י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הישג לפרוש: צה"ל יפנה את 'עוד יוסף חי'

שר הביטחון במכתב לסגן שר החינוך פרוש: "הוחלט שלא להאריך את צו התפיסה על ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר"

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90


לאחר תכתובת ארוכה בין משרד הביטחון לסגן השר מאיר פרוש בנושא תפיסת "ישיבת עוד יוסף חי" על ידי הצבא, הגיע היום (א'), מכתב מלשכת שר הביטחון ובו הובהר כי שר הביטחון החליט שלא להאריך את צו התפיסה של ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר.

"בהמשך למכתבך בנושא שבנדון מתאריך ה – 12 במאי 2015 הריני לעדכנך כי שר הביטחון החליט שלא להאריך את צו התפיסה של הישיבה ביצהר", לשון המכתב.

כזכור, פרוש פנה לפני יותר משנה, מיד לאחר תפיסת ישיבת "עוד יוסף חי" על ידי הצבא, בבקשה לכנס את ועדת חוץ וביטחון, לדון בנושא תפיסת הישיבה וסגירת בית המדרש, ואף ניהל במשך תקופה ארוכה תכתובות עם כל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים.

בדבריו טען בכל תוקף כי "הפיכת הישיבה לבסיס צבאי הינה פגיעה חמורה על פי תורת ישראל בקדושת בית הכנסת ובית המדרש, כאשר מדובר במעשה תקדימי מסוגו מאז קום המדינה, אשר מהווה חציית גבולות ברורה, תוך שימוש לא צודק בסמכות השלטון".

בשלב מסוים, התקבל מכתב מלשכת שר הביטחון בו נטען כי "הגם שמבנה הישיבה נתפס על ידי כוחות הביטחון, הישיבה לא נסגרה ואין מניעה שהתלמידים יכנסו ויתפללו בבית הכנסת שבתחומי הישיבה".

בהמשך, הגיע סגן השר לביקור חיזוק בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. כאשר הגיע למבנה הישיבה שהיה תפוס על ידי שוטרי המג"ב, אסר עליו הקצין להיכנס למבנה.

פרוש הסביר כי מתוקף היותו חבר כנסת ולאחר שמשרד הביטחון התחייב במכתבים רשמיים שאין מניעה שהתלמידים יכנסו ויתפללו בבית הכנסת שבתחומי הישיבה, עליו לאפשר את כניסתו. אולם למרות זאת התעקש הקצין והכניסה למתחם הישיבה לא התאפשרה.

התכתובת בעניין תפיסת הישיבה בין סגן השר פרוש למשרד הביטחון נמשכה כשהוא דורש כי צו התפיסה לא יוארך. כאמור, היום הודיע משרד הביטחון כי הוחלט שלא להאריך את צו התפיסה של הישיבה, כך שיהיה באפשרות התלמידים לקיים סדרי לימוד סדירים ללא הפרעה.



יעלון פרוש סגן שר עוד יוסף חי צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד