י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עורכי דין הורשעו בהעברת תשלום לרצח שופט

עורכי הדין הורשעו בהעברת מעטפה שהכילה מזומן בין עבריינים, מבלי שטרחו לברר מדוע הועבר הסכום מיד ליד

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (ראשון) בשנית את עו"ד שגיב בר שלום ועו"ד מור גרטי בעבירות אתיות הפוגעות בטוהר מקצוע עריכת הדיון.

בשנת 2004 עורך דין שגיב בר שלום התבקש ע"י לקוחו יצחק זוזיאשווילי, עבריין מורשע המרצה עונש מאסר לאחר שהורשע בהזמנת רצח השופט עדי אזר ז"ל, להעביר מעטפה לעורך דין מור גרטי, אשר גם הוא מייצג את אותו לקוח. עו"ד שגיב שוחח עם גרטי שאישר בפניו שאכן הוא מצפה למעטפה מהלקוח, מבלי לציין בפניו מהו תוכנה של המעטפה.

עורך דין שגיב פגש במחלף דרכים בראשון לציון שליח מטעם הלקוח שהעביר לידיו מעטפת כסף "די עבה". הוא ממשיך בשליחות והעביר את המעטפה לעורך דין גרטי, במשרדו בתל אביב, מרחק 20 דקות נסיעה ממחלף הדרכים.

עורך דין ב' פתח את המעטפה, כאשר הוא מצפה למצוא בתוכה שכר טרחה שמגיע לו מהלקוח, בסך 1,000 דולר. במקום זאת, הוא נוכח לגלות, שבמעטפה ישנם 20,000 דולר במזומן, פי 20 משכר הטרחה שהיה צריך לקבל. הוא התקשר ללקוח ודרש ממנו שישלח מישהו לקחת את הכסף. כעבור זמן קצר, אכן הגיע אליו נציג מטעם הלקוח. הוא השאיר לעצמו את 1,000 הדולרים שמגיעים לו כשכ"ט ומוסר לשליח את 19,000 הדולרים הנותרים.

האם בכך שהעבירו את המעטפה הלאה, מבלי לברר מהיכן הגיע הכסף ולמי הוא מיועד, התנהגו שני עורכי הדין באופן שאינו הולם את מקצוע עריכת הדין, וביצעו עבירת משמעת? זוהי השאלה שניצבה במוקד הערעור של ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין על החלטת בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין משנה שעברה.

השופט אמנון כהן הרשיע בשנית את עורכי הדין ודחה את הערעור של ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, "אני מרשיע את המשיבים בביצוע עבירה של התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין, לפי סעיף 61(3) לחוק ועבירה של מעשה הפוגע בכבוד מקצוע עריכת הדין"
שופט רצח עורכי דין העברה בנקאית תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד