י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מאות מתפללים מונעים את כניסת הנוצרים לקבר דוד המלך

הבוקר היה אמור להתקיים טקס נוצרי בחדר 'הסעודה האחרונה' שבסמוך לציון דוד המלך בהר ציון - נכון לשעה זו הטקס לא התקיים, וזאת מחמת המאות שהגיעו למקום כדי למחות • קינג לבחדרי חרדים: "נעצור את חילול הקודש"

מתפללים בקבר דוד המלך. צילום ארכיון: פלאש90
מתפללים בקבר דוד המלך. צילום ארכיון: פלאש90


כמה מאות מתפללים יהודים הגיעו הבוקר (א') לקברו של דוד המלך בהר ציון בירושלים, וקיימו תפילת שחרית ברוב עם. מאות המתפללים הגיעו במטרה למנוע את קיום הטקס הנוצרי של הכנסייה היוונית שאמור להתקיים בחדר 'הסעודה האחרונה' הסמוך למתחם הקבר.

הטקס הנוצרי היה אמור להתחיל בשעה 8 בבוקר, אך נדחה בינתיים בגלל המתפללים הצובאים על המקום. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומרים המתפללים כי הם "מתכוונים למנוע בגופם את כניסת הנוצרים למתחם הקדוש". כוחות משטרה רבים נמצאים במקום ונערכים להפרות סדר אפשריות.

כזכור, גם בעבר התקיימו עימותים ברחבת קבר דוד על רקע המאבקים על השליטה במקום מול הכנסיות הנוצריות.

לפי ההסכם בין מדינת ישראל לראשי העדה הנוצרית בירושלים, שראשיתו עוד בשנות הקמת המדינה ונחתם שוב ב-2001, הנוצרים יוכלו להתפלל בחדר 'הסעודה האחרונה' הסמוך למתחם קבר דוד, כ-3 פעמים בשנה.

בראיון ל'בחדרי חרדים' אומר חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג: "התאספנו פה למעמד של קידוש השם. לא ניתן לחילול הבזוי של המקום הקדוש להתרחש. אני כל הזמן שומע שיש סיכום על מועדים מסוימים לנוצרים לקיום הטקסים, אולם אף אחד לא אומר מה הם המועדים המדויקים - מה שמהווה זריית חול בעיני הציבור. אנחנו לא ניתן לפארסה הזו להימשך".

בעמוד הפייסבוק שלו פרסם קינג קריאה ולפיה: "המערכה על עתיד קבר דוד נמשכת. הגעתי הבוקר להתפלל בציונו של מלך ישראל, דוד המלך שבהר ציון. הכנסייה היוונית מבקשת לפגוע היום ברגשות היהודים ולקיים במקום טקס עבודה זרה על קברו של מלכנו- דוד המלך.

"בטלתי את כל פגישותיי ותכניותיי על מנת לקחת חלק בתפילה ההמונית ובלימוד והשירה שמתקיימים כעת עד לביטול רוע הגזירה. אז אם גם לכם אכפת מעתידו של קבר דוד בפרט והר ציון בכלל, אשמח לראותכם פה עמנו".

בחדרי חרדים ימשיך ויעדכן.

צילום: אריה קינג








חילול המקום הר ציון קבר דוד המלך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד