כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מבצע 'נקודת מפנה': יתורגל פינוי של 140 אלף איש

ארגוני ההצלה ופיקוד העורף יתרגלו פינוי של 140 אלף אזרחים במסגרת תרגיל העורף הלאומי השנתי, שיכלול היערכות לנפילה של כאלף רקטות וטילים ביממה • לתרגל - אזעקות יושמעו בשעה 11:05 ובשעה 19:00

תרגול באיחוד הצלה. צילום: דוברות 'איחוד הצלה'
תרגול באיחוד הצלה. צילום: דוברות 'איחוד הצלה'


תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה" יגיע היום (ג') לשיאו עם תרגול פינוי של 140 אלף אזרחים מאזורי עימות. במהלך היום יושמעו שתי אזעקות בכל רחבי הארץ - הראשונה ב-11:05 בבוקר והשנייה ב-19:05 בערב.

בתרגיל ייקחו חלק פיקוד העורף, משטרת ישראל, מגן דוד אדום, הרשות הארצית לכיבוי והצלה, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. גופי ההצלה והביטחון יתרגלו נפילה של כאלף רקטות וטילים ביממה, בדגש על אזורי העימות בעוטף עזה ובגבול לבנון.

מטרתן של אזעקות התרגול היא לתרגל את כלל התושבים בכניסה למרחב המוגן שבחרו הן בביתם והן במקום עבודתם וכן לבדוק את תקינות מערך הצופרים במדינה.

ההתרעה תופיע גם ברדיו, באתרי האינטרנט ובטלוויזיה ובנוסף כחצי שעה לפני האזעקה תופץ הודעת "מסר אישי". במידה ויתרחש אירוע אמת, תישמע אזעקה נוספת ותצא הודעה מסודרת באמצעי התקשורת השונים.

בנוסף, במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של רכבי חירום והצלה של כוחות הביטחון.

יו"ר רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון, תת-אלוף (במיל') בצלאל טרייבר, סיפר לאתר וואלה חדשות כי התרגיל השנתי בוחן איומים מכל הסוגים. "מדינת ישראל מבינה שהיא צריכה להיערך לכלל האפשרויות", אמר.

"נתרגל תכנית שנקראת 'מלון אזרחים', שתכלול פינוי 140 אלף אזרחים. אנחנו מתרגלים פינוי מרשות מקומית לרשות קולטת, וזה יבוא לידי ביטוי באכלוס בבתי ספר, אכסניות נוער ובשטח פתוח", כך טרייבר.

הוא הוסיף כי העיר אילת נכללת תחת איום הרקטות ולכן לא יתורגל פינוי אזרחים אליה. כמו כן, כאלף בני נוער השתתפו אתמול בתרגול הכולל מעבר מאזור לאזור כדי לבחון את מערכות השליטה והפינוי של משרד הביטחון.
תרגול נקודת מפנה תרגיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד