כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

למרות ההבטחות: צה"ל האריך את צו התפיסה על הישיבה ביצהר

למרות הפרסומים והתחייבות שר הביטחון, הוארך צו התפיסה על ישיבת 'עוד יוסף חי' ביומיים נוספים בטענה שהדבר נחוץ בשל "צעדים הכרחיים למניעת פעילות עוינת" • ביום חמישי - חגיגות שחרור הישיבה ושיקומה מחדש

העימותים בין המשטרה לתושבים ביצהר, ארכיון: פלאש90
העימותים בין המשטרה לתושבים ביצהר, ארכיון: פלאש90


הלילה (ב') בחצות הסתיים צו התפיסה על ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, אולם לתלמידים ותושבים שהגיעו למקום התברר כי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה האריך את הצו ביומיים נוספים עד ליום ג'.

תחילה לא הוצג הצו החדש, ושוטרי מג"ב מנעו כניסה מהתלמידים והתושבים באופן שלכאורה מהווה עבירה על החוק. רק בהמשך הוצג צו התפיסה החדש בו נטען כי בשל "צעדים הכרחיים למניעת פעילות עוינת" מוארך הצו.

בישיבת 'עוד יוסף חי' מוסרים כי הם נערכים כעת לכניסה למבנה ולשיקום הנזקים הכבדים שנגרמו בעת שהות שוטרי המג"ב במקום. ביום חמישי צפויה התוועדות שמחה עם נשיא הישיבה הרב יצחק גינזבורג לכבוד שחרור מבנה בית המדרש ששימש כבסיס מג"ב יותר משנה.

בשעה 18:00 תצא מבית המדרש הזמני תהלוכה בהשתתפות רבנים ואישי ציבור עם ספרי התורה שהוצאו מהיכל הישיבה, ולאחריה תיערך התוועדות מרכזית בליווי מוזיקאלי.

כזכור, לאחר תכתובת ארוכה בין משרד הביטחון לסגן השר מאיר פרוש בנושא תפיסת "ישיבת עוד יוסף חי" על ידי הצבא, הגיע אמש מכתב מלשכת שר הביטחון ובו הובהר כי שר הביטחון החליט שלא להאריך את צו התפיסה של ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר.
יצהר ישיבה תפיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד