י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רגע לפני שתקני לו בושם - אולי הוא מזויף?

האם כדאי להתפתות למחירי האינטרנט הזולים ולקנות שם את המתנות לאנשים האהובים עלינו? לפני שאת מוציאה כסף - כדאי שתקראי את הסיפור של דני

רגע לפני שתקני לו בושם - אולי הוא מזויף?
באדיבות המצלם


בהתחלה, דני היה "סתם" תושב אזור המרכז שאשתו רצתה לקנות לו מתנה, בהמשך הוא הפך להיות סוג של חוקר לוחמני. את הסיפור הוא מספר לנו כדי לחסוך עוגמת נפש לאנשים נוספים, שכספם מן הסתם חשוב להם.

"היא רצתה לקנות לי מתנה, אבל אני לא ממש אוהב שמפתיעים אותי, כי בדרך כלל אני אוהב דברים מאוד מסוימים, אז סיכמנו שאני בוחר – היא קונה, ואני מופתע. זה תמיד עובד", הוא מספר. "הפעם ישבתי לחפש בושם שרציתי הרבה זמן, אבל בגלל המחיר, שמגיע על פי רוב ל-470 ₪ בחנויות פארם השונות, תמיד ויתרתי. חשבתי לעצמי שבעידן חנויות האינטרנט, מן הסתם אמצא משהו זול יותר".

והוא אכן מצא. בושם אנג'ל יוקרתי, שאין עליו בדרך כלל הנחות, במחיר של 270 ₪ - פער של 200 שקלים מהחנות היקרה ביותר. הבושם נרכש, ומספר ימים לאחר מכן הופיע כבר בביתם. מבסוט פתח דני את האריזה, ועינו החדה כתער קלטה דבר מה שאינו תקין, "משום שאני מחפש תמיד את הפרטים הקטנים", הוא מעיד על עצמו.

למן העטיפה והברקוד המחוק, ועד לריח שנראה מקורי ועם זאת מוזר, הבין דני שכנראה מדובר בזיוף. הוא לא התעצל, והחליט לדווח על החנות המשווקת בשמים מזוייפים, מה שגרם לו לקבל טלפון נזעם מהמוכר – שניגן על מצפונו שבגללו לא תהיה לו פרנסה, ואף איים בתביעת דיבה, תוך שמאידך הוא מסביר לו בצורה משכנעת כיצד יוודא באתר החברה המקורית שהבושם אכן מקורי, לפי הברקוד המוטבע בתחתיתו.

דני התבלבל, אבל לא ויתר. "היה לי מצפון, לא רציתי לפגוע בפרנסה של יהודי. אבל בכל זאת, אני לא מוכן לתת יד שאנשים מסכנים יפלו כמוני", הוא מסביר. לכן ניגש לאחד מהפארמים הקרובים לביתו, ונתן לדיילות להביט. הריח היה קצת מוזר גם לדעתן, מעט חמצמץ, והקופסה גדולה מעט מזו המקורית, ובקיצור – החשש הפך לעובדה מוגמרת. הבושם מזוייף. "תשמח שנפלת רק ב-270 שקל", אמרו הדיילות. הוא רכש שם קופסת בושם מקורית במחיר של 380 שקלים והלך הביתה כדי להשוות.

בבית גילה דני את ההבדלים המהותיים בין הבושם המקורי למזוייף, והוא כאן כדי לשתף. ובכן, לבושם המקורי יש את הניחוח המקורי, ללא ניחוחות לוואי "מוזרים". ניילון העטיפה מתוח היטב על הבושם ונראה מקורי. מודבקת עליו מדבקה שקופה בעברית, מטעם היבואן. על האריזה מולבשת עטיפת קרטון צבעונית, שאינה קיימת בבושם המזוייף. בפתיחה, מופיע על האריזה קוד מקורי של החברה למניעת זיופים. וכמובן, בקבוק הבושם נראה שלם, ללא דפקטים קטנים פה ושם. מקורי זה מקורי.

בבושם המזויף, לעומת זאת, ניילון העטיפה לא מתוח, וניכר שהוא נארז ידנית ע"י זייפן. מקום הקוד, על העטיפה, מקולף. אין קוד. יש קוד ממוספר שמודפס על הבושם מלמטה. האריזה של הבושם המזוייף, גדולה במעט מהבושם המקורי, כשמשווים את שניהם. אריזת הקרטון הפנימית שונה מהאריזה המקורית. אין מדבקה בעברית על הבושם המזוייף. על האריזה הכסופה מלמעלה מודבק פס כסף, שנראה כי הודבק בחובבניות. הזייפנים הם לא טיפוסים משקיעים. הריח של הבושם הוא מעט חמצמץ, ולמרות שהוא חזק מאוד, אל תתבלבלו. הדיילות הותיקות קלטו מיד את ההבדל. השפריצר ממוקם באמצע, ולא כמו בבקבוק המקורי - למעלה.

לדני אמנם לא היה נוח להתעמת עם המוכר אחרי הסצנות והאיומים ששמע ממנו, אבל הוא התקשה לשמור את המחקר הקטן לעצמו, והוא ביקש לפרסם את הדברים למען אנשים אחרים. לאחר שחיפש היטב, מצא פוסט בשפה האנגלית שמתאר בערך את מה שהוא מתאר היום בעברית. ייתכן שמדובר רק בבושם הזה, הוא אומר, ולא בכל הבשמים, אבל מי שרואה בשמים יקרים במחיר אינטרנטי מפתה – עלול לגלות מאוחר יותר כי מדובר בזיוף מעולה, אך עדיין זיוף.

אז קצת זהירות חברים – כי לפעמים מה שקונים בזול – עולה לנו ביוקר. טוב, בושם אנג'ל מזוייף אתם כבר יודעים לזהות :)

זהו את ההבדלים בין הבשמים והאריזות:



ברקוד מחוק. שקוף שזה זיוף



תחתית הבושם המזוייף. ברקוד מודבק על ברקוד



הבושם המזוייף



עטיפת קרטון נוספת לבושם המקורי



הבושם המקורי קטן במעט מהמזוייף



מדבקה שקופה בעברית לבושם המקורי



הברקוד האמיתי מוטבע במקומו



המזוייף. ברקוד מחוק



המקורי מימין. שפריצר למעלה



מדבקה שקופה בעברית לבושם המקורי



הבושם המזוייף. אריזה פנימית שונה



האריזה המקורית
בושם טיפוח אופנה גניבה אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד