר נפגע. רוכברגר הוא דוגמה טובה ביותר לאיך אסור שינהג נבחר ציבור בישראל, ובית המשפט אמר הבוקר אמירה עקרונית וחשובה שהתנהלות מושחתת מצד נבחר ציבור היא דבר בלתי נסלח".
רוכברגר בית המשםט פרקליטות עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד