כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שר הביטחון יעלון התייחס לאיומים על ישראל

יעלון ביקר בתרגיל העורף "נקודת מפנה" בבית הספר "טביב" בראשון לציון והתייחס לאיומים על בטחון המדינה

צילום: דיאנה חננשווילי/משרד הביטחון
צילום: דיאנה חננשווילי/משרד הביטחון


שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בביקור בתרגיל העורף "נקודת מפנה" בבית הספר "טביב" בראשון לציון התייחס למספר נושאים העומדים על הפרק.

ראשית התייחס לתרגיל שנערך בימים אלו, ואמר "מניסיוננו בשנים האחרונות, אחד הדברים היותר חשובים שצריך להתכונן אליהם זו יכולת העמידה של הציבור. יש צורך בכוח המחץ של הצבא, אבל יכולת העמידה של הציבור לא פחות חשובה ולעתים היא המרכיב הקריטי".

לעניין ביקורו של שר החוץ הגרמני בעזה ובישראל, אמר "כמובן שעניין גופות החיילים ממבצע 'צוק איתן', סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין ז"ל בראש מעיינינו. במקרה הזה אין קשר בין הביקור לבין הסוגיה הזו שאנחנו כמובן משקיעים בה מאמצים בכיוונים שונים כדי להביא אותם לקבר ישראל".

שר הביטחון אף התייחס לאיום הכימי בסוריה "האיום הכימי כנגד אזרחי מדינת ישראל פחת באופן משמעותי כתוצאה מהלחץ על המשטר הסורי להתפרק מן הנשק הזה. המשטר הסורי מפעיל כיום כנגד אזרחיו חומרים שהם לא בדיוק נשק כימי, אבל חומרים כימיים כמו כלור. מה שמצביע בעצם על זה שהוא איבד את היכולות לבצע התקפה כימית כפי שהוא היה יכול בעבר עם טילים, עם חומרים כמובן כימיים, גז עצבים וכו'.

"צבא ההגנה לישראל צריך להמשיך להיות מוכן להתמודד בזירה שבה גם עלול להיות נשק כימי, ולכן הצבא ימשיך להיות ערוך ומצויד לאפשרות שהוא יידרש להילחם בסביבה שתהיה מזוהמת כימית. האיום על אזרחי ישראל פחת באופן משמעותי ובהתאם לזה גם נקטנו בצעדים.

"בנוגע למתקפת הדה-לגיטימציה, מה שקראת "BDS" אמר כי החדשות הטובות שכנראה אויבינו הבינו שלא יוכלו לנו במלחמה קונבנציונלית, וגם הניסיון שלהם בעשורים האחרונים להפעיל נגדנו טרור או להתיש אותנו ברקטות לא צלח. עובדה שהשקט היחסי לאורך הגבלות, ההרתעה כלפי חיזבאללה וארגוני הטרור ברצועת עזה, ואי היכולת של הטרור לשקם את מה שהוא יכול לעשות לפני למעלה מעשור ביהודה ושומרון, פועל יוצא של חופש הפעולה של צה"ל שמביא למעשה למעצרים כמעט מדי יום של כל מי שמנסה לפגוע בנו. ואז הם הלכו ברמה המדינית למהלכים חד צדדים, וסוג של הליכה למועצת ביטחון, הרשות הפלסטינית כמובן, ICC וכו', ומנסים בעולם, בתעמולה שקרית, להוציא דיבתנו רעה.

"חלק מזה מורכב כמובן מרצון או ניסיון שלהם לפגוע בכושר הפעולה שלנו, למשל דו"ח גולדסטון אחרי 'עופרת יצוקה' או כעת הוועדות השונות שעוסקות בפעילות צה"ל ב'צוק איתן'. אנחנו כמובן נלחמים בחזרה כי לא ניתן לקשור את ידינו ואת ידי חיילי צה"ל להגן על אזרחי מדינת ישראל.

"חלק מזה נובע ממניעים אחרים. אתה יכול למצוא בתוך מתקפת הדה-לגיטימציה ברית לא קדושה בין גורמים אסלאמיים קיצונים וגורמים ערבים לאומניים.

"אתה יכול למצוא שם גם לצערי גורמים מערביים, שחלקם אולי נאיביים שמאמינים שהבעיה כאן היא אפרטהייד שלא קיים פה, או כל דבר דומה לזה, ויש גם אנטישמיות, לצערנו, בתוך המתקפה הזאת. אסור לנו להמעיט בה מצד אחד, ואסור לנו להבהיל את עצמו מצד שני.

"אנחנו שומעים יותר מדי קולות, עוד פעם, על הצונאמי ועוד פעם הבידוד. מדינת ישראל אינה מבודדת. יש לה יחסים מאוד טובים עם הרבה מדינות. היא כן צריכה להסביר את עצמה, להילחם על מה שהיא צריכה להילחם כאן, על צדקתה גם באשר לנושא הישראלי-פלסטיני, שמאשימים אותנו שאין תהליך מדיני. שיבדקו מי טרק את הדלת בפני הנשיא אובמה, זה לא היה בנימין נתניהו אלא אבו מאזן".

הייתה התייחסות גם למעצרו של הצעיר הלבנוני בקפריסין ועל ניסיונות חיזבאללה לבצע פיגועים בחו"ל: "הקפריסאים עשו כנראה עבודה טובה בלאתר דירת מסתור, שלפי מה שהם מדווחים משמשת את חיזבאללה מנגנון פיגועי חו"ל, ועצרו שם לבנוני שבא אל הדירה הזו, לפי מה שמדווחים לנו, מצאו שם שני טון של חומר כימי שאמור לשמש לייצור מטעני נפץ. כנראה כדי להיות מוכנים לפגוע בנו, כפי שפגעו לצערי באזרחים ישראלים, תיירים בבורגס בבולגריה, ולבצע אולי פיגועים נגד יעדים יהודיים באירופה - כי לעבור מקפריסין או כל מדינה באירופה זה קל - או אפילו פיגועים נגד גורמים מערביים.

"מה שברור זה שיש לנו פה ארגון טרור, חיזבאללה, שלא ינסה להסתתר מאחרי היותו גם מפלגה פוליטית בלבנון או ארגון טרור, נתמך, ממומן ומחומש ע"י האיראנים, לכן האצבע המאשימה גם במקרה הזה צריכה להיות כלפי חיזבאללה ואיראן".

צילום: דיאנה חננשווילי/משרד הביטחון










123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד