י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לקראת הכרעה: נציג הרבי מבעלזא נפגש עם הנגיד של מכנובקא בלונדון

הגר"פ פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא והחברותא של האדמו"ר, נועד בשעות הצהריים עם הנגיד הלונדוני אליש אנגלנדר, עמוד התווך של חסידות מכנובקא • על הפרק: הסכם שלום סופי וכולל בין החסידויות

ביתו של הנגיד אליש אנגלנדר היום. צילום: NewsLine
ביתו של הנגיד אליש אנגלנדר היום. צילום: NewsLine


הישורת האחרונה לקראת הסכם שלום בין חצרות בעלזא למכנובקא: ללונדון הגיע הבוקר הגאון רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של חסידות בעלזא והחברותא של האדמו"ר, כדי לפגוש את הנגיד אליש אנגלנדר, מקורבו של הרבי ממכנובקא ועמוד התווך של החסידות.

‏לאחר הפגישה בבית הנגיד הרב אליש אנגלנדר, המשיך הגר"פ פרידמן יחד עם מנכ"ל מוסדות בעלזא בלונדון הרב אהרן קליין לביתו של הרב חיים קניג, מעסקני מכנובקא, שם נערכה פגישה נוספת בהשתתפות בנו של אליש - הרב שלום אנגלנדר.

בשתי החסידויות נערכים להסכם סופי שיסגור אחת ולתמיד את הסכסוך על שמה של חסידות מכנובקא המשתמשת גם בשם בעלזא.

בכל השנים האחרונות נערכו אינספור טיוטות הסכמים בין שתי החסידויות, במטרה להגיע להסכם, אך עד כה הוא לא יצא אל הפועל.

בחצי שנה האחרונה נרשמה התקרבות בין החצרות: בחודשים האחרונים השלום התקרב יותר ויותר - החל במשלוח המנות ששלח הרבי מבעלזא לרבי ממכנובקא, ועד לביקור נכדי האדמו"ר מבעלזא הרב שלום רוקח והרב אברהם סאפרין בחול המועד פסח במכנובקא. לאחר מכן, הגיעו בני וחתני האדמו"ר ממכנובקא לביקור גומלין אצל האדמו"ר מבעלזא.

בשבוע שעבר הגיע הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח להזמין את האדמו"ר ממכנובקא רשמית לחתונה הגדולה שתתקיים בשבוע הבא. ואכן, האדמו"ר צפוי להגיע ולהשתתף.

כאמור, בשכונת סטמפורד היל בלונדון החלה בשעה האחרונה פגישה בין הגר"פ פרידמן לאליש אנגלנדר.

רמז אולי ניתן למצוא שכבר אמש במהלך סעודה שלישית בעת דברות קדשו של האדמו"ר לפני הפארשפיל אמר הרבי מבעלזא על הפסוק וישם לך שלום המובא בפרשה בברכת הכהנים. "שלום נוטריקון ו'קרבנו מ'לכנו ל'מען ש'מך. וע"י שלום יש התקרבות בין בני ישראל להשי"ת כפי שהיה בזמן המשכן".
בעלזא אליש אנלגנדר מכנובקא הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד