ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

28 חודשי מאסר בלבד למחבל שדקר 2 חרדים

עונש מגוחך למחבל בן 15 שדקר בחור ישיבה ואברך בעיר העתיקה - 28 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90


בשבועות האחרונים התגבש הסדר טיעון בין פרקליטות מחוז ירושלים לבין מחבל בן 15 שדקר באמצעות מברג בחור ישיבה ואברך בשני מקרים שונים באיזור העיר העתיקה, זאת כאשר ניסיון לרצח הינו 20 שנה.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' ואושר ע"י הפרקליטות, על פי הסדר הטיעון ידרשו להשית על המחבל עונש מאסר של 28 חודשים. הסדר הטיעון נשלח לתסקיר, ובתקופה הקרובה בית המשפט יחליט האם לקבל את הסדר הטיעון או להחמיר את הענישה. בנתיים, המחבל נמצא במעצר עד תום ההליכים.

ר' בונים פישמן, אביו של תלמיד הישיבה, אומר בשיחת טלפון מבורו פארק ל'בחדרי חרדים' כי מבחינתו העונש סביר "מדובר בנער צעיר שדעתו טרם התיישבה דיה. בפרקליטות אמרו לנו כי העונש המירבי שניתן להשית על המחבל הוא 14 חודשי מאסר עבור כל דקירה שביצע, כך שהוא ירצה 28 חודשי מאסר".

עוד הסבירו למשפחה, כי המחבל ילמד במוסד חינוך שם ינסו להתוות את דרכו. "אם בהגיעו לגיל בגרות וישוב על מעשיו לתקוף יהודים, צריך לתת לו גזר דין מוות!".

לפני כחצי שנה בי"ז טבת, נדקר בן 21 תלמיד ישיבה חסידית ברחוב סולטן סולימאן בסמוך לשער שכם בירושלים, כשהיה בדרכו לכותל המערבי ביום הולדתו.

הפצוע, תושב ניו-יורק הלומד בישיבה בעיר, פונה לבית החולים שערי צדק במצב בינוני עד קשה כאשר המברג עדיין בגבו, שם הוא הוצא. הוא נפגע בריאה, והוריו הגיעו מחו"ל לשהות לצידו.

המחבל הדוקר, תושב בית חנינה, קטין בן 15, נמלט לתוך העיר העתיקה ובמהלך סריקת המצלמות שנמשכה כל הלילה, זוהה החשוד ע"י המשטרה כשהוא נמצא ברחוב הגיא ונעצר ע"י שוטרי הר הבית ולוחמי מג"ב העיר עתיקה.

בכ"ג חשון, נדקר ברחוב הנביאים אברך חסידי ברסלב בן 32 בגבו, אף הוא באמצעות מברג, והדוקר נמלט לכיוון שער שכם. האברך פונה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק. החוקרים זיהו מאפיינים דומים בין שני הפיגועים, בהם גם דגימות DNA של החשוד בשתי זירות פיגועי הדקירה ואף טביעות אצבע שלו.

בכ"ח טבת הוגש נגד המחבל כתב אישום. בתקופה האחרונה פנו בפרקליטות לנפגעי הפיגועים, תלמיד הישיבה ואברך חסיד ברסלב, ולחאר שהסכימו, הגיעו כאמור להסדר הטיעון לפיו המחבל הקטין ירצה עונש מאסר של 28 חודשים מאסר.

יצויין, כי דקירת שני תלמידי ישיבת ברסלב בליל חג השבועות שנפצו קל ובינוני, התרחש לא הרחק ממקום דקירתו של תלמיד הישיבה מחו"ל לפני כחצי שנה. שני התלמידים שוחררו זה מכבר לביתם. המחבל הדוקר, בן ה-19, זוהה באמצעות מצלמות האבטחה המותקנות בעיר העתיקה, וכוח משטרה הגיע לביתו ברובע המוסלמי - ועצר אותו. בחיפוש שנערך בדירתו נמצאה סכין שככל הנראה שימשה לדקירה. במוצאי החג מעצרו הוארך. כעת, החשוד נמצא בחקירת שב"כ וצו איסור פרסום הוטל על החקירה.
דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד