כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

לשלוח אוטובוס נוסף - גם בשביל נוסע אחד

משרד התחבורה ריענן מספר כללים חדשים בנוגע לתחבורה ציבורית, זאת בזכות פעילות מאומצת של חברי הכנסת - כנסו לפרטים

ממתינים לאוטובוס, צילום: קובי הר צבי
ממתינים לאוטובוס, צילום: קובי הר צבי


שינוי תקנות משמעותי לטובת נוסעי התחבורה הציבורית: בתחילת חודש חשוון התכנסה וועדת הכלכלה של הכנסת שזומנה ע"י החכי"ם של דגל התורה בנושא דילוגי האוטובוסים בתחנות, זאת מאחר שישנם 10 נוסעים בעמידה.

לאחר פעילות מאומצת של חברי הכנסת ופיני רוזנטל - פעיל ותיק בנושא התחבורה הציבורית, פורסמו השבוע מספר הבהרות משמעותיות שיטיבו עם הנוסעים.

במשרד התחבורה בדקו מול הלשכה המשפטית את הדברים שהועלו בוועדת הכלכלה, ועשו מאמצים כדי לוודא מלכתחילה שלא ייווצרו מצבים בהם לא נאספים נוסעים הממתינים בתחנה.

כחלק מהמאמץ לשפר את מצב הנוסעים, הוחלו מספר כללים חדשים: תינוק על הוריו אינו נחשב כנוסע בעמידה; על הנהג לעדכן את החברה שלא העלה את כל הממתינים בתחנה (במידה והיו מעל 10 נוסעים בעמידה באוטובוס), והחברות חייבות לשלוח אוטובוס תוך פרק זמן סביר לאסוף את הנוסעים שנשארו בתחנה, אפילו אם מדובר בנוסע אחד בלבד.

במשרד התחבורה הבהירו במכתב פיני רוזנטל, כי במידה ותוגש תלונה ספציפית (מספר הקו, תאריך, שעת יציאה) על נהג אשר סרב להעלות נוסעים למרות שהיו מקומות פנויים כיון שגברים לא הסכימו לשבת ליד נשים או להפך הנושא ייחקר ויטופל על ידנו.

"לאחר פעילות של מספר חודשים מול משרד התחבורה, עלה בידי התוצאות מכפי שהמשתקפות מהכתבה" אומר פיני רוזנטל ל'בחדרי חרדים'. "כולי תקווה שכל נוסע ונוסע שידרוש מהיום והלאה מהנהגים לעמוד בכללים שנקבעו ע"י משרד התחבורה - ייענה".
132

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד