י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המתנדב בפוסט אנטישמי: "דוסים אדיוטים"

מתנ"א סוערת: מתנדב העלה פוסט בקבוצת ווטסאפ פנימית, שכלל ביטויים קשים על צעירים חרדים ואיחול 'ימח שמם'

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90


קבוצת המתנדבים המשטרתית מתנ"א ירושלים 1 סוערת: אחד מחברי הקבוצה העלה פוסט ובו הוא מספר את חוויותיו בכביש, תוך שהוא מכנה קבוצת צעירים חרדים כ'דוסים אדיוטים' ומאחל להם 'ימח שמם'.

בהמשך, לאחר שהתבקש על ידי השוטרת האחראית על הקבוצה להתנצל על השפה הפוגענית, העלה פוסט 'התנצלות', ובסיומו ציין "שלהבא אשאירם לגורלם עד שתגיע ניידת. בהיותי מתנדב ״איחוד הצלה״ אני גם מבטיח להגיע לטפל בפצועים ולכתוב תעודות פטירה להרוגים!".

בפוסט הראשון נכתב [שגיאות הכתיב במקור. א.ג.]: "מתנדב תנועה בדרך הביתה: מגיע לכביש 1 בין שורש לנווה אילן רכב תקוע נתיב שמאל. 4 דוסים אדיוטים עוצרים טרמפים באמצע הכביש. אני עוצר. לובש מעיל חורף של מתנא (זה מה דיש באוטו). מתחיל לעצור את התנועה נתיב אחרי נתיב. תוך שאני צורח על האדיוטים שלבושים בשחור לרדת מהכביש. לפחות 2 מכוניות כמעט העיפו אותי. עצרתי בתחנונים את כל שלושת הנתיבים וצעקתי לנהגים לא לזוז שיגנו עלי. כשכל התנועה עצרה דחפנו את הרכב לצד ימין. ימח שמם כמעט מתתי שם. פעם הבאה ממשיך לסוע !!! (אין סיכוי שזה יקרה!) מתנדב תנועה בדרך הביתה..."


בפוסט ההתנצלות כתב המתנדב: "אלינור ביקשה שאתנצל: אם מישהו נעלב מהמונח ״דוסים״ שנכתב בסערת האדרנלין אני מתנצל, אבל אני חושב שמי שנעלב קטנוני !!! אדם על אמת סיכן חייו למען זרים! אז להיעלב מהשימוש הפשוט בביטוי שגור זו קטנוניות.

הייתם צריכים לראות את ההתנהגות חסרת האחריות של האנשים האלו על הכביש אתמול בשעה 24:00. הסתובבו באמצע כביש מס׳ 1. בנתיב האמצעי מבין 3 !!! בשל לבושם הם לא נראו בלילה. אף אחד מהם לא לבש אפוד צהוב. אף אחד מהם לא הוריד את המעיל השחור כדי שיראו מרחוק בחולצה הלבנה. הסתובבו באמצע כביש מס׳ 1 כשמכוניות דוהרות סביבם במהירות 120 קמ״ש.

הססתי אם לעצור והחלטתי לעשות כך משום שלדעתי הייתה שם סכנת חיים מוחשית ואמיתית. חשבתי שבהכשרתי כמתנדב תנועה אוכל להצילם מדריסה! אני, בטמטומי, סיכנתי את חיי בצורה מוחשית על מנת למנוע אסון שם. לפחות שתי מכוניות כמעט פגעו בי כשניסיתי בסכלותי לעצור תנועת 3 נתיבים על כביש מהיר.

אני שוב מתנצל בפני מי שנעלב ומבטיחכם שלהבא אשאירם לגורלם עד שתגיע ניידת. בהיותי מתנדב ״איחוד הצלה״ אני גם מבטיח להגיע לטפל בפצועים ולכתוב תעודות פטירה להרוגים!"

"התבטאות כגון זו אינה ראויה לשוטר או מתנדב", נמסר ממשטרת אגף התנועה לפניית 'בחדרי חרדים'. "לפיכך, העניין ייבדק" עוד נמסר בתגובה, "יחד עם זאת, המתנדב כתב דברים אילו סמוך לאירוע, לאחר שפעל להצלת חייהם של האזרחים, תוך סיכון חייו".
מתנ''א משטרה מתנדב ווטסאפ שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד