ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מבקר המדינה: אפשר להפלות חרדים בחופש הגדול

משרד מבקר המדינה, דחה את התלונות נגד אפליית החינוך החרדי בתוכניות החופש הגדול של משרד החינוך

מבקר המדינה: אפשר להפלות חרדים בחופש הגדול
נתיח שוחט


נציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, דחה את תלונתו השר דוד אזולאי מש"ס נגד האפלייה של רשתות החינוך החרדיות בכל הקשור לתוכניות לחופש הגדול.

לפי תוכנית שר החינוך לשעבר שי פירון, מממן המשרד תוכניות לבתי הספר של החופש הגדול. אך המימון ניתן רק למערכת החינוך הממלכתית והממלכתית דתית ולא בחינוך החרדי.

השר דוד אזולאי התלונן נגד האפליה, ועתה פרסמה נציבות התלונות את החלטתה לפיה אין עילה חוקית לפסילת החלטת משרד החינוך, ואין בכך הפליה אסורה של שאר המוסדות.

"בחינת התוכנית מעלה כי היא תומכת במטרות הרחבות של החינוך הרשמי, באשר היא מהווה המשך לתוכנית הלימודים הרגילה", נכתב בהחלטה, "היא כוללת תכנים לימודיים ערכיים נרחבים ומופעלת בבתי ספר, בעיקר על-ידי צוות המורים. מאפייני תוכנית וכן החקיקה והפסיקה הנוגעות לעניין תומכים במסקנה כי עמדת משרד החינוך מצויה במתחם הסבירות, ועל כן לא קמה עילה להתערבותו של הנציב בה".

עם זאת, מוסיפה הנציבות כי: "אין להתעלם מהמשמעויות החברתיות והכלכליות הנרחבות של התוכנית, וראוי להטות אוזן לקולות אלה ולשקול אם אין מקום להחיל את התוכנית, בשינויים המחויבים, גם על מגזרים נוספים בציבור".

תלונתו של אזולאי הוגשה כבר לפני שנה גם ההחלטה הצתקבלה כבר מזמן, אך רק היום היא פורסמה.
אפליה חופש חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד