כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קבר דוד: טקס התפילה הנוצרי עבר בשלום

כ-100 מפגינים התגודדו מחוץ למתחם והפגינו נגד עד תום הטקס התפילה - בסופו של דבר לא התקיימה מיסה

מתפללים בקבר דוד, צילום: יונתן זינדל פלאש90
מתפללים בקבר דוד, צילום: יונתן זינדל פלאש90


עשרות מתפללים בקבר דוד המלך בהר ציון בירושלים הגיעו הבוקר לתפילת שחרית במקום, מחוץ לקבר המתינו כ-100 שוטרים על מנת לפנותם. טקס התפילה החל באיחור ולאחר כחצי שעה הסתיים בלי מיסה, וללא הפרות סדר יוצאות דופן. האירוע עבר בשלום.

במהלך התפילה המשטרה סגרה את אולם הקבר, ולא אפשרה לאנשים נוספים להיכנס פנימה. מחוץ למתחם התגודדו למעלה מ-100 אזרחים שבאו למחות על ביזוי המקום.

המפגינים היו מעוניינים למנוע את קיום הטקס הנוצרי של הכנסייה היוונית שהתקיים בחדר 'הסעודה האחרונה' הסמוך למתחם הקבר.

גם אתמול (א') הגיעו עשרות מתפללים לקברו של דוד המלך, קיימו תפילת שחרית ברוב עם. בסיום התפילה המתינו השוטרים עד לצאת אחרון המתפללים, אז החל במקום הטקס הנוצרי, שנדחה בעקבות נוכחות המתפללים שצבאו על המקום.



גם בעבר התקיימו עימותים ברחבת קבר דוד על רקע המאבקים על השליטה במקום מול הכנסיות הנוצריות.

לפי ההסכם בין מדינת ישראל לראשי העדה הנוצרית בירושלים, שראשיתו עוד בשנות הקמת המדינה ונחתם שוב ב-2001, הנוצרים יוכלו להתפלל בחדר 'הסעודה האחרונה' הסמוך למתחם קבר דוד, כ-3 פעמים בשנה.

בעקבות האירועים, נמסר מלשכת רב הכותל והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ, ל'בחדרי חרדים', כי "הרב מתנגד לכל פעולה שפוגעת בקדושת מקום קברו של דוד המלך, ועושה ככל שביכולתו נגד הכנסת קטורת לאתר הקדוש. הרב מקווה שאכן הפעילות תשא פרי".

גורמים ב'מרכז הארצי למקומות הקדושים' אומרים בשיחה עם בחדרי חרדים, כי "הססטוס קוו בקבר דוד הוא כבר במשך שנים רבות ובעצם הוא מאפשר לכל אדם לבוא להתפלל בקבר. לצערינו, הססטוס קוו לא שונה ולא מאפשר למרכז למנוע מאדם או קבוצה לבוא להתפלל במקום".
טקס מיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד