י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"הוצאתי את גיא מהרכב הבוער והפיצוץ שרף הכל"

שנתיים לאחר שהציל את בנה מרכב בוער, סיפר ארהל'ה קליין לאמו של הנער על אירועי היום ששינה את חיי משפחתה • "ראיתי פטריית עשן והגעתי למקום במהירות. המראה היה קשה"

קליין בזירת האסון, צילום: איחוד הצלה
קליין בזירת האסון, צילום: איחוד הצלה


לפני שנתיים התנגשו שני רכבי יוקרה במחלף בר אילן על כביש 4. חנן גולד ז"ל ובנו גיא שנסעו ברכב אספנות מסוג פורשה נפגעו מרכב ב.מ.וו. לאחר מספר שניות החלו הרכבים לעלות באש.

קליין, חובש מתנדב ב"איחוד הצלה" מסניף בני ברק ערך קניות בסמוך למקום התאונה וראה את העשן המיתמר מהמכוניות. הוא חש למקום, חילץ את האב חנן מהרכב. הבן, גיא, נשאר לכוד ברכב הבוער. ללא היסוס, נכנס קליין למכונית הפורשה שעלתה בלהבות ובאמצעות מספרי החובש שלו גזר את הרצועה וחילץ א הנער בן ה-15.

"אני אחזור ליום ההוא", סיפר קליין לריטה בשיחת וידאו בינלאומית מבני ברק לבוסטון. "ראיתי פטריית עשן והגעתי למקום במהירות. המראה היה קשה. חנן וגיא צרחו מכאבים וסבלו מכוויות. הוצאתי קודם כל את חנן. הוא התהלך וצעק כל הזמן: 'הבן שלי ברכב, תוציא אותו'. אמרתי לו שיתרחק". קליין המשיך ותיאר כיצד ניגש למכונית הבוערת, הוציא מהכיס את המספריים, גזר את חגורת הבטיחות וצעק לחייל שהתקרב למקום שיבוא לעזרתו.

"הוצאנו את גיא מהרכב הבוער והשכבנו אותו על הרצפה. ראינו שהוא מלא כוויות קשות. הרחקתי אותו מהרכב ולאחר 30 שניות בדיוק היה פיצוץ גדול ששרף את הכל. המכונית עלתה בלהבות". קליין הוסיף כי "המהירות והזמינות של האופנולנס (אופנוע אמבולנס) והציוד שהיה לי בתוכו סייעו לי להציל את גיא".

ימים לאחר התאונה נפטר חנן ז"ל בבית החולים. גיא היה מאושפז במצב קשה במחלקת הכוויות. החובש קליין ניסה לעקוב אחר התאוששותו של גיא, אך כשביקר אותו בית החולים הנער היה עדיין מורדם ומונשם. לאחר כשלושה שבועות גילה ארהל'ה כי גיא עבר מתל השומר לטיפולים בחו"ל. הוא חשב כי לא יפגשו עוד.

גיא, מלווה באמו ריטה, נסע לטיפולי השתלות עור בבוסטון. בחפשם אחר מקום להתאכסן פגשו במשפחת רוברטס. פרופ' אד רוברסט (חוקר באוניברסיטת MIT), אשתו ננסי ובני משפחתם החליטו לארח את גיא וריטה בביתם בבוסטון בכל הזמן שגיא עובר שם טיפולים. הם נקשרו ממש כמו משפחה. מאז עבר גיא 50 ניתוחים קשים ומסובכים. לפני 8 חודשים, התקיים בבית משפחת רוברטס אירוע התרמה ל"איחוד הצלה".

באירוע נפגשו ריטה ונשיא "איחוד הצלה" אלי ביר. ריטה סיפרה לביר על התאונה שהביאה למותו של בעלה ועל הטיפולים שעבר גיא. ביר הכיר את האירוע וסיפר לריטה פרטים נוספים שלא היו ידועים לה עד אז. בעיקר על ההקרבה של חנן שביקש מהחובש ארה'לה שלא יטפל בו וינסה להציל את גיא. פרופ' רוברטס שהיה עד לשיחה התרגש מאוד, והחליט לתרום 120 אלף שקלים לאופנולנס (אופנוע אמבולנס) ל"איחוד הצלה". הוא ביקש שהאופנוע ישא עליו את שמו של חנן ז"ל וכי מי שירכב עליו במשימתו להציל חיים יהיה ארה'לה.
יחצ איחוד הצלה שריפה אש קוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד